Snyggast jib på skidor eller snowboard?

folkestad

Ny medlem
Ja, vad tycker ni? Är jib snyggast på skidor eller snowboard? Personligen tycker jag snowboard, kanske för att jag beundrar JP Walker, med det finns t.ex. en fet mängd massa fler trick på rail med bräda än med plank...

Aja vad tycker ni? Motivera!

Tycker att totalt skidor gör snyggast trick, men att även snowboard kan göra snygga...

tex en riktigt hög supertweakad grab är fruktansvärt snyggt!

men sen tycker jag att på skidorna blir det mycket mer stil i... D-Spin är tex skitsnyggt... vet inte hur jag ska motivera det bra men med skidor skänns det som om man har mer möjligheter att variera sig.....

hmmm kanske blev lite kasst skrivet men va fan

// bison.

snälla börja inte en sån här diskussion igen...
det finns tillräckligt av dom...

skidor e skystast tycker jag för att det e...skystast
Men jag kan inte undgå att säga att bräda inte e helt fel det heller.

vigge

På räcken äger snowboard
Finns inget snyggare än en clean nose/tailpress.

Sen i luften blir det nog lagg.
Gillar kryssade skidor. en tweakad mute på skidor är sååå grym!
Sen är det nog lättare att sätta landningar på skidor eftersom man är mer "flexibel" på lagg.

Fred.
//Lindgren

Snowboard är lätt snyggast överallt. I pipen, rails och hopp.
Man kan ha sån jävla grym stil på snowboard.
Kolla typ Joni Malmi och Devun Walsh eller typ Erik Rehn( Cleanast i Kungsberget)
Det ser så stabilt ut med snowboard.
Men skidor är ju ochså grymt, kolla boyd easley och pep.
Sicka talanger, ojojoj.
Men skälet till att man inte åker snowboard är att det gör ju skitont att åka lift, och urinvägsinfektion.

Skidor helt klart... möjlöigheten att korsa skidorna med snowboard är ju
inte särskilt stor. dels detta får skidor att vara överlägsetsnyggast. kolla
på tävlingar där snowboard och skidor deltar i samma tävlingsklass, detär
nästan alltid skidor som vinner dessa...

Så alla ni som åker snowboard, skaffa er ett par twintip och börja jibba på
riktigt... =)

Problemet är att jibbing inte har ett dugg varken med skidåkning eller snowboardåkning att göra. Det är bara ett patetiskt försök att efterlikna skateboard. Skidåkarna härmar snowboardåkarna som härmar skateboardåkarna. Att jibba med skidor eller snowboard, som sitter fast på fötterna, är så otroligt mycket lättare än att göra det på skate och dessutom gör man det på ett underlag som är bra mycket mjukare än cement och asfalt.

Det framgår väl ganska tydligt att jag tycker att jibbing inte är särkilt häftigt, men ju fler som håller på med det desto mer puder till oss andra så jag uppmanar alla att börja jibba.

Doughboy..... är du galen.
Alla moment inom skidåkning är ju ett sätt att uttrycka sig.
Vissa gör det med Jibbing och andra med Puderåkning.
Vissa gör det med slalom.
Jag blir så trött på alla som rackar ned på andra moment inom skidor. Det är galet, samsas för stjuttsingen.

Och en sak till.
Isf. är skateboard ett patetiskt sätt att härma surfingen. Men så är det ju inte. Streetskating härstammar från longboard som i sin tur kommer från surf. Surfarna ville ju surfa på land.
Samma sak med skidor/snowboard, vi vill ju åka skateboard/inlines på snö.

Vad kom ni fram till i den där diskussionen för några veckor sen, har jibb på snowboard fortfarande den ursprungliga definitionen att köra typ flatlandtrick och bonka eller har det på senare år fått samma betydelse som det har när man jibbar med skidor?

varför bestämma vilket som är snyggare, det finns ju en mängd snygga trick både till skidor å snowboard...

Jag tycker att det oftast ser snyggare ut med snowboardtricks men det är för att det är lättare för brädåkarna att få stil på tricken än med att få stil på grabs på ett par skidor.
Jag tycker att snowboard och skidjibbing är fan lika coolt.

Och så gör proffsjibbarna på skidor helt klart mycket grymmare trick än snowboardåkarna. Ta red bull big air 2002 tex. Inte en enda brädåkare såg ut att göra någon inverterad snurr. Fast iofs så ska jag inte klandra eftersom det de gör nog är jävligt svårt... men ändå

Skidjubb + Snowboardjibb så jävla cleana båda två!

Lever under utrycket:

"Skiing is an art form. The rider is the artist and the skis his tool. Together they make art, art worth dying for..."

"doughboy din dumme fan"; grymt bra inledning!!

Självklart vet jag att ordet jibbing kommer från snowboard, men själva grejen är ju bara en plankning av streetskating. Jag vill inte racka ner på jibbing, varken på skidor eller bräda men jag anser att det är en lightversion av skateboard. Jag lägger ingen värdering i det utan kontaterar det bara lite näsvist för att få er här på forumet att gå igång. Man får inte ta så allvarligt på sig själv och det man håller på med. Vi njuter alla av att ha kul på snö och om det innebär att härma skateboard (jib) eller vågsurfing (puder), so what?! Bara man har kul.

JIB ON!!!

Jag lutar nog åt skidor i alla dess former. Men snowboard är helt fetefett det med. Jag har massa kompisar som åker snowboard, och det blir roligare att åka när man åker lite blandat tycker jag. En sätter en fin grab med snowboard, och nästa sätter en minst lika fin mutegrab. Det är så roligt med mångfald.

Do whatever you like as long as you like it.

Ja tycker att skidor är KLART snyggast att tricksa me....
Det ser mera avancerat ut åsså måste man ha koll på två skidor å de är svårare....Ser coolt ut t ex. när man korsar skidorna och gör en snygg grab....ska ja testa snart....

jibb = rails inte när man hoppar.
Snowboard har ju definitivt de snyggaste railsen. Skidor har ju bara två stycken

Jag tycker det ser grymast ut på laggs. Det går liksom att göra mer på laggs men snoboard äger i pipen.

Jag diggar skidor lätt mycket hårdare, det sa bara klick när jag såg en backflip ironcross på bild för första gången. nu för ett tag sen satte jag också 720, jag är trollbunden...

Föresten äger INTE snowboard i pipen! har du sett jon olsson när han drar en d-900 toxic grab och direkt efter en alley-oop flatspin toxicgrab??? AMAGAD!!!

jag tycker absolut skidor skid jibbarna gör mer avancerade trick + att de e svårare för en skisåkare att landa baklänges

Smaken är som sagt som baken.
Men personligen föredrar jag definitivt skid-jibbing!

Men var å en ska syssla med de som man själv gillar bäst!!

//Jaquez..

Bräda Lätt!! Skidåkarna lider av de där spretiga pinnarna de har i
händerna! Som nån sa ovan: En riktigt cleant tweakad grab är
frruuuktansvärt snyggt!! För att inte snacka om en fet slow-motion
180...!!! ooohh Nu snackar jag!!

/texas :)

Finns det någon här på detta forumet som tycker att snowboard är snyggare än skidor om du själv åker skidor, och tvärtom om du åker snowboard? hmm.
Det bästa är ju att man får tycka vad man vill.

Med skidor blir det lite cleanare och lite högre. Det blir ytterligare en dimension med skidor.

Men snöbräda är coolt det också, men skidor är nummer ett!

åker skidor själv men tycker snowboard e grymt mycke snyggare.. dom har mer flow och häng i luften o på rails kommer inte skidor i närheten.. det finns för mycke grejer som fladdrar på oss skidåkare.. men skidor e cleant de också, på ett annat sätt... peace

Håller med föregående talare.

Sen undrar jag bara en liiiten sak;

ni skidåkare som jibbar i park, använder ni stavarna eller har ni dem bara för utseendets skull? Svara ärligt nu.

Jag tycker personligen att det verkar som om ni bara har stavarna för att spreta och vifta med i era hopp, för att det ska se mer avancerat ut.

Aja, no offence ;)

Tillbaka
Topp