sony vegas problem

LPP-apan

Ny medlem
sony vegas problem
När jag ska rendera i sony vegas pro 8.0 så väljer jag bästa kvallan jag får(har provat mig fram). Så jag renderar i wmv och i double NTSC 59,94 fps eller vad det är. Tycker det blir bättre kvalla och blir najs i slowo klipp. Och det har funkat för mig i typ 4 månader men nu när jag ska göra det så kommer den till olika % på renderingen och så står det att vegas inte svarar eller så bara stängs vegas ner.
Men när jag renderar i 30, och 29 så är det samma problem, så jag måste rendera i 24 fps -.- som suger... Men jag har provat rendera typ ett klipp i bästa kvalla och då funkar det finfint :O Men sen kan man ju markera det man vill rendera, och den funkar inte längre. även om jag markerar en liten del av filmen så måste man rendera ut allt...

någon som vet vad problemet kan vara?

Senast ändrad:
sony vegas problem
om det står att "vegas is low on memory" eller nått sånt så kan det vara att du har för lite RAM, eller att du har program som ligger och knaprar på den i onödan.
Hände mig förut och jag stängde massor av program och det blev bättre men hela renderingen blev inte färdig. Installerade om windows och nu fungerar det igen och jag installerar inte massa skit. vegas tar mer minne också desto mer "effekter" du har. Du kan prova att rendera små delar av filmen i taget och sedan lägga ihop de färdiga filerna i vegas så att det inte är några effekter.

Tillbaka
Topp