Söker skibumkompisar för säsongen 13/14 i alperna

eric94

Medlem
Tjena!

Jag är en kille på 19 år som älskar skidåkning, offpist och puder och hade tänkt göra en säsong i franska alperna 13/14. Kan också tänka mig att åka till Schweiz, speciellt Verbier/Nendaz där jag har varit tidigare, mycket fint system! Annars har jag funderat på Chamonix, Val d'Isere, Val Thoréns, Meribel, Les Menuires och Serre Chevalier.

Hade tänkt åka ner i typ november/december och stanna så länge som möjligt, typ mars/april! Ni som funderar på att åka till någon av dessa orter, eller kanske någon annan i franska alperna, hör gärna av er! Jag letar skönt folk att dela boende med. Jag älskar offpiståkning och pudersnö och det hade ju varit roligt att bo med likasinnade så att man kan åka tillsammans också, men det är inget krav!

Min första prioritet är att åka riktigt mycket skidor! Självklart blir det en del festande också, men skidåkningen kommer i första hand!

//Eric

Hej Erik,

Hat set din inlag. Kult at du älskar offpist och pudersnø, er mest på skisport som på fest og er interessert i Val d'Isere. Inklusiv mat og drikk, jeg garantere Valdi er mye billigare som Verbier/Nendaz. En av min beste venner er skilære i Nendaz og jeg knenner den område vel.

Jer har jørt mange sesong, min den første i St. Anton, etterpå flere i Valdi og dette er mi føste sommer her. Det er fin at a stå på ski på isbre i sommer, i Valdi, samme som i nærliggende Tignes!

Hvis du er interessert at leie/del en leilighet her, bare send meg din email so at jeg kan sende deg muligheter og bilder (man kan ikke sende bilder ved Freeride mail). Hvis du kommer ensom, det er ingen problemer: mange skandinavier, engelsk og australianer jør akkurat samme og det er lett a finne andre folk å dele en leilighet sammen med. Jeg har bare virkelig sentrale leiligheter, så man kan har en fin sesong. Priser svinge mellom 2,225 til 2,750 EUR, alt inklusiv (vann, el., vorsikring, osv.), plus 150 til 200 EUR depositum, ingen annen kostander. Hvis noen en intereseert, det finns mulighet at leie en sentrale leilighet i Tignes Val Claret, som er billigare, men etterski og natteliv i Tignes er forskellig som i Valdi.

Hørs hvis interessert. Ha det nice,

Rich Hamburger
valbum@hotmail.com

Hi people!

Anyone looking for shared accommodation in Val Thorens? I know an apartment with a few empty beds left.

Pm me ?

-Rasmus

Tillbaka
Topp