Full Tilt HD

pebr79

Ny medlem
Full Tilt HD
Hej.

Funderar på att köpa ett par begagnade Full Tilt Hot Dogger 2012, använda ett par gånger bara.
Har testat dom på foten och dom sitter kanon men det jag är lite osäker på är hur bra dom fungerar för min typ av åkning, för mjuk?.
Någon med erfarenhet från den här pjäxan som kan svara på hur den fungerar för 80% pist och 20% offpist?
Ska väl tillägga att jag tillhör medelskiktet så kanske inte behöver det värsta än.

MVH Per

Full Tilt HD
För mjuk (?), då är det är bara att köpa till en styvare tunga från t.ex. Skitstore. Finns i både flex 8 och 10 (HD har 6).

Jag har kört allt möjligt med, tidigare mina Bumble Bee Pro, nu Konflict, och jag har aldrig känt att de begränsat min åkning på något sätt.

SiouX sa:
för mjuk ja. hot doggern är väl en ren parkpjäxa om jag inte misstar mig.
Njae, det stämmer väl inte riktigt, stoppa i en flex 8 eller 10 tunga och du har i stort sett ett par Konflict eller Seth istället.
Den största skillnaden är väl att HD har "Wide toe" på linern. Sen har HD plastspännen iställer för metall på Konflict/Seth. De har samma skal med samma läst, samma liner (Pro Liner, Intuitions styvaste och mest påkostade) och även samma "Active bootboard".

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp