M
maxhallgren
Guest
söker nya skidor+bindningar
Är nu på jakt efter en skida som passar mig. Har kollat runt rätt mycket men blir inte riktigt klok på vad som skulle passa mig..
Innan har jag åkt på ett par Scratch Pro 158, men de är för korta och för mjuka anser jag nu.
Jag är 175cm lång och väger 70 kg.
kommer att vara den största delen i parken men även lite i offpisten.
Pist åker jag knappt.
Och sen kommer vi även till frågan om bindningar, vad är det som gäller om man kör mycket och hårt och vill ha något som är bra och som håller?
Vad rekommenderar ni?
hoppas någon kan ge mig svar på mina frågor, ni får gärna säga varför jag just ska välja grejerna ni rekommenderar också!
haa de
_____________________________________________________________________________________
okey, nu har jag kollat runt ännu mer. Och har fastnat lite för Völkl "the wall". Är det en lätt/mjuk skida?
Är det någon som har teståkt den så vore det schyst om de kunde berätta lite om dem!
om inte, vad finns det för andra alternativ som kan tänkas uppfylla mina krav?
Innan har jag åkt på ett par Scratch Pro 158, men de är för korta och för mjuka anser jag nu.
Jag är 175cm lång och väger 70 kg.
kommer att vara den största delen i parken men även lite i offpisten.
Pist åker jag knappt.
Och sen kommer vi även till frågan om bindningar, vad är det som gäller om man kör mycket och hårt och vill ha något som är bra och som håller?
Vad rekommenderar ni?
hoppas någon kan ge mig svar på mina frågor, ni får gärna säga varför jag just ska välja grejerna ni rekommenderar också!
haa de
_____________________________________________________________________________________
okey, nu har jag kollat runt ännu mer. Och har fastnat lite för Völkl "the wall". Är det en lätt/mjuk skida?
Är det någon som har teståkt den så vore det schyst om de kunde berätta lite om dem!
om inte, vad finns det för andra alternativ som kan tänkas uppfylla mina krav?
Senast ändrad: