SÖKES AKUT-Härliga människor som söker BOENDE I Revelstoke(BC)-16/17

MaxHahne

Ny medlem
Hej! (Boendet är fyllt, så denna tråd är inte aktuell längre, men väljer att inte ta bort den då någon kan ha användning av den)

Jag ska spendera säsongen 16/17 i Revelstoke med min syster och en väldigt god vän.
Vi har fått tag på ett hus där ca 6-7 personer får plats. Saken är den att vi måste skicka in depositionen innan söndag(25 september) så det är lite bråttom.

Vi har kollat igenom mycket på sidorna man letar boende och detta hus är bra billigt och fint så det är riktigt kalas! - Kostnaden är ca 13000kr för hela säsongen, Alltså ca 3700kr/person/månad. Stort hus med mycket plats, 4 sovrum där det är blandat med våningssängar och dubbelsängar.
Även om du/ni tänker vara i Revelstoke i 2-3 månader fungerar det suveränt.

Vi är alla härliga, glada och gillar snö :)

Skriv gärna om det finns intresse så kan vi snacka över allting på telefon eller liknande.

Puss o kram // Max

Senast ändrad:
Har man ens chans att komma in i kanada nu? Söka visum etc~ Är ju rätt sugen på kanada :D ..

Tjena! Evt lite sen här, men hur gick det tog ni huset? Har ni redan fyllt det? :)

Levvo sa:
Har man ens chans att komma in i kanada nu? Söka visum etc~ Är ju rätt sugen på kanada :D ..
Ska du bara vara där i 3 månader behöver du inget specifikt visum om du inte ska jobba.
Du får vara i Kanada i upp till 6 månader så länge du kan uppvisa att du har cash nog att klara dig och att du tar dig ur landet innan denna tid är över. Så dra med ett bankutdrag och en hemresebiljett så är det lugnt! Ska du jobba är det dock en annan femma..

loweaspeqvist sa:
Levvo sa:
Ska du bara vara där i 3 månader behöver du inget specifikt visum om du inte ska jobba.
Du får vara i Kanada i upp till 6 månader så länge du kan uppvisa att du har cash nog att klara dig och att du tar dig ur landet innan denna tid är över. Så dra med ett bankutdrag och en hemresebiljett så är det lugnt! Ska du jobba är det dock en annan femma..
Ah nice, 6 månader utan jobb kan kännas lite i plånboken dock X) .. Men tack för svar, det tåls ju att tänka på att få iaf 3 månader i kanada :D

Hejsan! Från vilket datum är huset tillgängligt?? Jag flyger till Calgary den 30e Oktober och har ingen aning om vart jag ska ta vägen! Men har hört att Revelstoke ska va grymt!!

Alleeeballeee sa:
Hejsan! Från vilket datum är huset tillgängligt?? Jag flyger till Calgary den 30e Oktober och har ingen aning om vart jag ska ta vägen! Men har hört att Revelstoke ska va grymt!!
Vi har tyvärr hittat folk och fyllt detta boende :)
Revelstoke ska ju vara kalasbra, men har själv inte varit där! Önskar dig lycka till! Och att vi ses i Revelstoke!

Tillbaka
Topp