Sörja i backarn i Bad gastein 1:a veckan i mars?

Nilla2007

Ny medlem
Ja, som rubriken lyder, är risken överhängande att det blir sörja i backarna o Bad Gastein området 1:a veckan i mars? Var i Schladming v 11 för 3 år sen o efter kl 12 var det inge skoj att åka längre då sörjan var total... Hur är läget på Bad Gastein tror ni? Svårt at veta på förväg?

Går såklart inte att veta i förväg.

När jag säsongade i BG 1998 så var det vårväder hela februari och vi åkte slask hela tiden och det var bara i Sportgastein man kunde åka hela vägen ner i dalen.

Sen i mars blev det kallt och snöade 21 dagar i sträck så mars var en enda lång puderorgie.

det beror väl på, men oftast så kommer våren 1månad tidigare där. När jag var där förra året så var sportgastein det enda systemet som man kunde åka ner för hela backen i men det var i princip slask hela vägen ner så det är ett osäkert kort att åka då ifall du vill pumpa puder :P

Var där förra året i mitten av mars och det var bara sportgastein som var åkbart hela vägen ner. Sista dagen fick vi ett rejält puderdump och det var utan tvekan årets bästa åk! Pisten är inte den bästa så här års, men väljer du att åka offpist finns det områden som har kallsnö.

Kim_aangh sa:
det beror väl på, men oftast så kommer våren 1månad tidigare där. När jag var där förra året så var sportgastein det enda systemet som man kunde åka ner för hela backen i men det var i princip slask hela vägen ner så det är ett osäkert kort att åka då ifall du vill pumpa puder :P
När var du där då?

Så man borde kanske satsa på februari då? Även om det nu är 1:a vecka i mars vi planerar åka...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp