Superpark
Aktiv medlem
Spatziba om Jon Olsson
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det roliga var ju att en del av tjejerna som bar in drickat skämdes rätt rejält, man såg hur de försökte dölja sina ansikten och bara få det överstökat... inte så party :lol:Andreas80 sa:Ha, nu såg jag aldrig att Jon beställde eller betlade för nåt i den filmen, kan lika gärna vara PR för Bygget för att locka en viss typ av folk och tacka Jon för festen ? Eller har Bygget alltid en drös med serveringspersonal som står standby utifall någon köper 150 flaskor?
I vilket fall får man väll göra vad man vill med sina egna pengar, svider väll i mångas ögon men de är bara ett arv från jantelagen.
Bästa inlägget här,,, den svenska avundsjukan får mej att spy,,,,zantarf sa:Haha, avundsjukan härjar som vanligt.
Inte ofta man ser en kille med på huvud och skills.
Låt honom vara och lägg energi på att själv bli bra på något...
Ja det e bajskorven hahahaElisWaltersson sa:AHhaha är det bajskorven som försöker blåsa ut det vid 57? :OOO
Ryssarna är fullt upptagna av att spendera sina dineros på andra nödvändigheter. Såsom guldinlägg på sina snowboardbindningar, konstiga blingsmycken och stora mängder Gin.JanN sa:Men...varför är det endast svenskar och nyrika ryssar som gillar att spruta/vaska champagne?!?
Grunken sa:det är ju klockrent det han gör, sluta h8a, även om jag gärna skulle se att han satsade mer på hoppningen. Dock rår han inte på tomas jisanderOm ni inte har hört hela dokumentären, gå in på sr.se/p3 och leta upp Trustorhärvan under dokumentärer, värd att lyssna på!
Haha, jag blev så sjukt förvånad när jag såg den första gången!flerkzmaster-thecalle sa:Ja det e bajskorven hahahaElisWaltersson sa:AHhaha är det bajskorven som försöker blåsa ut det vid 57? :OOO
Jaha, det är därför han marknadsför sig under gotlandsveckan också?pilip sa:Ni måste ju dock förstå att JOI och JOSS bygger på att åkarna kommer dit just för att de behandlas som kungar där; att de bor grymt och får vilda fester. Att köpa in alla de där flaskorna är ju i marknadsföringssyfte, för att få tillbaka åkarna nästa år.
Sen får man tycka vad man vill om det...
Det har jag nog svårt att tro. Syftade så klart på klippet på Spatziba.Heinz_p sa:Jaha, det är därför han marknadsför sig under gotlandsveckan också?pilip sa:Ni måste ju dock förstå att JOI och JOSS bygger på att åkarna kommer dit just för att de behandlas som kungar där; att de bor grymt och får vilda fester. Att köpa in alla de där flaskorna är ju i marknadsföringssyfte, för att få tillbaka åkarna nästa år.
http://img851.imageshack.us/img851/4606/fejja.jpgFlerkz-AG sa:Haha, jag blev så sjukt förvånad när jag såg den första gången!flerkzmaster-thecalle sa:Ja det e bajskorven hahahaElisWaltersson sa:AHhaha är det bajskorven som försöker blåsa ut det vid 57? :OOO
Jag tror dock inte att det hade spelat någon roll om han hade köpt de där flaskorna eller inte... Tror inte att någon av åkarna kom tillbaka för att mr. Jon köpte 150 flaskor utav dyraste champagne förra året!pilip sa:Ni måste ju dock förstå att JOI och JOSS bygger på att åkarna kommer dit just för att de behandlas som kungar där; att de bor grymt och får vilda fester. Att köpa in alla de där flaskorna är ju i marknadsföringssyfte, för att få tillbaka åkarna nästa år.
Ja faktiskt, gotlandsveckan har en oerhört köpstark målgrupp. Dvs ett mycket bra ställe att synas. Speciellt om man vill ha sponsorer som egentligen inte har med skidåkningen att göra (t ex banker etc). Sponsorer som faktiskt har pengar.Heinz_p sa:Jaha, det är därför han marknadsför sig under gotlandsveckan också?pilip sa:Ni måste ju dock förstå att JOI och JOSS bygger på att åkarna kommer dit just för att de behandlas som kungar där; att de bor grymt och får vilda fester. Att köpa in alla de där flaskorna är ju i marknadsföringssyfte, för att få tillbaka åkarna nästa år.
Givetvis syftade du på klippet på Spatziba. Du påstår att Jon köper mycket champagne och låter andra dricka upp / sprutar ut för nöje i marknadsföringssyftte. Jag frågade då om han gjorde det i marknadsföringssyfte även på Gotland. Det hade du svårt att tro. Således är troligtvis inte marknadsföringssyftet svaret på frågan. Q.E.D.pilip sa:Det har jag nog svårt att tro. Syftade så klart på klippet på Spatziba.
En rolig detalj kan ju då vara att jag och min vän anordnade ett välgörenhetsrailjam under freeridehelgen. Vår tanke var förutom detta att förhoppningsvis få skidåkare att ge bort något som vi kan auktionera ut eller liknande. Pengarna skulle gå oavkortat till UNICEF. Kontaktade därför jon på privatmail, via yniq, facebook och via bloggen utan resultat. Jag tycker inte heller illa om Jon men att se att han väljer att inte svara och eventuellt skänka ett par skidor som inte är en kostnad för honom tycker jag är tråkigt, särskilt när man kan se han spruta upp flera tusen i luften istället för att göra en så enkel sak för välgörenhet.Heinz_p sa:Väljer att citera herr Jonsson:
"Jag vet inte om det bara är ett rykte, men jag hörde att Jon Olsson köpte champagne för ungefär 100 000 i en smäll en gång. Jag skulle vilja fråga honom om det inte hade räckt att dricka en flaska skumpa själv, och bjudit/sprutat ut champagne på golvet för 8000? Då hade han kunnat ge 90 000 till någon som verkligen behövde det. Till exempel hade han kunnat köpa 23 000 paket med skolböcker och pennor från UNICEF för de pengarna (bra tips till alla som vill köpa en fin present eller julklapp). Då hade han ändå haft en tusenlapp över till lite bakislunch.
Jag har inget mot Jon personligen. Han är supertrevlig och grymt duktig! Men rika människors äckliga jävla slöseri och konsumtion gör mig illamående. Jag säger inte att vi ska flytta ut i lerhus, klä oss i säck, aldrig festa och gå och ha dåligt samvete för att vi bor i ett rikt västland. Men om alla bara försökte lite mer, så är jag övertygad om att världen skulle kunna bli mycket trevligare. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något."
https://www.freeride.se/content/4441/