Sorg

Redbeard

Aktiv medlem
Sorg
Min skida pajade idag!!! Buhu! Jag befann ju mig bara 10 cm utanför pisten. Där borde det ju inte finnas elaka stenar. Men det fanns det. Den var under min skida och tuggade som ett monster på stålkanten. Hade ju inte gjort något om man bara nafsat lite, men han bet av hela kanten. Kostade "bara" 500 babbilobisar att laga. Suck!!! Nästa gång jag ska utanför pisten så hyr jag ett par. :)

Sorg
*snyft* förstår dig precis... råkade ut för ungefär samma sak själv häromveckan....
fast det gick o fixa hyffsat med lite plast o nåra rejäla filtag..... "be free - ski!"

Sorg
Idiot som man är lyckades jag skicka iväg mina skidor på reparation. (nån stans åt helv...te) Får inte tillbaka dem fören den 5jan. Kruxet är att jag åker till Val Thorens i övermorgon 1jan, smidigt.

Sorg
Hurra va bra. Lagningen gick bra och stålkanten ser som ny ut och det är ju den som är viktigast. Nu ska jag ut och pumpa offpist igen. nästa gång ska skidan knäckas rakt av. haha. Nädå. ska ta det lite lugnt nu ett tag. Ska ni laga skidor nån gång så lämna dem hos Berne på Björnrike Skidshop. Jodå. Säg till om ni ska upp till Vemdalsfjällen nu eller nåt lov framåt så kan ni ju höra av er så kanske vi kan åka lite tillsammans. Pipen är nyshapad och i pipe ska man åka skidor. Visst är det så?

: ) /Hare...

Sorg
Hur fan kan man trasha lagg i Björnrike? Hur fan kan man klämma lagg i Vemdalen? Dina repor får ett Skistarbrons, max.

Har du ambition att på allvar åka utanför backen i december får du fan räkna med en fet pretexstav.

Sorg
För det första så åkte jag inte sönder skidorna i Björnrike. Jag lagade dem där. Och varför ska man inte kunna åka skidor där för? Det går ju att åka i Sälen.

Sorg
Hallå Rödskägg!
Du har helt rätt. Björnrike slår ju i och för sig sälen med hästlängder!
Sälen känns som en förort till Sthlm. Jag åker ärligt talat hellre längdskidor än stakar mig fram i backarna i sälen!

Sorg
Hörru Fredrik P!

Vad har du egentligen emot Sälen? Puckeln i WC-backen Hundfjället kan få även den kaxigaste Göteborgare att bekänna färg. Off-pist området vid sidan om Väggen är väl så avancerat som mycket skogsåkning i Alperna, bara mycket kortare...

Har du verkligen inget vettigare att skriva än att gnälla på Sälen?

MVH/ Mountain Man

Sorg
Offpist i sälen lika bra som i alperna?? Har du varit i Stuben i arlberg nån gång? Nej det märks! Gillar man att stå i liftköer och att åka lift varannan minut så kan ju Sälen vara ett alternativ, det har du rätt i!

Sorg
Nej! Jag har inte varit i St:Anton. Däremot har jag åkt skidor i bla. Verbier och Chamonix. Där finns några låånga backar med hygglig fallhöjd! :-)

Det är klart om det var 20 mil till St:Anton istället för till Sälen skulle jag åka dit i stället... Och skall man följa ditt resonemang om att endast det bästa är någonting att ha är väl knappast Arlberg nått att komma med. Åk till Valdez... (annars kan man ju lika gärna åka längdåkning). JK.

MVH/Mountain Man

PS! Har du överhuvudtaget varit i Sälen? DS.

Sorg
Ja tyvärr så har jag varit i sälen! Det var skittrist! Väggen skulle ju vara brant och så sade dem, problemet var att backen var ju max 100m lång.Jag lovar dig att Stuben har bättre offpist än både verbier och chamonix. Det finns härliga markerade leder.
Förresten så åker jag hellre de 40 milen extra till Åre istället för sälen
Bye bye/ ski on

Sorg
Sorg är när laggen spricker helt och man
tvingas att åka med dom i hop tejpade
resten av säsongen för att man inte har råd med nya det kallar jag sorg!

Sorg
Jäklars... Då var vi där samtidigt!!

Jag bodde på les Glaciers i tre veckor
hängde på Tango ibland... ..

Traffade du mig eller nån av mina polare?

Sorg
Öhh? sälen?

200 meters fallhöjd om jag inte minns fel. + att det överhuvudtaget fortfarande finns göteborgare där är väl ett teckan på att man ska längre norrut. Nej, fram för lite riktiga fjäll och alper och dumpa Sälen.

Sorg
Öhh? stuben är en liten parentes i alpsammanhang. Ungefär en barnbacke intill de stora giganterna såsom; Chamonix, Verbier och St Anton. Om du anser att åkningen i Stuben är lagom för dina färdigheter förstår jag inte vad du har på den här sidan att göra. Köp ett säsongskort i sälen istället.

PS jag har FAKTISKT varit i Stuben

Sorg
OFFPIST kan suga i chamonix- om den är uppåkt innan liftarna öppnar. OFFPIST kan vara guld i sälen, om det är mkt snö och lite folk som fattar nåt.

/jag

Sorg
Sälen suger ju hårdast av alla anlägningar i hela Sverige!
Nej, i Sverige är det bara Åre som duger.
Spana västerut i stället och dra till Norge, där är det riktiga berg!!!

Sorg
Sälen duger för värlscuptävlingar i freestyle , snowboard och puckelpist även VM i telemark avgörs där i vår. Är du vassare än dem som deltar i dessa evenemang i backen??? Klart det är kul med höga branta berg men det är kul även annars tycker någon som älskar att åka skidor. TÖNT!

Sorg
Tjaaaa...ett litet tips till dig är att läta dig att repa dina egna skidor.

Skidor är ju trots allt förbruknings varor, om man åker på dom, å inte bara snackar om dom.

ps. synd om skidorna, att bli ivägskickade sådär inför en skidresa.
Hur tror du att dom känner sig när du hyr ett par...de är faan otrohet. De är väl ok att göra de mot tjejen...men mot skidorna!!

Sorg
Jag är inte riktigt säker på om jag skall skratta eller gråta efter att ha läst igenom dessa historiska inlägg...

Men att diskutera hurvida Sälen ger häftigare skidåkning än Chamonix är ju alltid lika intressant!

MVH/MM

Tillbaka
Topp