spinn

cold_spinn

Ny medlem
spinn
ja kommer inte mer en 360, min spinn stannar av efter ja gjort 360 även fast ja säkert kan göra 540 i hoppet ja hoppar i.

nån som ha å bratips för att ja ska snurra mer ????

spinn
vill du testa en 5.a så är det onaturligt för psyket att efter att man snurrat fint sin 3.a så skall man fortsätta och landa baklänges.. precis det som kroppen inte vill..

öva därför på att åka switch.. för en switch 5.a e mycket lättare för då vill verkligen kroppen (och psyket) rotera lite till så man landar åt "rätt" håll..

annars så håller jag med.... ta i lite mer.. titta massa massa över din axel och satsa mentalt på att göra en 540..

tveka INTE utan "sätt fast" i din hjärna att du SKA snurra en 5.a då blir det lättare..

sen är det lättare att snurra en bs. 5.a tycker jag... men jag älskar bs. 180´s så det faller lite naturligt för mig..

/Pinn

spinn
Träna lite fakielandningar med några enkla 180:s så sitter 5:an lättare sen eftersom det svåra med 540:n (för dom flesta) är ju fakielandningen som kan kännas, som sagt, onaturligt. annars håller jag fullständigt med föregående talare :-)

spinn
Asså, jag lärde mig frontside 5 förra året, och då gorde jag helt enkelt så att jag tänkt nu jävlar ska jag göra 540 och visst gick det! Jag lyckades t.om sätta 720 av misstag :D

Tänk på att du startar spinnen ordentligt innan du är i luften, för har du väl stannat i luften är det så gott som omöjligt att börja snurra igen.

Träna switchåkning också så blir det mycket lättare. Jag åker nästan lika mycket switch som regular när jag bara åker runt.

spinn
Fortsätta titta axeln efter du kommit runt 1 varv.. Och ta i en nypa mer i rotationen, Kolla hela tiden efter landningen.. Och sen är de ju en klar fördel att ha nött lite fakie landningar.. Lycka till =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp