sommar

sommar
Hoppet är det sista som lämnare en hyfsat psykisk rask människa. Men nu är det fanimej mycket nära att jag tappar sista lilla gnuttan! Eftersom snön vägrar visa sig i närheten av berg som går att åka på så är det kanske dags att få igång lite snack om lämpliga sommaraktiviteter? Mtb i all ära, men "segling i liten båt som välter"? Ursäkta, är detta friluftsfrämjandets forum för medlemmarna i varmmjölk- och virkcirkeln?

Sikta högre! Några exempel: En garanterad höjdare är ASS-SURFING. Svälj stor mängd brantåkarsportdryck och sedan är det bara att ge er ut och njut av vad naturen och framför allt stadsmiljön har att erbjuda. Bonka, grinda, straightlina - allt är tillåtet så länge det sker med hjälp av stjärten som friktionsdel. Och inga jävla småbyxor är tillåtna! Speeddräkt (helst helsvart) med öppning för bromskuddarna är såklart ok.Det kan också vara tillåtet och lämpligt att provisoriskt laga små defekter med allas vår älskade silvertejp.

Några andra trevliga sporter på uppgång är KULLERBYTTESTAFETT på valfri europaväg, ÅLNING/ BROTTNING med livs levande ål på närmaste statliga myndighet. Jag kan hålla på hur länge som helst.

Se detta som aptitretare och ge sen gärna förslag på andra trevliga tidsfördriv!

Alla kollegor på detta forum måste ha massor med tips! Så ta er nu an detta uppdrag och hjälp alla vilsna själar att hitta en mening med den förbannade snötomma vardagen!

Glöm inte silvertejpen (eller nål och björntråd för proffsen)!

sommar
Alla övningar som utförs efter förtäring av en stor mängd brantåkarsportdryck blir ju festliga och farliga, inkl segling med liten båt som välter. Har testat vågsurfing utanför Österlen en midsommar, tre man nakna i en optimistjolle som fick det träffande namnet "Krakow". Behöver kanske inte säga att det gick åt helvete med såväl optimisten som vågsurfingen - men festligt var det.

Andra favorithobbies är ju:
- Barunderkroppsboccia,
- Barunderkroppsbrottning.
- Simhopp.
- Motorcykelkörning.

Samtliga ovanstående aktiviteter BÖR ju endast utföras under inflytande av extremt dåligt omdöme och ovan nämnda dryck. Sedan skall väl tilläggas att allt som utförs iklädd en elegant bar underkropp rekommenderas varmt.

Dessutom kan man ägna sig åt lite mer utdragna spektakulariteter såsom en säsong:
- På Ios
- I Havanna
- I Las Vegas

Finns ju faktiskt obegränsade möjligheter - om man lyckas hålla sig borta från de fascistoida Friskis & Svettis respektive Friluftsfrämjaraktiga arrangemangen.

sommar
Gott att se att det finns kollegor i detta kollektiv som har insett vad som är de stora njutingarna i livet. Allt som utföres i bar underkropp kan ju faktiskt bli riktigt spännande om förhållandena är de rätta. Dags att blanda sportdryck och slänga småbyxorna åt helvete!

(Glömde dock att nämna att rumpsurfning kan ge bestående, otrevliga men för livet då franska gendarmer inte tycker att detta är en sport som passar i elitsammanhang. Gummibatonger kan göra ont om man får dem i huvudet och även om man får dem i häcken. ( Där kommer silvertejpen in igen som räddaren i nöden)).

sommar
I kontrasternas paradis norden råder det väl ingen tvekan om vad man ska ta sig till när snön förvandlats till ett ständigt strilande, irriterande, humörsdödande, nedblötande, djävulskt pissande, aldrig avtagande regn.
Man måste härifrån.
Ingen, och jag menar ingen plats i Sverige skulle kunna få mig att uppskatta sommaren, åtminstone inte under en längre sammanhållen period.
Visst, jag förstår er som smädar Åre som skidort eller flackåkningsort eller vad ni nu vill kalla det. Men faktum är ju trots allt att det är fullt möjligt att dänga in en bra bit över hundra dagar på berget, per år här. Något som skulle vara svårt i flottsbro om man inte skaffar sig ett par rullskidor förstås. Och som faktiskt också står sig ganska bra även jämfört med många andra skidorter.
På sommaren däremot kan jag inte se en enda möjlighet att härda ut under några längre perioder på någon plats i landet.
Det är inte förrän människor resignerat och degenererat till en nivå där multisport, kayakpaddling eller skärmflygning är det mest hissnande man kan ta sig för som Sverige har något att erbjuda.
Nej, efter den sista slasksvängen är det bara att dra på flipp-floppsen och ta första bästa transport till arlanda där man välpackad av drycker och fullastad med leksaker tar första bästa flyg till kontinenten, (oklart vilken). För att skaffa sig lagom mycket bränt skinn och sjukdommar för att kunna återvända till vintern som en starkare människa.

sommar
Sommaraktivitet
Jag är starkförespråkare av att även ”aktivera” under sommartid. Ser med oro att fler och fler slutar med meningsfull aktivitet och tar semester.

Själv har jag novis i ass-surfing och har ännu inte lyckats med ett parti barunderkroppsboccia. Av vattensporter väljer jag hällre fylle-fiske eller rafting i valfritt flytetyg före västkustinspirerade jollevarianter. Både fylle-fiske och rafting går att kombinera men har ibland resulterat i kraftigt demolerade lättmetalkonstruktioner och köldchock.
Andra meningsfulla aktiviteter är att under barmarkssäsongen utnyttja friktionen på våra vägar. Motorsport på två eller fler hjul kompenserar frånvaron av den ädlare banddrivna varianten.

Sommartid är ju även bränningssäsong, företrädesvis brand i skog eller glesbyggd.

Hämtat från handledning för den själverksamme skogsbrännaren:
Vår och försommar är lämplig tidpunkt, då marken hunnit torka så pass mycket att mossa och övre delen av humusen kan brinna. Detta inträffar vanligen någon gång under maj eller juni.
· Ju torrare mark och luft desto intensivare eld
· Ju starkare vind, desto intensivare eld
· Det brinner intensivare då det lutar uppför än utför
· Eldens intensitet ökar om obränd mark blir innesluten av sammanhängande eldfronter!

Hur man vill antända en god skogsbrand är ju valfritt, själv väljer jag hälst Hardi brännare, modell panama.
Det går även att använda klassiska tändstickor, bensinbomber, spårljus eller bromsa kraftigt med tåg.

Sommartid är betyder ju också att det är riskfritt att somna utomhus utan att frysa fast i marken. I övrigt finns det nog ingenting som är bra med sommaren.

sommar
Alla tidigare föreslagna ideér är ju helt exellenta sommarsysselsättningar, men den ädlaste av dom alla har ni väl ändå glömt, nämligen Pulkaåkning!!!!

Det är ju inte förän på sommaren då denna aktivitet kommer till sin rätt. Det ultimata stället för utövning är en rejäl gräsbetäkt backe som slutar vid en sjö, jag kan lova er att det går undan...
Nu räcker ju inte alltid den höga hastigheten för att få upp adrenalinet, men även på detta finns det lösningar, bygg rejäla hopp och åk baklänges...
Gör detta och ni kommer att ha störtkul åtminstone halva sommaren och bäst av allt, det är tokbra att skryta med när man raggar på playan:-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp