Söker du jobb i Österrike??

Rizpuffen

Ny medlem
Hej Alla glade skidåkare!!

Jag var i Mayrhofen österrike den gångna säsongen o jobbade och åkte en massa skidor...

Mayrhofen är en ort på ca 2500 inv med jätte fina offpist möjligheter och bra piståkning. Det är ca 1,5 mil till Hintertux glaciären där man kan åka skidor året om. måste säga att de är en av europas bästa glaciärer. Inte så många nordbor som bor och jobbar där o som söker sig hit om man jämför me tex St. Anton mfl nordiska turistorter. mest tyskar, engelsmän och holländare. vi var ca 20 svenskar som jobbade i hela Mayrhofen.
Stället är jätte trevligt o gemytligt men vill man ha drag så finns de oxå. de bevisar inte minst att mina poalre från Swedish Pose kanske ska utgå här ifrån i stället, o inte Chamonix.

Jag jobbade på Intersport där man jobbar me försäljning och skiduthyrning. Ungefär som en vanlig sportbutik i sverige. Till nästa säsong ska jag tillbaka och har då fått i uppdrag att ha med mig en tjej och ev en kille tillbaka.

De jag undra är om man kan hitta en skidtokig, trevlig, skidmänniska här som är intreserad av att jobba och åka skidor i österrike nästa säsong... Boende, jobb och allt är fixat redan så de är bara att höra av sig om man är intreserad....

Engelska är ett måste och kan du tyska är de väldigt meriterande, men inget måste.

De 2 som jag drog med ner förra säsongen har tackat nej i år så nu hoppas jag på att hitta några nya bumkompisar...

Ha de göööt!!!

Samuel

Hej!!

Såg ditt inlägg och tycker det verkar väldigt intressant. Hör gärna av dig om erbjudandet finns kvar så kan jag berätta lite mer om vem jag är..

//Dessa

Hej samuel, jag ska spendera en säsong i alperna. varit väldigt inne på chamonix, men boendet har satt käppar i hjulet och ko pisar som bangat. kan inte du höra av dig till mig! pulvermos@hotmail.com
mvh Lina

halo! låter mycket intressant det där, själv söker jag för fullt jobb i hamra, men hittar du ingen bättre så kans du gärna höra av dej. skidtokig är jag så det räcker och blir över. var en vecka i Cortinad`ampezzo i vintras. underbar skidåkning! vad är det fär sorts arbete och vad behöver man för sorts kvalifikationer? tacksam för svar! hade!MVH // anna

Tjena Samuel!

Det låter ju väldigt intressant ditt erbjudande. Jag har själv varit i Mayrhofen för typ 6 år sedan och har för mig att det var ett helt okej ställe.

Var i St:Anton förra säsongen och har efter det fått mersmak efter att säsonga ett antal gånger till. Men nu är det så att jag inte har något resesällskap denna gång och plus att jag måste hitta ett jobb helst hemmifrån då.

Om jag inte är försent ute nu så kan du höra av dig.

jag kan direkt säga att jag är intresserad. jag ska ner i vinter och bumma men vet inte var och hur man ska få tag på boende/jobb. därför verkar detta klockrent. du får la höra av dig om erbjudandet finns kvar!

DET ÄR HELT ENKELT MIG DU SÖKER!!! Jag (sthlmkille 21/student) kommer att åka ner någonstans i alperna vare sig jag har bostad eller jobb ( det ordnar sig alltid). Om du har möjlighet att lätta på min börda att hitta jobb och bostad får du hemskt gärna skicka ett mail.

morsning, vi är två flickebarn från stockholmsområdet som läste din annons och blev mycket intresserade. jobbet kan möjligrtvis inte gälla två stycken? vi är skid å bräd galna och letar för fullt efter boende å jobb i alperna. hör gärna av dej o det fortfarande är ledigt!
maria
maria_ehnhage@hotmail.com
08-756 26 58

Detta låter för bra för att vara sant.

Jag är en 20-årig pojke från skåne som är
som gjord för att leva i alperna. Jag ska
säsonga i vinter. Har inte hittat plats att bo.

Om dte inte redan är försent så hänger jag gärna på

mvh. Fritz

Såg ditt inlägg, och jag blev väldigt intresserad. Jag kommer att styra min kosa mot alperna i vinter, men stå just nu utan jobb och bostad, så självklart skulle det vara underbart att få den delen löst. Hör av dig om du är intresserad så får du veta mer om mig.
mvh Pär

Hej Samuel!
Skidgalen! Engelska och tyskspråkig! Hintertux-älskare, hoppas på att det inte är försent att visa intresse för jobbet.
Vill du veta mer om mig, finns jag på backstrom_anna@hotmail.com

Hoi Samuel---

Hoppas att det inte redan ar forsent att svara dig. Ar en skidtokig tjej som spenderade forra vintern i Rocky Mountains men nu vill tillbaka till alperna. Som liten akte jag skidor i Mayerhofen nastan varje ar sa det vore en drom for mig att kunna jobba dar. Hor av dig
ida_josefin@yahoo.com

Tillbaka
Topp