Soul vs Super

bykan76

Medlem
Soul vs Super
Hej!

Som så många andra står jag nu inför höstens skidköp. Hade egentligen, efter fjolårets testkörningar, bestämt mig för att köpa ett par Soul 7, men nu börjar jag också bli väldigt sugen på ett par Super 7. Man har ju alltid en viss dragning mot det som är ännu lite fetare...

Men, är det någon här som har erfarenhet av båda skidorna? Och som kanske kan beskriva skillnaderna på ett vettigt sätt? Alltså, vad vinner och förlorar man på de båda alternativen?

Jag har ju som sagt åkt på Soul, så dem har jag bra koll på, och jag förstår ju givetvis även de grundläggande skillnaderna enligt den tekniska beskrivningen, men ibland behövs det en riktigt hands on-erfaren erfarenhet, för att man riktigt ska förstå, om ni förstår vad jag menar... :)

Hur som, dela med er av era erfarenheter. Allt är av intresse!

Tack på förhand!
Petter

Soul vs Super
Håller med föregående talare. Soul är en mycket bra skida, körde djup puder i Japan med mina Soul7 och det funkade alldeles utmärkt. Har aldrig kört en offpistskida som ger så bra känsla i pist. Rekommenderas!

Soul vs Super
Tack för input!

Jo, men egen känsla är ju att Soul funkar väldigt bra både utanför pisten och i densamma, och egentligen hade den väl det mesta jag vill ha av en skida. MEN, jag funderar på om inte Super skulle kunna vara nästan lika bra i pisten, men ÄNNU bättre utanför, därav valet och kvalet.

Väger absolut lite för mycket, så det kan också vara något att ta till beräkningen.

Soul vs Super
Har båda och använder mest mina Super7. Väldigt smidiga i pist trots bredd och grymma i puder och sorbet. Har 188 på Super7 och 181 på Soul7. Är 175, 78kg.
Skulle jag välja en av dem skulle jag ta Super7.

Soul vs Super
Le_Rouge sa:
Har båda och använder mest mina Super7. Väldigt smidiga i pist trots bredd och grymma i puder och sorbet. Har 188 på Super7 och 181 på Soul7. Är 175, 78kg.
Skulle jag välja en av dem skulle jag ta Super7.
Underbart, tack! Precis det jag ville höra! :D

Soul vs Super
Hade Soul säsongen 14/15 och Super säsongen 15/16. Bägge paren i 188 cm längd. Håller med Le Rouge. Bägge paren funkar kanon. Super snäppet trevligare i uppkört och puder, medans Soul är lite trevligare i hård pist. Sålde även mina Atomic Redster 172 cm i vinter som jag normalt använt som pistskida och har nu Super som min enda skida. 182 cm 79 kg.

Tillbaka
Topp