SPK vs Full Tilt

SPK vs Full Tilt
Bjo-rnR sa:
Dirty-T sa:
V-InDahl sa:
Beror ju på hur ens fötter ser ut också, det lika bra att pröva olika märken/modeller innan du köper! (Y)
Japp! Men jag tcker hot doggern är skön! Har inte provat nån spk modell dock!
Frågan e varför ska du pröva en SPK om du tycker Hot doggern sitter bra på foten?
Tänker jag inte göra! Ville bara säga att jag tycker hot doggern är skön. Jag leder inte den här diskussionen framåt om jag inte har provat båda och kan säga att nån av dom är skönast, för de har jag inte!

SPK vs Full Tilt
Mitten spännet gick av första gången jag åkte med mina booter. + att dom blir nå jävulskt blöta, för att det blir en stor glipa längst ner vid tungan när man spänner dom på max.
Körde med spk i tre säsonger och dom ser fortfarande ut som nya. Men bootern är den ända pjäxan jag åkt med utan att få ont i benen så då gör det inte så mycket att dom är kassa.

SPK vs Full Tilt
ta på dig pjuxen o luta dig lätt framåt med överkroppen... själv tycker jag hot doggern är sjukt skön jämfört med spk(kreation).

SPK vs Full Tilt
excellentswordfight sa:
Mitten spännet gick av första gången jag åkte med mina booter. + att dom blir nå jävulskt blöta, för att det blir en stor glipa längst ner vid tungan när man spänner dom på max.
Körde med spk i tre säsonger och dom ser fortfarande ut som nya. Men bootern är den ända pjäxan jag åkt med utan att få ont i benen så då gör det inte så mycket att dom är kassa.
Det handlar bara om att gøra lite modifikationer på pjæxan så slipper du att bli bløt. Vanlig smal gummilist klistras fast ner vid tungans slut. Du måste ju fortfarande ha pjæxan lite spænd før att det ska funka men bættre æn inget :)

Sen ang spænnena så..jo..de går sønder..dock olika lætt. Før mig tog det øver en sæsong (ca 100åkdagar) før att mitt førsta spænne skulle gå sønder. Så att kitta upp med några reservspænnen ær ingen dum ide.
Før øvrigt så kommer en del FT pjuck ha metallspænnen næsta sæsong vilket kommer att førlænga livslængden avsevært :)

SPK vs Full Tilt
AlexanderJonsson sa:
jag menar om det går jämföra skalerna , full tillt booter har ju 4 i flex medans spk kreation har 90 i flex ? :)
Skulle väl säga att Flex 6 på FT är ca 100-110 i salomon. Svårt att säga exakt eftersom FT är progressiva i sitt flex och det är inte 2-dels...

SPK vs Full Tilt
Full Tilt och Dalbello flexar på ett helt annat sätt jämfört med överlappspjuk så det går inte direkt att jämföra.

Denna skala borde dock hjälpa dig en del.
Flex 10=Hermann Maier
Flex 8=Styva
Flex 6=Medelstyva
Flex 4=Mjuka
Flex 2=Mockasiner

SPK vs Full Tilt
M-V sa:
vilka e bredast egentligen ?
Jaa..vad jag kan få ut av 3 sek på google.com (ny cool sida...fler borde ta del av den :) ) så ser jag att Salomon SPK Pro är 106mm (antar att de andra oxå är det) och FT original kommer som 98mm. Dock finns det de nya modellerna som oxå är 106mm (booter och high five). Detta är mått över den bredaste delen av foten (framfoten). Sen vilken av skorna som hör mest volym (korrekt svenska där?) har jag ingen aning om.

Lima-ko sa:
Full Tilt och Dalbello flexar på ett helt annat sätt jämfört med överlappspjuk så det går inte direkt att jämföra.

Denna skala borde dock hjälpa dig en del.
Flex 10=Utter
Flex 8=Lima-ko
Flex 6=Jarle
Flex 4=Felix
Flex 2=Titti540
Konverterat till FR skalan ;P

SPK vs Full Tilt
Tillbaka
Topp