Sommaraktiviteter i alperna

• Trådstartare Trådstartare c-cino
  • Start datum Start datum
C

c-cino

Guest
Tja!
Satt och läste lite i någon Whistler tråd tror jag det var, om någon som bodde i Kanada. H*n berättade om allt som händer där på somrarna som MTB, cross och allt var det nu var.

Då tänkte jag att det vore ju nice att stanna efter säsongen då och spendera vår/sommar på ett sådant schysst sätt.
Finns det någonting att göra i alperna under somrarna liknande vad som pågår i Whistler, eller är det dött på sommaren?
Är man dum i huvet om man stannar i alperna?

Vet inte om ni fatta vad jag mena, men skit samma ;)

Senast ändrad:
Alperna är fulla av aktiviteter på sommaren! Ngn påstod att Chamonix har mer besökare på sommaren än på vintern tex! Viktigt att veta är att många orter är mer eller mindre stängda mellan vinter och sommar säsong, dvs från efter påsk till juni eller så...

Okej, då faller den planen i alla fall.

Men aktiviteter som cykling och dyl är jag isåfall ute efter, är inte så mycket för t.ex vandring

Kalle_Bern sa:
Alperna är fulla av aktiviteter på sommaren! Ngn påstod att Chamonix har mer besökare på sommaren än på vintern tex! Viktigt att veta är att många orter är mer eller mindre stängda mellan vinter och sommar säsong, dvs från efter påsk till juni eller så...
Ja, Chamonix har många fler besökare på sommaren. Klättring, skärmflygning och vandring.

Vilken plan faller?
Det är ju inte så att orterna utryms och stängs av för alla människor i mellan-säsongerna, finns ju faktiskt folk som bor där. Cykling, klättring och vandring är exempel på aktiviteter som lämpar sig bra även när liftarna är stängda.

Jobb då?
Finns det några jobb under sommar/vår? Eller borde man jobba under vintern för att ha pengar kvar till sommaren?

Freerida kan man saklart göra aret om ;) Men när snön smält funkar det bättre med hjul! Flims är ocksa bra. Har inte koll pa det här med jobb. Funderar pa att göra mig av med mitt...

Rekommenderar varmt Chamonix till sommaren! Har själv bott här två somrar i rad, roadbiking och downhill är jättepopulärt! I stort sett varenda person som bor här på sommaren äger en downhillcykel. Och de som inte cyklar klättrar, åker longboard, vandrar eller paddlar kayak.
Min första sommar jobbade jag som au pair för en familj och i somras som servitris på en restaurang. Är mycket lättare att få jobb på sommaren än på vintern eftersom det inte är lika många som säsongar utan de som bor här på sommaren har redan fast jobb och bor året runt.

Själv hittar ni mig uppe i bergen i Chamonix i sommar! Ses där!

ctobiasson sa:
Rekommenderar varmt Chamonix till sommaren! Har själv bott här två somrar i rad, roadbiking och downhill är jättepopulärt! I stort sett varenda person som bor här på sommaren äger en downhillcykel. Och de som inte cyklar klättrar, åker longboard, vandrar eller paddlar kayak.
Eller flyger skärmflygning.

Tillbaka
Topp