Söker rumskompisar till Val Thorens dec-april flex

OskarS

Ny medlem
Letar efter folk att bo med under säsongen då jag åker ner själv. Har ännu inte styrtnågon lägenhet eftersom jag varit osäker på om jag behövt men kan nog göra det om det kniper. Nån som har en ledig säng eller som är sugen på att hitta nåt tillsammans?

/Oskar

Vi är två stycken som åker ner den 20e, inte heller något boende förberett. Räknar med att lyckas styra på plats! :)

jag och en kompis hade också tänkt att åka ner i december och stanna till april..
Tänkte nog bo på vandrar hem eller etc till man hittar något schysst ställe. Vad är ett rimligt pris för ett säsongsboend? har hittat för 18 upp till 22.

peace!

Runt 2000 är normalt för boendet men då gäller det att man delar. Finns nog både billigare och dyrare men det är i den klassen jag har hittat i alla fall. Hur har ni med jobb? Det borde väl fungera att bara åka ner och leta där väl?

Om någon letar efter ett boende elelr hittat ngt och vill ha två rumkamrater i december till början/mitten av januari, holla at me!

gå in på alpservice.com så får ni boende för runt 23k för hela säsongen. Vandrar hem finns det inte..

OskarS sa:
Okej, hur ska ni bo fram tills ni hittar något då?
Vandrarhem/hostel :-)

Om det för övrigt är någon som åker ner den 20e och inte har transfer fixat mellan Val Thorens och Geneve, så hör av dig så kanske vi kan samordna. Vi är två stycken som behöver två till för att splitta en taxi hela vägen :-)

OskarS sa:
Vad kostar en bulle upp dit egentligen? Borde väl bli rätt dyrt?
Runt 350 euro, dvs cirkus 80 per skalle. Finns ju inte så mycket andra alternativ om man sticker ner tidigt. Annars får man luta sig åt tåget, och sen ta buss sista sträckan. Kostar ju en slant det också. Bussbolagen har ju inte börjat köra den, 20e, när vi åker dit. :(

cricks sa:
OskarS sa:
Okej, hur ska ni bo fram tills ni hittar något då?
Vandrarhem/hostel :-)

Om det för övrigt är någon som åker ner den 20e och inte har transfer fixat mellan Val Thorens och Geneve, så hör av dig så kanske vi kan samordna. Vi är två stycken som behöver två till för att splitta en taxi hela vägen :-)
Jag åker med nowegian den 20/11 till Geneve. Delar gärna taxi. :)

cricks sa:
OskarS sa:
Vad kostar en bulle upp dit egentligen? Borde väl bli rätt dyrt?
Runt 350 euro, dvs cirkus 80 per skalle. Finns ju inte så mycket andra alternativ om man sticker ner tidigt. Annars får man luta sig åt tåget, och sen ta buss sista sträckan. Kostar ju en slant det också. Bussbolagen har ju inte börjat köra den, 20e, när vi åker dit. :(
vi åker tåg från geneve, via chamberry, till moutiers för 21€/pers.. Dock är det lite väntetid men det är det väl värt!

Jag letar boende i Val Thorens från Dec till April! Jag har heller inget jobb än, men hoppas få det så snabbt som möjligt när jag kommit ner! Någon som vill dela lägenhet? :)

Jag letar boende i Val Thorens från Dec till April! Jag har heller inget jobb än, men hoppas få det så snabbt som möjligt när jag kommit ner! Någon som vill dela lägenhet? :)

Tillbaka
Topp