sony-ericsson i USA

Kajsa_Thomson

Ny medlem
sony-ericsson i USA
Har någon använt en svensk mobiltelefon i USA? Jag har en skitbra ny "BAR" - Sony Ericsson T300 och ska ta den till USA for lite åkning. Undrar bara hur lätt det är att använda den där. går den automatiskt till deras nätverk? Telefonen är hur bra som helst. Grymma polyfoniska ringsignaler.

sony-ericsson i USA
USA har som japan ett annat slags nät för mobiltelefoner som gör att våra europeiska mobiltelefoner inte kan användas där, förutom de telefoner som har trippelband som din. Det gör att du kan ringa vart du än är i hela världen bara det finns en signal..

så ja du kan ringa förmodligen =) vågar inte lova något!

// bison.

sony-ericsson i USA
Hej Bison - Tack för svaret. Verkar som om jag valde rätt telefon då! Den verkar riktigt bra. Lätt att använda så förhoppningsvis får jag inga problem med den. Kanske t.o.m. kan använda den som lavinsändare!

sony-ericsson i USA
nej, men det finns ju speciella telefoner som utvecklats för extrema förhållanden, sen är ju resultaten tveksamma men vissa telefoner är mer stöttåliga än andra.

// bison.

sony-ericsson i USA
Tja! Vad har du för abonnemang? Jag är inte säker på att alla svenska abonnemang fungerar i usa. Det beror på om de har avtal med något usa ab. "Roaming" tror jag bestämt det heter!

sony-ericsson i USA
ja, det borde det göra men spana hemsidan för att vara säker.
du kan ju även köpa ett ab. där om du vill, men tänk på att det är dyrt att prata i mobil i usa. Det kostar även om du blir uppringd (även om ringaren är i usa).

sony-ericsson i USA
Aha - jag köpte också T300n. Den är syverän. har du sett "Drool kampanjen" för den? skit bra. kolla www.dregla.com. hur rolig som helst. allt funkar inte pa sajten ännu, men snart kommer tydligen en mpeg reklamfilm o nagot spel. all info man kan behöva om sleeeeeeeeem

sony-ericsson i USA
Näää jag hade inte sett den. kollade nyss. rolig som fan. såg du länken till "drool brittania"? konstig kampanj för en telefon, men rolig är den iallafall. vill se hela film snutten. hoppas den kommer på tv. nagon snackade om en sony-ericsson mtv tävling där man kan vinna biljetter till cannes - hotell, fest o filmer jag fick länken http://comps.mtv.co.uk/comps/drool/no/ men har inte kollat den. har du hört talas om det?

sony-ericsson i USA
Hej hopp!
Du kan anvanda din mobil i Usa! Men du kommer att bli tvungen att teckna ett nytt abonemang for att undvika att behova koppla upp med sverige varje gang du slar en signal. Jag bor i Miami och har min SOny Ericksson uppkopplad, det funkar bra. Men som sagt du maste teckna nytt abonemang har om det ska vara nagon ide. Jag vet att du kan aven som i Sverige kopa refill-kort. Brukar kosta runt 80$ att tackna och da inkluderas ca 200 minuter!

sony-ericsson i USA
Liten varning med SMS i nordamerika...
I vissa nät i USA när man skall skicka ett SMS så blir man debiterad för ett samtal för den tid det tar att skicka SMS:et. Råkade ut för att det stod sending på luren och det tog ett par minuter innan det hände något. Hade några 100kr SMS :(

Det är ofta dyrt att ringa vanligt med mobilen i usa också.

/B

sony-ericsson i USA
I Usa finns det tre nät ett Gsm nät och Ett CDMA nät och ett TDMA. Täckningen i Usa är sådär det skall tydligen finnas stora luckor! Att Använda T300 som lavin sändare kanske inte är en jättebra ide men det funkar vi testade gräva ner en telefon(T39m) och letade redan på den med lavinsändaren men det är nog klokt att skaffa en riktig tranciver. OM man skall åka länge så slå av telefonen min T300 drar bateri som fan när det är kallt ute iofs så drar alla elektronik produkter mycket ström då det är kallt. Ha det så Bra i Staterna!

//Oskar

jo kolla vilka operatörer som Vodaphone har avtal med. Ställ sedan manuellt nätet efter det som är billigast. Ring suporten för mer info! Man kan spara en hel del pengar. Men som sagt så ska du stanna länge så är det en fördel att köpa ett refill kort där.

sony-ericsson i USA
Mobiltelefoner drar för fan inte mer ström bara för att det är kyligt ute. Det är ju batteriet som tappar kapacitet.

(Iofs minskar ju resistansen i de ledande materialen med sjunkande temperatur, men du måste ner bra mycket mer än ett par minusgrader för att det ska märkas. Kylde man ner elektroniken ner mot 0K hade telefonen börjat tappa resistans och dra större ström. Batteriet hade man ju förstås fått ha utanför kylanläggningen.)

sony-ericsson i USA
tack för all svar! verkar som om "the bar" (t300) kan funka rätt bra. Oskar - vad tycker du om telefonen? jag tycker den är hur skön som helst. jag har laddat metallica`s "enter sandman" som ring signal!

sony-ericsson i USA
Hej Kajsa! Va i NY för en månad sen o då fungerade min ericsson alldeles utmärkt. Det e en T68 o alltså äldre än din. Både Vodafone o Comviq kontant funkar.Ha det så kul! /Louise

sony-ericsson i USA
tusen tack! det är skönt att höra att även en äldre version funkar. gillar du den? ja e helt tokig i polyfoniska ring signalerna. har aldrig haft en med polyfoniska förr! har du sett "Drool" kampanjen för sony ericsson? www.dregla.com"www.dregla.com. man kan vinna en resa till cannes film festival oxå på http://comps.mtv.co.uk/comps/drool/no/"http://comps.mtv.co.uk/comps/drool/no/

sony-ericsson i USA
För det första så vill jag säga att jag vet att det är batteriet som tappar kapacitet att säga att det går mer ström är ju bara ett uttryck som jag använde mig av för att folk skall förstå(man kan även tolka det som att jag var lat och inte tänkte på vad jag skrev :-) ). T300 är ju grymm det är skönt med en billig telefon med färgskärm och polyfoniska ringsingnaler. Dom är riktigt grymma roligt med favorit låten som ringsignal och inte bara en massa pipande! Visst kan designen på telefonen diskuteras då folk som jag möter kallar den tvålen men det är helt klart ett bättre format än min gammla planka(R520). Dräggel kanpanjen var öhh ja anorlunad....hehe

sony-ericsson i USA
härligt att träffa fler i tvål t300 fan club! hur skön e telefonen. jag har nu metallica`s "enter sandman" o "benny hill" som ring signal. tror jag ska göra min egen hemsida med mina egna ring signaler. vad tycker du oskar? jag gillar drool kampanjen. skön stil. har du sett att man kan vinna biljetter till cannes film festival på http://comps.mtv.co.uk/comps/drool/no/"http://comps.mtv.co.uk/comps/drool/no/ genom sony ericsson?

sony-ericsson i USA
det finns ett företag som heter Cingular som säljer kontantkort, vet inte om det finns så många andra förutom de som gör det i USA. ga in på http://www.cingular.com/ för mer info, de har tyvärr inte täckning överallt men förhoppningsvis dit du ska!

ha en skön resa

sony-ericsson i USA
HA såg nyss reklamfilmen "Dregel" (drool) på nätet. As skön! Man bara dreglar hela dan...... gjorde bort mig på Konsum när jag gick o dreglade av bara tanken på filmen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp