Sommar skidåkning

fialotta

Ny medlem
Sommar skidåkning
E de nån som vet ett bra stelle i alperna dit man kan åka nu i sommar, juli/augusti, och åka skidor????
Jag vet att man kan åka till Kitzteinhorn (stavning?) i Kaprun. E detta ett populert stelle att åka sommar åknig?
Vilka e dom populeraste ortern?
Hur funkar det? åker man bara på formiddagen?

Mvh fia

Sommar skidåkning
skippa kaprun.
ta hintertux eller zermatt eller kanske les2alpes.
akningen är pa förmiddagen.
förvänta dig ingen fantastisk akning det är en annan typ av upplevelse och/eller park-körning.
juli/augusti är inte direkt populärt, sa förvänta dig inget drag, campsen tar typ slut nu ocksa.
mid-september och framat är ofta mkt folk och lite poppigare...

Sommar skidåkning
åkte på kitzsteinhorn (kaprun) för två veckor sen. Kan tala om att snötillgången är begränsad, även om de har "snölager" som reserv. Endast övre delen av glaciären är öppen, dvs att man hoppar på de två släpliftarna på mitten. Det finns också en kortare knapplift som är öppen. Det är som sagt ingen "åkning" utan mer en upplevelse. Kitzsteinhorn har ingen park kvar heller. En fördel med kitzsteinhorn är att du kan åka ända till 15.45 till skillnad från många andra glaciärer.

Så om du har möjlighet ska du kanske söka dig till andra glaciärer som hintertux eller zermatt. De har ca 15-20km öppen pist, medan kaprun bjuder dig på betydligt mindre.

Zell am See-Kaprun är ett extremt populärt turistmål för muslimer på sommaren.

Sommar skidåkning
kan bekräfta det aepe skriver, Tråkigt sur jag vart över att dom typ precis slutade med parken när jag kom dit, och det är ganska platt där,

Men gillar man muslimer så åk till zell am see, btw har någon förklaringtill varför de e så mycket muslimer där så berätta gärna, fan mer muslimer än invånare.

Sommar skidåkning
Jag frågade hotellchefen. Jag Trodde att de va nån kongress eller nånting. Men han sa att det bara hade blivit så, dem gillar typ miljön helt enkelt. Å så har dem öppnat specialrestauranter å cafeer där menyerna är på arabiska.

Han sa också att de gillar zell am see särskilt mycket. Han såg och lät inte direkt överlyckelig när han sa de.

Sommar skidåkning
jag byter ut ordet muslimer mot besökare fran arabvärlden... min amatörmässiga förklaring av det jag observerat som bosatt i münchen är att de kommer hit till münchen och i den resan blir det säkert da ett och annat besök till diverse närliggande "pittoreska" bergsorter:

-de gillar att komma till München för att det är svalare här pa sommaren...
-för att de kan köpa sjukvard av världsklass till ett bra pris....
-kanske för att man far dricka alkohol...
-för att man kan hyra jättestora och snabba bilar och köra i fri fart med dem...
-för att de gillar den mysiga pittoreska alpstämningen i regionen...
-de kommer hit i affärssyfte...
-och ytterliggare ett skäl som jag är för fin i kanten för att skriva här ;-)

det är hur manga flyg som helst per dag till münchen med Qatar Airways, Etihad, Emirates...plus Lufthansas..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp