Söker boendekompis Val d´Isere 11/12

För alla er som är intresserade över att dela boende, jag håller på för fullt att kollar på olika boenden, men tycker att det är svårt att veta vad som är bra. Skulle bli mkt glad om ni också hade lust att ta en titt efter boende o sedan PM info om ni hittar ngt som verkar bra, så att jag kan göra jämförelser o se om jag kan hitta bättre.
Börjar ju brinna i knutarna nu!!
Tagga Tagga!!!
Snart kommer bi
:D

tjaaa! vi e 2 st som vill dela boende med skööna folk. vi har bestämt oss för valle d och drar ner i början/mitten av november(måste bara hinna gå på Bon Iver 4 nov i sthlm först) så om ngn har ir börjar få bra kolla på boenden så hör gärna av er till mig! jag tror de blir riktigt kul om man e ca 6 st ir ngt att bo tillsammans med! detta blir våran första säsong men vi har åkt skidor hela våra liv. säger inte nej till sena nätter på barerna heller!

vi synes i valle folket! /simon

Yo!

Jag och en polare, två killar i 20års, har troligtvis fixat boende i val D'isere nu, återstår för mig att ringa till honom imorgon 19/9 och få dem sista detaljerna.. Han bad oss leta efter två andra personer själva, annars skulle han para ihop oss med två random personer.. så om nån är sugen, skriv lite info till mig om dig själv så hör jag av mig när jag snackat mer med han som har hand om lägenheterna där nere!!
Saaarvi

Hej!

Johanna heter jag och var i Valdi vecka 7 och hade en riktigt grym vecka. Tänkte dra ner i mitten av November och stanna hela säsongen men behöver några att bo med. Jag drar ner själv så om det finns någon som har en plats över skulle jag bli grymt glad om ni hörde av er!

Jag bor i Göteborg, fyller 19 nu i December, älskar att åka skidor och träffa nya människor.

/ Johanna

Heya!

Jag och en kompis ska ner till Val D'Isere någon gång nu vinter, kan tänka mig att det blir runt början av december och vi har kikat lite på boende men det verkar som om det är billigast om man bor fler än två så tänkte höra om det är någon som behöver två kamrater att bo med en 21 årig kille och en 20 årig tjej från Halmstad!

Ni som åker ned utan bostad, hade ni tänkt att köra vandrarhem tills ni hittar ett? Jag tänkte åka ned bara med en väska och leta jobb/boende på plats, någon som ska göra likadant? För isf kan man träffas och tipsa varandra om möjligheter/omöjligheter.

Jag och 2 andra kommer åka ner runt 20e november, boende har vi löst. Om någon har 3 bilplatser över till oss, släng iväg ett pm eller gästboksgrej till mig. Vad som helst egentligen! haj

Senast ändrad:
Tjena!

19 årig kille ifrån Göteborg som tänkte dra ner i slutet av november. Jag har fixat boende genom alpservice.se så jag kommer la bo med några randoms, blir säkert sköj...

Det hade varit gött ifall någon hade en plats i en bil till övers eller vet några bra bussresor alternativt flyg om inte det är alltför dyrt.

Vi ses där nere!

Heey folket! vi är två som ska ner runt om i alperna och skulle vilja svänga förbi VD i typ en månad, ish. skulle va gutt och bo i lägenhet med lite skönt folk! funderar på feb eller mars, så om någon har något lite plats över och vill ha lite billigare hyra en månad, hojta! :)

e de någon som har köksbord jag kan sova under så e jag på !

tänkte väl åka bil ner nån gång och åker feta lagg överallt och kan laga mat !

Jag är en 20-årig tjej från Stockholm som är sugen på att åka till val d'isere över säsongen och delar gärna boende med någon/några! hör gärna av er om ni är intresserade!

Hallo folkens, Vi er två stycken som har boende på gång i val disere! 28 kvm, 2 bunks och dubbelsofa, balkong, dush, det mesta som behövs finns. Vi tänkte bo fyra personer och detta kostar då ca 23-25000 pp en hel säsong.

Vi er 23 och 24 år från nyköping och västervik, en åker skidor den andra snowboard. Jag har själv tidigare gjort en säsong i Serre Chevalier, grymt kul! =) Sportintresserade, gillar att umgås mkt med folk, ganska spontana.

Om du/ni är intresserade av att dela boende med oss så skicka gärna ett pm om er själva!

Hade

Valdi verkar soft. Någon som söker en extra roomie som kan bidra med gott(nåväl) käk och skönt häng? Tveka inte.

/Jesper

Senast ändrad:
Hey, schysst med så mycket folk i dalen!

Tänker dra ner till val d när jobbkontraktet tar slut sista dec. Sedan är det skidor som gäller säsongen ut. Så är det någon som i utbyte mot bidrag med hyran och gött sällskap vet att ni har en säng/soffa/madrass över, så är det bara att höra av sig!!

Mitt namn är förresten carl, är av årgång -92 och kommer från metropolen borås.

/ Carl R-L

Carl.rythen.larsson@hotmail.se

Tjena tjena! Jag är en 18årig tjej från Lund som är megasugen på äventyr och att dra en säsong i Val d'Isere - tyvärr är inga av mina kompisar lika taggade. Söker därför några sköna människor att bo med! Jag är skötsam, social och tar inte upp mycket plats, en madrass funkar prima! Hör av er /Julia

Jag har istället blivit jag och två kompisar men vi är ändå intresserade av boende och kanske någon/några att bo med så det blir billigare! Vi tänkte nog åka ner lite senare för att hinna jobba lite mer så kanske i slutet av december! Gör av er om ni har nått eller är intresserade!
Vi är tre tjejer från Stockholm, två 20 år och en 19!

Tjaaa!

Vi är tre exbummare som ska ta revansch på den snöfattiga säsongen vi hade i Chamonix förra året! I år styr vi mot Valdi och hoppas på en lika underbar säsong som senast. Som så många andra letar vi efter dudes och/eller dudettes att dryga ut hyran med, någon som fortfarande letar? Vi är två killar födda -91, bosatta i Stockholmsområdet, och en tjej, modell -92, från Vadstena.

Släng iväg ett PM eller mail till patrik.sander@gmail.com om du/ni är intresserade att dela lägenhet med en skön samling människor! Boende kanske vi kan hitta något tillsammans, huvudsaken är att vi är några som kan dela på hyran. Ha det fett och hör av er!!

/Patrik, Jesper och Cilia

FYFAN :D vilken uunderbar tråd, precis denna jag letat efter känns det som!!
Otroligt kul att se så många som ska dit! kommer bli sinnes nice vinter :D

Hej anyways, Kajsa och Olivia heter vi! 19 år, och har lyckats fixa jobb som bartenders (ingår boende + käk) sjukt nice. Men vi har lite frågor, då det är vår första säsong. Vi ska vara på plats den 19de novemver. Har kollat flygen och finns gott om plats kvar. Men sedan är det då transfer biten som vi inte får ihop, har kollat med många bussbolag och nästan alla bussturer börjar gå den 10 dec. Annars kostar taxi 3000 typ :( .
Tänkte därför höra om det är någon som ska köra ner, som är framme 19-20 nov? som man kunde joina. eller något annat tips? :) SES DÄR. fyfan vilken säsong :D !

Uppdatering på psanders inlägg.

Vi är 2 dudes och 1 dudette som nu har lyckats hitta boende för säongen i Valdi. Grejen är att vi vill komma undan billigt som alla andra så vi har hittat en lya på HELA 19 Kvm med rätt att va 4 pers, så för att hålla boende kostnaden nere så söker vi en extra dude/dudette att bo med oss och ha en grym säsong med. Så om du känner att allt som behövs för en soft säsong är en sängplats i en pytteliten lägenhet med lite skönt folk så hör avi dig så vi kan slå till direkt.

PMa mig eller psander om ni nu skulle känna att allt de här låter så himla sjukt najs.

/Patrik, Jesper och Cilia

Senast ändrad:
Heeej! Jag ar jattetaggad pa att aka ner och gora en sasong strax efter jul, pluggar franska i sodra frankrike nu. Sa om nagon behover fylla ut sin lagenhet let me know sa kan vi snacka mer, hade varit skitkul! Jag ar en 91a fran Lund och har akt skidor minst en vecka varje ar, mer de senaste aren. Var i Val d'Isère forra aret och jag alskade det!

/Josefin

HEEEJ! Jag och min kära kompis Anna ska ner runt nyår och letar boende för fullt. Vi har några lägenheter på tråden och är nu intresserade av att få med oss några som vill dela hyran med oss. Vi är två tjejer från stockholm, 20 år, glada, och gillar öl.

Hör av er, pojke som flicka!

Hallo vi er 4 grabbar kring åldern 21-24 som har boende i valdisere och har plats över för En eller TVÅ. Vi er sociala, energifullla och resglada och alla utom en har gjort säsong tidigare varav två gör comeback i val disere! Vi bor alla i olika länder just nu men samlas i val disere i början av december. Priset kommer att ligga runt 20 000 pp inkl skatt och depostion.

Vi tenkte klemma in två tjejer till i kollektivet för att få lite variation så
Skicka gärna ett pm om ni er intresserade och berätta lite om er själva, vilka ni är osv så får ni veta mer om oss också... =)

Hade gott!

Hallå alla!
Kanske lite off topic men tänkte att de måste finnas några erfarna säsongare här som varit i Frankrike tidigare.
Tänkte höra om det är ett krav på att ha kunskaper inom franska språket för att få ett jobb och klara av en säsong i Frankrike eller om det räcker med engelska. Har varit 100% inställd på att säsonga i Österrike eftersom jag läst tyska i x antal år, men börjar bli öppen för andra länder också.
Så är det någon här som hade kunnat hjälpa en ovetande själ? =)

Hare!

Hej!
Tänkte bara börja höra mig lite för. Är 21 årig tjej från Stockholm med 2 vintersäsonger i Frankrike i bagaget. Har under hösten hoppat på universitetsutbildning, men nu när jag ser att folk sticker iväg till höger o vänster börjar det även klia i mina säsongar-ben! Och Val D lockar. Pga utbildningen ser det ut som om jag skulle åka ner kring den 20 januari 2012 då jag avslutar min nuvarande kurs. Har absolut inte bestämt mig än, men vill ändå kolla runt lite vad det finns för möjlighet för boende. Om det finns nån där nere som eventuellt skulle kunna tänka sig att ta emot en 21-årig tjej till skidnörd kring det datumet och resten av säsongen då! (Som sagt, vill understryka att jag själv inte bestämt mig, men vill ändå kolla hur möjligheterna ser ut om det skulle bli ett: Ja, för min del)

Peace!

Hej vi är två tjejer från Stockholm födda 91 som har en lägenhet i Val under säsongen och söker två som vill bo med oss! vi kommer åka ner i början av januari och stanna resten av säsongen! hör av er om ni är intresserade till annataube@hotmail.se eller malin-a.lindstrom@hotmail.com

Hej! Kille född 91 som söker boende. Har läst att vissa vill fylla ut sina lägenheter och jag gör det gärna, har inga problem att bo med randoms. Så, om det är någon som vill få ner hyran lite är det bara att maila mig på: david.kallen@hotmail.se!

De finns ju ingen snö! Systemet skulle väl öppnas i lördags? Antar att en del av er redan är där. Går det ens att åka?

Systemet öppnade i lördags, men det är typ bara glaciärerna som är öppna + några isiga backar uppe vid solaise. Har åkt vid le fornet idag och igår, det är helt okej! Inget man kan klaga på i pisterna iaf, lite mer snö utanför pisterna skulle inte skada.. Annars är resten stängt. Förhoppningsvis kommer det väl lite snö till helgen

Åker ned 5 dec från stockholm...har en plats i bil (ev. 2 men troligtvis inte) Hör av dig om du er sugen!!

Hej alla! Vi är två tjejer från Stockholm som ska säsonga i Val d'isere i år. Vi har precis fått tag på en lägenhet för 4 pers. i centrum som verkar super! Men vi behöver två kompisar att bo med! Så hör av er SÅ FORT SOM MÖJLIGT om ni är intresserade. Vi måste konfirmera och betala vår bokning senast imorgon kväll nämligen och behöver därför svar innan dess.
Maila till mimi.soderblom@gmail.com eller linnmarkussen@hotmail.com, och berätta gärna lite om er själva.

Hej! Blev, efter mycket om och men, ingen säsong för mig trots allt. Dock ska jag ner till Val d den 22 feb - 7 mars för att hälsa på en vän som säsongar där denna vinter. Hon hade inte möjlighet att bistå med sovplats då det var mer än överbebott i hennes lägenhet. Så nu vänder jag mig till er andra säsongare i Val d för att se om det är nån som har en säng/soffa/madrass/golv att bistå med under denna period. Jag är tjej, 21 år från Stockholm, bosatt i Örebro.

Förutom här nås jag även på sophieirhem90@hotmail.com

(Ser gärna snabbt svar då det finns ett fåtal platser kvar på flyget som ska ta mig ner till det bra pris jag hittat)

//Sophie

Hej! Avbryter säsongen tidigare än väntat. Tänkte bara kolla om de finns någon där ute som vill komma ner och njuta av lite skön våråkning, platsen finns att tillgå från och med 15 mars till 30 april. Har 3 supersköna roomies som håller dig sällskap. Tänkte mig ett pris på ca 3000kr och du har då möjligheten att få sova i vår underbara 3 våningssäng

Kan nås på franska mobilen +33616059782 eller PM på freeride.

Tjena!

vi är tre killar i 19 års ålder som också tänkte dra ner till valdi, Vi har kollat runt lite angåenge boende och har kontakt med några , dock kan vi inte riktigt bestämma oss och hade vart kul att dela något större!

Hör gärna av er om ni är sugna eller undrar något om vilka vi är ;), nås gör jag nog lättast på facebook http://www.facebook.com/magnus.franzon.1

// Magnus :)

Tillbaka
Topp