Söker pjäxtork för många pjäxor

lainenR

Aktiv medlem
Jag söker pjäxtork för många pjäxor, jag har sett två varianter på Hemnet som verkar vara identiska (baserad på hur slangarna ser ut). Någon som vet var man får tag på liknande, alternativ något tips på diy beskrivning?

Bilagor

• IMG_4757.webp
    IMG_4757.webp
    124.8 KB · Besök: 76
  • IMG_4091.webp
    IMG_4091.webp
    122.2 KB · Besök: 79
Kanske inte denna men blir nog svårt att hitta något billigare. Går väl att montera några i rad dolt som på bilderna.

Verkar vara mer än slangarna som är identiskt på bilderna, från samma bostadsrättsförening kanske? Fråga där?

Slangarna ser ut som vanliga dammsugarslangar, typiskt blå Dustcontrol... finns att köpa i bygghandeln på metervara likaså de svarta muffarna.

Om du googlar "DIY boot dryer" får du många förslag, vissa sämre än andra...

Har bott i en lägenhet som hade samma(?) lösning. Där var värmekällan/fläkten ett torkskåp. Hittade en bild på nätet på en liknande installation.

Bilagor

• Get.webp
    Get.webp
    85.9 KB · Besök: 48
Tack för bra svar!
Min förhoppning är att kunna köra dom utan värme och starta/stoppa samtliga med en knapp.
Jag har googlat ett antal gånger men inte lyckats hitta något som på bilderna.
Att dra luften från värmeskåpet är inte dumt men tyvärr så vårt skåp fel till för en sådan lösning. Eller, det blir väldigt mycket rördragning som blir svårt att göra snyggt.

Beror på hur snabbt du behöver torka. Men vi körde:

Med grenuttag:

Så kan du slå på/av önskat antal.

!
Min förhoppning är att kunna köra dom utan värme och starta/stoppa samtliga med en knapp.

Högt flöde utan värme torkar ju snabbt ut. Och man har ju ofta minst 22 grader hemma. En sån här kanalfläkt som blåser/suger torr rumsluft in i en enkelt byggd tunn ”låda” eller kanal eller rör som har lämpligt antal hål med slangar där luften blåser ut… gör nog jobbet och pushar ut fukten.

Rumstemp på torkluften kan ju också vara snällt för värmekänsliga liners etc

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp