Förbättras? Riktiga kvalitetskläder är oftast rena skal eller max en mycket tunt innertyg. Sos har gjort en rejäl nysatsning de senaste 2 åren och ser riktigt bra ut. Kvalitetsmässigt ligger de nog riktigt högt (har alltid gjort det). Vilken åkning och väderlek de är anpassade för beror helt på vilket plagg du menar. Dom har nog för allt.PontusOlsson sa:Jag har en kompis som är sponsrad av SOS. Eller om han har varit för jag tror han sa upp de. Men han tyckte att de va bra kvalité och så. Jag tycker inte att jackorna är speciellt tjock och ser inte så väldigt varm ut. Men De va typ 2år sen jag såg han använda en så.. Dom kanske har förbättras lite.
Jag skulle nog inte villa ha en skal jacka i 20- iallafall.. Så jag skulle säga att de är skit för jag hatar skaljackor och dom är så jävla stel...Utter sa:Förbättras? Riktiga kvalitetskläder är oftast rena skal eller max en mycket tunt innertyg. Sos har gjort en rejäl nysatsning de senaste 2 åren och ser riktigt bra ut. Kvalitetsmässigt ligger de nog riktigt högt (har alltid gjort det). Vilken åkning och väderlek de är anpassade för beror helt på vilket plagg du menar. Dom har nog för allt.PontusOlsson sa:Jag har en kompis som är sponsrad av SOS. Eller om han har varit för jag tror han sa upp de. Men han tyckte att de va bra kvalité och så. Jag tycker inte att jackorna är speciellt tjock och ser inte så väldigt varm ut. Men De va typ 2år sen jag såg han använda en så.. Dom kanske har förbättras lite.
Du är tydligen inte så klok du inte....PontusOlsson sa:Jag skulle nog inte villa ha en skal jacka i 20- iallafall.. Så jag skulle säga att de är skit för jag hatar skaljackor och dom är så jävla stel...Utter sa:Förbättras? Riktiga kvalitetskläder är oftast rena skal eller max en mycket tunt innertyg. Sos har gjort en rejäl nysatsning de senaste 2 åren och ser riktigt bra ut. Kvalitetsmässigt ligger de nog riktigt högt (har alltid gjort det). Vilken åkning och väderlek de är anpassade för beror helt på vilket plagg du menar. Dom har nog för allt.PontusOlsson sa:Jag har en kompis som är sponsrad av SOS. Eller om han har varit för jag tror han sa upp de. Men han tyckte att de va bra kvalité och så. Jag tycker inte att jackorna är speciellt tjock och ser inte så väldigt varm ut. Men De va typ 2år sen jag såg han använda en så.. Dom kanske har förbättras lite.
Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?Hasse_Lindborg sa:Du är tydligen inte så klok du inte....PontusOlsson sa:Jag skulle nog inte villa ha en skal jacka i 20- iallafall.. Så jag skulle säga att de är skit för jag hatar skaljackor och dom är så jävla stel...Utter sa:Förbättras? Riktiga kvalitetskläder är oftast rena skal eller max en mycket tunt innertyg. Sos har gjort en rejäl nysatsning de senaste 2 åren och ser riktigt bra ut. Kvalitetsmässigt ligger de nog riktigt högt (har alltid gjort det). Vilken åkning och väderlek de är anpassade för beror helt på vilket plagg du menar. Dom har nog för allt.
Hata för de blir stela? Kalla? Allt beror på hur man klär sig. Klär man sig riktigt så fryser du inte. Och stela blir de inte. Men vad vet jag? Jag har ju bara använt skalkläder i 15 år...
Och SOS har bra kläder för övrigt..
Har inget med smak att göra, handlar bara om att klä sig rätt under.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?Hasse_Lindborg sa:Du är tydligen inte så klok du inte....PontusOlsson sa:Jag skulle nog inte villa ha en skal jacka i 20- iallafall.. Så jag skulle säga att de är skit för jag hatar skaljackor och dom är så jävla stel...
Hata för de blir stela? Kalla? Allt beror på hur man klär sig. Klär man sig riktigt så fryser du inte. Och stela blir de inte. Men vad vet jag? Jag har ju bara använt skalkläder i 15 år...
Men om jag tycker den är för stel så har väl det me smak och göra? Men om man ska hålla på och klä på sig så mycket under så är det väl lika bra att köpa en varm jacka på engång istället?Utter sa:Har inget med smak att göra, handlar bara om att klä sig rätt under.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?Hasse_Lindborg sa:Du är tydligen inte så klok du inte....
Jovisst, köp en dunjacka och använd den så ser vi vem som är gladast när det blåser, snöar och är kalltPontusOlsson sa:Men om jag tycker den är för stel så har väl det me smak och göra? Men om man ska hålla på och klä på sig så mycket under så är det väl lika bra att köpa en varm jacka på engång istället?Utter sa:Har inget med smak att göra, handlar bara om att klä sig rätt under.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?
Jaa iofs så har jag bara ägt en skaljacka, Så de va väl kanske just den som inte va så bra då.Gudrunnator sa:Jovisst, köp en dunjacka och använd den så ser vi vem som är gladast när det blåser, snöar och är kalltPontusOlsson sa:Men om jag tycker den är för stel så har väl det me smak och göra? Men om man ska hålla på och klä på sig så mycket under så är det väl lika bra att köpa en varm jacka på engång istället?Utter sa:Har inget med smak att göra, handlar bara om att klä sig rätt under.![]()
Jag kanske tycker att du inte har koll överhuvudtaget som kastar ur dig massa skitsnack när han frågar om SOS och du kommer med massa felaktiga påstående.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?Hasse_Lindborg sa:Du är tydligen inte så klok du inte....PontusOlsson sa:Jag skulle nog inte villa ha en skal jacka i 20- iallafall.. Så jag skulle säga att de är skit för jag hatar skaljackor och dom är så jävla stel...
Vadå felaktig? Det är väl kanske vad JAG tycker om SOS eller hur?Hasse_Lindborg sa:Jag kanske tycker att du inte har koll överhuvudtaget som kastar ur dig massa skitsnack när han frågar om SOS och du kommer med massa felaktiga påstående.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?Hasse_Lindborg sa:Du är tydligen inte så klok du inte....
Grundat på en skaljacka från Everest och din polares spons av SOS? LOL :lol:PontusOlsson sa:Vadå felaktig? Det är väl kanske vad JAG tycker om SOS eller hur?Hasse_Lindborg sa:Jag kanske tycker att du inte har koll överhuvudtaget som kastar ur dig massa skitsnack när han frågar om SOS och du kommer med massa felaktiga påstående.PontusOlsson sa:Men smaken är som baken.. JAAAG kanske tycker att skaljackor är stel och kall, Eller hur?
Vafan vet du om vad det var för jacka???felix sa:Grundat på en skaljacka från Everest och din polares spons av SOS? LOL :lol:PontusOlsson sa:Vadå felaktig? Det är väl kanske vad JAG tycker om SOS eller hur?Hasse_Lindborg sa:Jag kanske tycker att du inte har koll överhuvudtaget som kastar ur dig massa skitsnack när han frågar om SOS och du kommer med massa felaktiga påstående.
Tack, Jens. Här har ni en klok man!Jens_F sa:man får tydligen inte ha sina egna åsikter här, jag skulla inte hellre vilja dra på mig en skaljacka när jag åker skider, jag tycker dom är alldeles för stela, men visst kvaliten är bra, men det är inge jackor jag skulla vilja åka skider i.
Hur kan ni snacka om "skaljackor" som om alla skaljackor skulle vara likadana? Finns en miljon olika skaljackor på marknaden idag i olika material.PontusOlsson sa:Tack, Jens. Här har ni en klok man!Jens_F sa:man får tydligen inte ha sina egna åsikter här, jag skulla inte hellre vilja dra på mig en skaljacka när jag åker skider, jag tycker dom är alldeles för stela, men visst kvaliten är bra, men det är inge jackor jag skulla vilja åka skider i.![]()
Chilla nu, Pontus har ju säkert testat någon av Nikolai's SOS jackor och inte gillade den.simonthyrberg sa:Hur kan ni snacka om "skaljackor" som om alla skaljackor skulle vara likadana? Finns en miljon olika skaljackor på marknaden idag i olika material.PontusOlsson sa:Tack, Jens. Här har ni en klok man!Jens_F sa:man får tydligen inte ha sina egna åsikter här, jag skulla inte hellre vilja dra på mig en skaljacka när jag åker skider, jag tycker dom är alldeles för stela, men visst kvaliten är bra, men det är inge jackor jag skulla vilja åka skider i.![]()
Precis, Alex! :Dalexandder sa:Chilla nu, Pontus har ju säkert testat någon av Nikolai's SOS jackor och inte gillade den.simonthyrberg sa:Hur kan ni snacka om "skaljackor" som om alla skaljackor skulle vara likadana? Finns en miljon olika skaljackor på marknaden idag i olika material.PontusOlsson sa:Tack, Jens. Här har ni en klok man!![]()
Gillar själv inte skaljackor när man åker skidor.