Tips offpistskida, rossignal super 7 hd?

msx2

Ny medlem
Letar en till ny offpist skida. Åker allt mellan pist, offpist och tura beroende på vilka man åker med. Testade och köpte ett par rossignal sky 7 hd med dynafit förra året som jag är riktigt nöjd med. Tyckte dom fungera bra i de mesta förhållande, en skida som klara all åkning helt okej. Blir en alperna resa i vinter igen och Japan resa nästa år och skulle vilja köpa ett par till lite bredare skidor.

Tänkte höra om någon har testat och har plus eller minus och säga om rossignal super 7 hd? Eller en annan liknande skida?

BGWest

Ny medlem
Kjøpte mine Super7 i 2014 og har vært veldig fornøyd, veldig bra offpist, bra i pisten og bra og gå oppover med også. Jeg hadde rikting nok EPF Duke som er litt i tyngste laget men det går bra så lenge det ikke blir mer enn 4-5 timer touring.
Jeg har vært noe uforsiktig og truffet stein og slikt og da har jeg alltid fått fikset de da de er verdt det.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Jag tänker spontant att om du gillar känslan i den variant av Ross 7 HD som du nu har så är det rimligt att du gillar den lite bredare versionen också.
Det finns ju en uppsjö andra varianter i samma liga där Salomon QST 118, K2 Mindbender 116 C, Elan Ripstick 116, Head Kore 117, Nordica Enforcer 115 mfl :)
Men som sagt, har du en serie du gillar: why not stick with it?

msx2

Ny medlem
Jag tänker spontant att om du gillar känslan i den variant av Ross 7 HD som du nu har så är det rimligt att du gillar den lite bredare versionen också.
Det finns ju en uppsjö andra varianter i samma liga där Salomon QST 118, K2 Mindbender 116 C, Elan Ripstick 116, Head Kore 117, Nordica Enforcer 115 mfl :)
Men som sagt, har du en serie du gillar: why not stick with it?

Jooo lite så jag känner oxå. Men jag har inte testa så mkt andra rena puderskidor, så har inte något att relatera till riktigt. Har bara kört ett par Salomon rocker 122 med duke. Dom gick fint med va jäkligt tunga. Körde ett par qst och Nordica endforcer som är 100 under fot, dom va mer båda mer farstabila än min sky 7hd men inte lika lekfulla när de blev en dag i pisten med lite skog och parklek😛

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp