söker ny bräda för att carva i backen och åka puder

SofieL

Ny medlem
Hej!

Hoppas kunna få lite hjälp med att hitta en ny bräda här.

Är en relativt avancerad åkare (har säsongat) men har noll koll på bräd-marknaden these days. Har varit nöjd och glad med min gamla bräda sedan 2005 utan att veta bättre :)

Jag är tjej, väger 68 och är 173 lång. Gillar aggressiv och snabb carving i backen men är som lyckligast om jag får åka puder/off-pist i riksgränsen.

Tacksam för alla tips jag kan få, alperna hägrar om bara ett par veckor! Även vad gäller bindningar och längd på bräda osv...

kan man som tjej köpa en kill-bräda för övrigt?

Tack!

Jones The Flagship kan vara det du söker efter. Är det Big mountain du strävar efter i åkning? det ska gå fort och vara stabilt även när det är lite uppåkt och bumpy.
Jag har själv haft min Jones The Flagship 164 i två år och jag älskar den! den är styv och med camber så du kan stå på bra även när förhållandena är lite hårdare. Men har också rocker både i tail och nose, och nosen är bred och tailen kort, bra flyt i puder, för du gillade väl att åka fort?

The flagship är definitivt en aggressiv bräda för dig som vill ha kul hela vägen ner och även ända tills liftarna stänger. Den må kanske inte flyta som en fullrocker, så klart, eftersom den har camber mellan bindningarna, men den flyter bra nog, och det är ett bra alternativ för att slippa köpa två brädor.

Mitt eget flaggskepp är för tillfället utbytt men jag längtar till jag kommer hem och får ta fram henne i just riksgränsen!

Lycka till!

/Hans-Jonni

edit: kanske finns en tjejmodell av den också men isåfall tyck jag bara du ska gå ner en storlek på killmodellen hellre, om du är rätt bra på att åka?

Senast ändrad:
hej!

blev en Salomon assassin 158 med ett par burton lexa bindningar, hoppas på att det är en bra combo!

Tack för alla tips dock :)

Sofie

Tillbaka
Topp