Trasigt pjäxspänne - Full Tilt - laga?

Villeit

Medlem
Hej,

Igår råkade ena spänne gå sönder. Och är på jakt efter en ersättare. Osäker om det finns för den här modellen men hittar inget.

Var kan jag vända mig? Det är en Full Tilt parkpjäxa och kanske 5 år gamla. Modellen är DropKick 80.

Bifogat bild och den trasiga delen av spännet. Skenan i själva pjäxan är oskadd som spännet kan ställas in på. Men metalldelen som åker i skenan och håller fast spännet är sprucket. (Ni ser de trasiga delarna på pjäxan).

Bilagor

• 20220312_091058.jpg
    20220312_091058.jpg
    777.5 KB · Besök: 200
Senast ändrad:
testa att mejla full tilt, vet att ross skickade xtradelar gratis till mig för ett par år sen

Hej,

Igår råkade ena spänne gå sönder. Och är på jakt efter en ersättare. Osäker om det finns för den här modellen men hittar inget.

Var kan jag vända mig? Det är en Full Tilt parkpjäxa och kanske 5 år gamla. Modellen är DropKick 80.

Bifogat bild och den trasiga delen av spännet. Skenan i själva pjäxan är oskadd som spännet kan ställas in på. Men metalldelen som åker i skenan och håller fast spännet är sprucket. (Ni ser de trasiga delarna på pjäxan).
Hittar du ett par gamla Raichle Flexon i nån källare eller secondhandshop så är dom där oförändrade sedan mitten av 80talet.
I värsta fall är dom fastnitade, inte skruvade.
#fwiw

Tror skistore kunde fixa för typ 500 spän st. Skulle laga grabbens ft med lika spännen men de blev för dyra. Du kan få köpa de jag har kvar på pjäxorna som funkar av mig om du vill. Skicka ett pm i så fall

Mvh
Anders

Tjenare Anders, kan det vara så att du har spännena kvar?
Grabbens ena pajade ikväll.
Mvh
/anders

Tjenare Anders, kan det vara så att du har spännena kvar?
Grabbens ena pajade ikväll.
Mvh
/anders
Tjena! Tyvärr är de inte kvar. Säljs ju en del äldre FT på marketplace/tradera/blocket för lite pengar. Kanske kan köpa nåt gammalt par och ta delar ifrån. Blir säkert billigare än att beställa nya spännen.

Hej, tack för snabbt svar!
Håller på kolla efter lämpliga objekt att plocka delar från 👍.
/anders

Snödjup

Tillbaka
Topp