Splittail?

Figgchen

Ny medlem
Splittail?
Vad är fördelen med splittail egentligen? Hade aldrig hört talas om det innan jag såg att man t o m kunde kryssa i att man bara ville se splittailresultat i skiddatabasen..

Splittail?
Glisseur: Funderat på att kamma dig någon gång? ;)

Här har du en galning med splittailskidor: http://rasc.ru/gear/volkl-0405/olech-sanouk.jpg

Officiellt sett är tanken med urgröpningen är att skidan ska få mindre bärighet där bak, och därmed få en fantastisk tillbakalutad och otroligt surfande egenskap, eller något i den stilen.
I praktiken betyder mest högre status i liftkön samt mängder av brudar.

Med andra ord, skaffa dig ett par splittail.

Splittail?
Inte heller fått några fler tjejer pga av det....

Fast man kanske får skaffa större split helt enkelt.....

Splittail?
Nojlas: jag var och klippte mig häromdagen, räcker det? om du menar att jag ska kamma mig och skaffa ett jobb är nog loppet tyvärr kört...

det stämmer som du säger med bärigheten och det funkar faktiskt. man får en väldigt märklig och låg position i hög fart, ganska kul men svårt att se långt framåt :) då krävs det ordentlig split à la Tabla/Lotus och inget mesigt tjafs som på Movement. så tyvärr Hasse, du får väl sätta sågen i dina Prophet då om du vill öka din raggningspotential...

Splittail?
Glisseur: Hmmmm har ju tydligen beställt ett par Lotus men Europa ansvarig ger ju mig aldrig nåt svar om när man får dom. Så då får man väl beställa lite bredare skidor helt enkelt eller hur?? Och så var det ju ett önskemål från dig att du ville åka på breda skidor för en gångs skull..

Och du... Du behöver nog raka dig på ryggen oxå och skaffa dig ett jobb ;)

Noljas: Vart hittar du tjejerna??

Splittail?
Robbott: Neeeeejjjjj inte brudarna oxå.. Tyskarna kan ju inta ta allt här i livet... Tyskar hat ju hockey frillor juh...

Snödjup

Tillbaka
Topp