Sommarsäsong Chamonix

• Trådstartare Trådstartare ABY
  • Start datum Start datum

ABY

Ny medlem
Sommarsäsong Chamonix
Hej! Är eventuellt lite sugen på att dra ner till Chamonix och göra en sommarsäsong med cykling och ev. lite skidåkning också, om det går, och skulle gärna vilja ha lite bra tips från någon som har varit där/andra ställen i alperna på sommaren tidigare (har gjort en vintersäsong i Cham 07/08). När bör man åka ner för att ha chans att få ett jobb? Hur fungerar det med att hyra cykel och sånt på plats (tror inte att det är någon ide att jag släpar med min egen..). Hur är det med boende? Någon som ev. har ett boende och vill dela med någon?

Tacksam för ALLA svar!

//Annika

Sommarsäsong Chamonix
Chamonix e kanon på sommaren!!! bra val att åka dit!!

Cykel kan du troligtvis köpa beg. å sen sälja när du åker. Kolla på Zero G t.ex. Tror det e svårt att hyra en hel sommar, å blir dyrt...

Jag har kanske en lgh som blir ledig i Juni. I nuläget oklart om nuvarande hyresgäst kommer stanna till slutet av Aug. eller inte... skicka mail till mig om du vill veta mer.

Skidåkning e väl inte jättetillgängligt i Chamonix just. Men det går utmärkt att åka till Zermatt eller Sas Fee t.ex ca 1h från chx med bil. Har inte varit i Sas Fee själv, men det ska vara bra... tänkte nog ta mig en tur dit i sommar å se om det stämmer...

Du bör vara på plats i Juni för att få jobb... senast...

Lycka till!

Sommarsäsong Chamonix
Tack för hjälpen! Vi får se om det blir Island eller Chamonix, men just nu lutar det väl åt Cham :). Det med att vara mitt i smeten är ju lite av det som lockar med Chamonix, det är nära till allt! Jag drar nog ner första helgen i juni/sista helgen i maj, men har inte bokat biljett än. I så fall.

Sommarsäsong Chamonix
Varför inte kolla på les 2 alpes istället, där kan du kombinera skidåkning o grym downhill på samma dag, lite mindre by än chamonix men rätt trevlig

Sommarsäsong Chamonix
www.cham74.com är ett bra tips. Där annonseras lediga lägenheter i området i vissa fall jobb, även begagnade prylar som t ex cycklar etc. Jobb vet jag inte så mycket om men kolla med Langley och be o få nummer till Gustavia (om du inte har det sedan din tidigare säsong). Själv hara jag bara jobbat sommar i Österrike och då anställd genom STS Alpresor som vandringsguide... Det finns ju trevliga ställen i Österrike också om sommaren men kanske inte lika "extrema" som cham.
Var nere och jobbade i chamonix en sväng i vintras, kommer förmodligen vara där hela nästa vinter och efterföljande sommar, kul att höra hur det går för dig! LYCKA TILL!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp