Spela in med Action cam under skidskola (vuxna, Steg 2)?

Tjo.
Äntligen har jag bokat in en skidresa till Branäs igen efter nyårsveckorna.
Jag var där förra säsongen och det var helt underbart. Korta liftköer och gott om plats. Samt att det var riktigt billigt med.
Även denna resa så skall jag gå samma "skidskolenivå" (steg 2).
Jag fick tipset att många som inte åker så ofta tar samma kurs igen.
Jag har en "Action cam". Men jag tog av mig den under skidskolan, mest för att respektera dom andra i gruppen om det skulle hända något som personen inte uppskattar att det finns på film.
Så jag undrar mest hur ser ni andra på detta gällande att spela in material under skidskolekurserna?
Jag kommer mad 99% säkerhet låta min kamera vila under skidskolan.

Heddious

Aktiv medlem
Om du vill filma under skidlektioner i syfte att kolla på dig själv och kunna se hur du utvecklas eller detaljer i din åkning som behövs slipas på så är inte actioncam särskilt givande. Då är det bättre att be din instruktör att filma dig med en telefon eller något så du får "utifrånperspektivet" och kan kolla på rörelsemönster som helhet.
Och vill du filma bara för att det är kul så är min personliga upplevelse att skidlektioner inte är den mest actionfyllda skidtiden – även i en effektiv grupp blir det en del ståtid och åkningen är ju styrd på ett annat sätt än vid friåkning. Då är det nog roligare att filma när du kör på egen hand.
Men vill du filma så fråga övriga i gruppen om de är okej med att flimra förbi i bakgrunden, så har du visat hänsyn.

pd

Aktiv medlem
Du har anmält dig till skidskola i syfte att lära dig. Klokt beslut! Och det kommer du att göra sämre om du samtidigt skall hålla på och pilla med kameran. Även när den är avstängd och ligger i fickan. Om du inte redan gjort det så lyssna på Anders Hansens sommarprat där han bland annat beskriver vad till och med en avstängd mobil gör med vår koncentration.

Om syftet du vill uppnå med att filma är att få med dig "minnesanteckningar" så be i så fall instruktören att göra en kort sammanfattning i slutet av vad ni har gjort. De flesta av de övningar ni gjorde och kommer att göra hittar du dock garanterat på YouTube. Här har du t.ex. en samling med korta videor från "ta på sig skidorna" till "puckelpist".

Det blir nog att jag hoppar kameran endå. Slippa tänka på batteri etc. Morsan lär väl vara i krokarna när vi kör så vidare vi inte åker upp på toppen som jag inte tror att vi gör.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp