Sommarjobba i Åre

Kosmos

Medlem
Sommarjobba i Åre
Hej!

Tänkte kolla om det är någon här som har något tips på ett jobb i åre till nästa sommar?

Jag är 17år, fyller 18 nästa sommar och kan tänka mig att jobba med det mesta.
Är intresserad av cykling så något inom cykling hade varit perfekt!
Jag är skötsam, flitig och vill lära mig nya saker.

Tack på förhand!

MVH
Mathias

Sommarjobba i Åre
Kolla uthyrningarna då, eller Bikeparken.
Ett lätt jobb att få är marknadsfakta, då sitter du och ringer en massa. Inte det roligaste men du jobbar de timmar som liften är stängd så du hinner åka mycket. Fixa boende först är ett tips. har du boende så är det mycket lättare att få jobb.

Sommarjobba i Åre
Marknadsfakta har bytt namn, sen en tid tillbaka, till PFM Research. Verkar som om den gamla hemsidan även är borttagen nu så det är PFM Research som gäller nu. Där kan du söka jobb.
Intervjuledaren heter Marie Rask och det är hon du har kontakt med.

Sommarjobba i Åre
har precis ansökt! =)
Ingen som har jobbat där innan som kan berätta vad de tyckte om jobbet?
Hur mycket tjänar man i timmen?

Sommarjobba i Åre
Jag jobbar där nu. Du börjar på 74 spänn i timmen och det är ju slavlön. Däremot har du OB från kl.18 och du böjrar jobba 16.30 de flesta dagarna. Den ligger på 27 kr. Alltså en timlön på 101 kr, vilket ändå är respektabelt. Speciellt i din ålder.

Du jobbar vanligtvis från söndag-måndag.
Sön: 15.00-20.00
Mån-Tors: 16.30-21.00

Ibland får du även jobba fredag och lördag.
Fre: 15.00-19.00
Lör: 12.00-17.00

Fre-Sön är det OB alla timmar.

I övrigt är det en del sköna människor som jobbar där. Marie, som är intervjuledare, är jättebra och snäll.
Jobbet är ju väldigt fritt så du skriver upp dig på de tider som du kan jobba, vecka för vecka. Riktigt skönt om du har massa annat för dig, så som cykling på dagtid. Du sitter ju egentligen bara på din stol och snackar i telefon. Kan dock vara riktigt kämpigt och sjukt frustrerande vissa dagar men ibland är det också sjukt glassigt och ganska skoj.

Hoppas du får lite klarhet i hur det fungerar.

Sommarjobba i Åre
Gört! Just nu finns det dock inget behov av folk men det går upp och ner, så du kan ju alltid söka..

Sommarjobba i Åre
Hörrö niisan du e så klok och välinformerad.. du ska ju inte snacka i telefon!
efter det där ska du ju bli rekryterare.. hahaha vilket tal!

Sommarjobba i Åre
Haha kan vara därför jag börjar ruttna lite på jobbet. Må väl skaffa mig nåt ordentligt nån gång.

Finns tyvärr inte så mycket jobb på sommaren. Vill du cykla mycket så kan du ju söka som diskare eller nåt annat inom restaurang.

Tillbaka
Topp