Sorgliga nyheter från webben:

HitMe

Medlem
FERNIE, B.C. - Authorities have identified the two skiers who died in an avalanche in British Columbia as sisters from Sweden who were spending the winter in the area. Malin Alberts, 24, and her 26-year-old sister Anna were skiing with 11 friends near the boundary of the Fernie Alpine Resort when the avalanche roared down on them Tuesday. Their bodies have been recovered. Two injured skiers were airlifted off the mountain, but darkness kept rescuers from getting the others to safety. Helicopter used to airlift skiers out of avalanche area Search and rescue workers dropped supplies off for the stranded skiers, and several crew members stayed on the mountain with them for the night. At dawn on Wednesday, helicopters airlifted the nine remaining survivors off the mountain.

The Swedish men and women, between the ages of 18 and 30, were spending the winter in the Fernie area.
Fernie is in southeast B.C. near the border with Alberta.

...att det inte var några nära vänner till någon av Er här på freeride, som förolyckades! I såna fall så beklagar jag sorgen!

Det är alltid lika beklagligt när folk omkommer i laviner, dock. Man kan bara hoppas att olycks-statistiken är på väg neråt, eftersom det anordnas allt fler kurser i off-pist- & lavinkunskap. Hoppas att fler & fler också tar sitt ansvar & skaffar sig den nödvändiga kunskapen för att, så gott det går, eliminera riskerna.

Ride on - safely, but radical!!
Warpa

Kan du inte bespara oss att avsluta en insändare om detta med en av dina larviga slogans. Det känns bara så totalfel efter vad som hänt.

Det är ju märkligt att det alltid är NÅN...

Tänker inte ens bemöda mig med att avsluta den meningen! Det här handlar inte om oss...

LÄGG NER!!!

Ride on!
Warpa

...beklagar sorgen! Kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle kännas...

Ride on!
(Ta inte illa upp, för det är verkligen inte meningen!)
Warpa

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp