Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
så det är datan det är fel på?Erik sa:Köp en bättre dator.
okejF-T sa:eller föresten man har kanske inte de på vegas srry![]()
Beror på vad du har för budget.Kfransson sa:så det är datan det är fel på?Erik sa:Köp en bättre dator.
vad ska man ha för dator då?![]()
Men är det nått spec som datan behöver för att allt ska funka?Erik sa:Beror på vad du har för budget.Kfransson sa:så det är datan det är fel på?Erik sa:Köp en bättre dator.
vad ska man ha för dator då?![]()
Tack för det!AtomicAxum sa:Va har du för vegas? 8,9 10?
Från början hade jag samma problem som du nästan. Programet laggade mycket men det kraschade inte. När jag renderade filmerena blev dom helt hackiga och värdelösa.
Sen köpte jag mig en ny dator och det mesta flöt bättre.
Behöver inte nödvändigtvis köpa en ny dator, vara det vad har du för processor och ram?
Jag är ingen hacker lr nån som har någon överdriven datakunskap men om jag förstog det rätt så va det det som va viktigt.
Så jag köpte en Intel Core i7 och 6 gig i ram och nått navida grafik du kan gå in på min hemsida och kolla på bloggen hur det filmerna blev färdig redigerade.
Men mitt tipps till dig är att ladda när Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0 inte svårt att hitta key och liknande. Kör med att programmet väljer bästa inställning till din film rendera den rakt av utan att redigare och sen se hur det blir kklipp ner den lite om den är lång för att korta ner renderings tiden. Får du samma problem köp ny burk.
Den som vill lyckas, brukar lyckas.:D
Tack men det hjälpte inte, det ända som hände va att kvallan vart sämre :/JJonas sa:Om du menar att det laggar i preview rutan så kan du pröva med att sänka kvalitén bara, detta gör du genom att klicka på en liten knapp ovanför preview rutan. Om det inte funkar så har du förmodligen för dålig dator.
Din dator klarar antagligen fortfarande inte av 1080. I själva verket är det få datorer som gör det. Det finns två alternativ: Köp en kraftfullare dator som är Hd-kompatibel eller lev med att klippen hackar fram tills du har renderat filmen till 720p som flyter på bra i de flesta datorer. Om du också ställer in kameran på att filma i 720p så har du betydligt mer lätthanterliga videoklipp.Kfransson sa:Tack men det hjälpte inte, det ända som hände va att kvallan vart sämre :/JJonas sa:Om du menar att det laggar i preview rutan så kan du pröva med att sänka kvalitén bara, detta gör du genom att klicka på en liten knapp ovanför preview rutan. Om det inte funkar så har du förmodligen för dålig dator.
Det hackar fortfarande när man ser klippen
Dessa format är bara tillgängliga i mac-versionen av mpeg streamclip, och eftersom han kör vegas använder han förmodligen inte en mac.OlaMelin sa:Oj, köpa ny dator är en lösning men definitivt ett väldigt dyrt alternativ för att lösa ditt problem. Full HD, 1080, är väldigt tungt att redigera i och enligt mig så är den bästa/smidigaste/billigaste lösningen att koda om filerna.
Jag använder mig av MPEG Streamclip för att koda om.Här kan du ladda hem MPEG Streamclip.
Ett av de vanligaste formaten att koda om till är Apple ProRes 422 HQ. Storleken på klippen ökar dock ungefär 3-4x 8 (fil från kamera 250 mb -> 1 gb omkodad). Du kan även använda dig av AIC (Apple Intermediate Codec).
Sen hade jag också ställt mig frågan om det verkligen är nödvändigt att köra 1080p. För webben räcker 720p.
nä det är sant, jag har ingen mac.gbodare sa:Dessa format är bara tillgängliga i mac-versionen av mpeg streamclip, och eftersom han kör vegas använder han förmodligen inte en mac.OlaMelin sa:Oj, köpa ny dator är en lösning men definitivt ett väldigt dyrt alternativ för att lösa ditt problem. Full HD, 1080, är väldigt tungt att redigera i och enligt mig så är den bästa/smidigaste/billigaste lösningen att koda om filerna.
Jag använder mig av MPEG Streamclip för att koda om.Här kan du ladda hem MPEG Streamclip.
Ett av de vanligaste formaten att koda om till är Apple ProRes 422 HQ. Storleken på klippen ökar dock ungefär 3-4x 8 (fil från kamera 250 mb -> 1 gb omkodad). Du kan även använda dig av AIC (Apple Intermediate Codec).
Sen hade jag också ställt mig frågan om det verkligen är nödvändigt att köra 1080p. För webben räcker 720p.
tack men grejen är att det laggar i 720 oxå :/OlaMelin sa:Oj, köpa ny dator är en lösning men definitivt ett väldigt dyrt alternativ för att lösa ditt problem. Full HD, 1080, är väldigt tungt att redigera i och enligt mig så är den bästa/smidigaste/billigaste lösningen att koda om filerna.
TACK TACKAtomicAxum sa:Du behöver definitivt inte köpa den men om du vill maxa och har möjlighet, så maxa.
Annars har jag en sån här http://www1.euro.dell.com/se/sv/for...430/pd.aspx?refid=vostro-430&cs=sebsdt1&s=bsd och jag tycker det går bra som sagt du kan gå in och kolla hur klippen blir men sen ska du veta att jag e grovt färsk med att redigera filmer men jag börjar lära mig mer och mer.
:D Ingen fara länka nått inlägg sen när du fått ihop nått så jag får se hur det blev.Ett tips till är att du köper en extern hårdisk som du kopplar in med tanke på att filmerna tar sån plats och på så sätt hålla datorn snabbare genom att ha mindre material på den.Kfransson sa:TACK TACKAtomicAxum sa:Du behöver definitivt inte köpa den men om du vill maxa och har möjlighet, så maxa.
Annars har jag en sån här http://www1.euro.dell.com/se/sv/for...430/pd.aspx?refid=vostro-430&cs=sebsdt1&s=bsd och jag tycker det går bra som sagt du kan gå in och kolla hur klippen blir men sen ska du veta att jag e grovt färsk med att redigera filmer men jag börjar lära mig mer och mer.![]()