SOS Kozak Jkt!

SOS Kozak Jkt!
Någon som har erfarenhet?
Aldrig kört med SOS förut, men enligt vad jag har hört så är de kanoners.

Men nu är det ju just denna variant som jag är lite sugen på.. och skulle vilja ha lite mer info om den helt enkelt.

Själv håller jag mig till lift eller (om plånboken tillåter) något Heli lyft.
Alltså inte så mycket strapatser med hudar osv.. Även om det säkert vore trevligt det med..
Min nuvarande jacka är en Norröna Lofoten från ca 2007. Kört med den länge och gillar den, men den känns ibland lite kort. Dessutom en smula orymlig när ryggskyddet åker på..

Tacksam för svar.

/Kalle

SOS Kozak Jkt!
inget fel på sos, och modellen i sig är väl rätt trevlig, men det är ju inte precis samma jacka som lofoten. membranet är helt okej, mjukt och rörligt, inte jättetåligt mot väta men vem åker när det regnar? har använt sos förut och det andades lite sådär, annars inga invändningar. för liftburen åkning funkar den säkert fint.

SOS Kozak Jkt!
Håller med föregående!
Enbart positiva erfarenheter om detta märke.
Snyggt, bra material, och dessutom Svenskt vilket jag tycker gör det hela lite roligare.
Jag har dock kört Norröna länge och väl och har väl haft lite "halv" dåliga minnen ibland av dem pga bristande kvalitet och kanske då främst på dragkedjor, men Norröna gör i mångt och mycket oerhört bra grejor!
SOS Kozak kanske inte andas fullt lika bra och jag tror dessutom att den t o m saknar ventilation under armarna?
(Rätta mig om jag har fel någon..?)

Men cool är den, och säkerligen passar den dina önskemål!

/G

SOS Kozak Jkt!
Har kört på SOS den här vintern och jag har varit super nöjd :) Har kört på Kozak och Sphere jacket. Kosak har en ordentlig vetelation under armarna :) Sphere jacket är en fantastik jacka för sommar skidåkning :) var i Fonna i en vecka med väldigt dåligt väder och regn men den fungerade jättebra!

Slå till du kommer bli super nöjd :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp