Söker Boende i St, Anton eller annan ort

splendid

Ny medlem
Jag söker boende i St, Anton, men börjar även fundera på andra orter, för at ha större chans att komma iväg.
Kommer att åka ner i slutet av Nov och tänkt stanna säsongen ut. Hade boende men de verkar skita sig totalt så söker i lite panik boende nu.

Är en 86a som enbart kör skidor och mer än gärna park/offpist. har tänkt att jobba en del där nere för att ha lite cash kvar när ja kommer hem sen.
Har någon nån liten plats över så hör gärna av er.

//Oscar

Senast ändrad:
Bara åk ner,, det löser sig alltid.

ta in på vadrarhem/hotell de första nätterna och sök jobb hela dagarna...
lycka till

det e bara att fråga om ni har några fler frågor..

hehe tänkte ja hade fått välldigt många svar men de va visst några punkter. Men jag tackar för de jag fick "musswe" :)

Jobb ska ja söka lite innan ja åker ner och sen leta när ja kommer ner om ja inte får tag på nått hemifrån. Men är de lätt att få tag på boende när man kommer ner, hos andra menar ja. antar att de är en jäkla massa som söker boende och alla vill ju fylla ut sina lägenheter. :)

När du väl kommit ner så gå in på mailbox, det är internet cafeet mitt i centrum. där på anslagstavlan kan du hitta både jobb och boende.. annars så finns också turistinformationen, om du har några andra frågor.
om du inte hittar något så kan du alltid ta in på nått hotell/pensionat.. det kostar inte så många euro så ibörjan på säsongen. sen e det bara att fråga folk du träffar på stan. det kommer att krylla av svenskara säsongare. som du sa så kommer det att vara folk som har lediga säsngar i sina lägenheter.

ha det fint så ses vi i stanton

Jag är också på jakt efter boende i st.anton för säsongen! Skulle åkt ner med brorsan men han ska till alpe d'huez istället så jag är helt solo för tillfället.. Så om någon har en säng ledig någonstans får ni gärna höra av er! :)

Annars kanske någon har tips på bra vandrarhem jag kan bo på under den första tiden?

Haddock när har du tänkt åka ner, jag kommer bo på vandrarhem första veckan iaf om jag inte får tag på nått och sen skaffar jag boende där nere sen. Kan alltid hooka upp där nere och leta upp nått ihop.

haus gruber i st jacob. haus gennewein vid rondellen vid galzig upp mot oberdorf eller traxl i nesserein.. tre kollektivboende som kostar typ 16 euro/natt.. (typ det billigaste man kan hitta).

Senast ändrad:
tja, vi är två grabbar (en skidor och en snowboard) som ska dra ner till Österrike, St-Anton, i början av dec eller slutet av nov om allt går som planerat. Vi har inte fixat jobb eller boende utan förlitar oss på att det löser sig där nere... Vi ska jobba där nere och slår gärna ihop oss för billigare boende etc. Båda är bra åkare som för det mesta håller oss borta från pisten.
jonathan_hilborn@hotmail.com för att snacka lite mer om boende, resa dit? Eller träffas där nere kanske?

tackar tackar, verkar ju helt klart värt att kolla upp me de där kollektivet i början tills man hittar nått bättre.
verkar som vi kanske blir några st som letar boende när vi kommer ner nu.

Tänkte dra ner i början på december om allt går som det ska och söka jobb och boende för säsongen på plats, hookar gärna upp för gemensamt boende! lägg till mig på msn: bhynd@spray.se

Tillbaka
Topp