sponsor.

sponsor.
aNordwall sa:
MedlemJapaner sa:
Hogizz sa:
Sitter på skärmtangentbord så kortfattat snackar ni alla skit.
Spons handlar inte om trick man kan utan om hur mkt du syns och hörs och vad du kan göra för märket.
Levande reklampelare i överdrift. Så länge du är schysst och visar upp dina sponsorer på ett bra sätt så är det nog inte omöjligt att få sponsorer. Visst, trick är en fördel men inte vad det handlar om i botten.
Och vad fan vet du om det då? Är du sponsrad eller? Att vara sponsrad handlar bara om vilka trick man kan. Ingen vill ju sponsra någon som bara kan göra en sprattlig 180. Skärpning!
hogizz har helt rätt
Jag misstänker att du tror att jag var seriös. Det var jag inte. jag vet mycket väl vad det innebär att vara sponsrad och de olika vägarna dit...

sponsor.
MedlemJapaner sa:
aNordwall sa:
MedlemJapaner sa:
Och vad fan vet du om det då? Är du sponsrad eller? Att vara sponsrad handlar bara om vilka trick man kan. Ingen vill ju sponsra någon som bara kan göra en sprattlig 180. Skärpning!
hogizz har helt rätt
Jag misstänker att du tror att jag var seriös. Det var jag inte. jag vet mycket väl vad det innebär att vara sponsrad och de olika vägarna dit...
hahahhahah du var visst seriös...

Senast ändrad:
sponsor.
fors3n sa:
MedlemJapaner sa:
aNordwall sa:
hogizz har helt rätt
hahahhahah du var visst seriös...
Ah, just det. Så klantigt av mig att skriva att jag inte var det. Jag glömde, jag var ju seriös i mitt utlåtande där. Så var det ja... Just det.

sponsor.
Kula82 sa:
så du va seriös? Skönt att du kom ut med hur det va så vi fick klarsida på detta superviktiga problem.
Ja, det var jag. Jag känner också att det var skönt att komma ut med det liksom. Det är så jobbigt att ljuga bara för att passa in. Nu vet ni sanningen iallafall...

sponsor.
I3ea sa:
vitte sa:
tjaa,jag åker bräda och jag undrar vad ska ja göra för att bli sponsrad, lixom, ja e inte så värst bra, de ja lägger är typ 180 , 360 och dom flesta grabarna . är de möjligt att ja kan bli det, och hur isf ?
om du är mellan 8-14år så ska du vara med i detta event
http://www.quiksilverlive.com/ som erbjuder just sponsorer om du kvalificerar dig så att säga. Såg att du var äldre. Men försök vara med i olika amatörtävlingar och åk så mycket som du kan. Se freeridekalendern för tips på tävlingar.

För att få kontakt med sponsorer är det bara att ta kontakt med de företag som du vill bli sponsrade av. Du kan börja med något lokalt företag och till dem beskriva dina färdigheter och vad ditt mål med din åkning är samt hur ofta du tränar, samt om du har planer att vara med i några tävlingar där du kan visa upp företaget som sponsrars logga. Företag som sponsrar vill oftast bidra till utveckling samt veta hur du kan bli bättre just med deras pengar. Om du har någon video där du åker så ska du visa den samt bilder. Ett personligt möte är ett bra sätt att få kontakt med företag som kan kan sponsra.

Vet att vissa företag sportbutiker eller sportmärken har teamåkare. Ibland behöver de fler och då är det bara att anmäla sig. Bara att fråga runt alltså. Ibland kan de ge sponsring av lite billigare prylar så det behöver inte alltid betyda att du får allt gratis. Oftast får du mer sponsorer ju mer du syns i olika tävlingar och uppvisningar, att vara sponsrad är även ett slags jobb där du marknadsför ett företag/märke i en offentlig miljö via olika mediakanaler såsom bilder, filmer, blogg, reportage i tidningar, vara med i tv.

Vissa företag som sponsrar vill även veta vad du kan göra för dem och vad de tjänar på att hjälpa dig. T,ex att du når ut till en ny målgrupp av kunder kan vara ett exempel. Tänk till. De vill även veta vad du gjort innan och hur snabbt du lärt dig att utveckla dig i den nivån som du är nu. Din sponsor blir din samarbetspartner för att nå ett snowboardmål i din utveckling.
quiksilverlive.com¨s tävling tog väll slut 16:e januari?

sponsor.
fkkkk sa:
I3ea sa:
vitte sa:
tjaa,jag åker bräda och jag undrar vad ska ja göra för att bli sponsrad, lixom, ja e inte så värst bra, de ja lägger är typ 180 , 360 och dom flesta grabarna . är de möjligt att ja kan bli det, och hur isf ?
om du är mellan 8-14år så ska du vara med i detta event
http://www.quiksilverlive.com/ som erbjuder just sponsorer om du kvalificerar dig så att säga. Såg att du var äldre. Men försök vara med i olika amatörtävlingar och åk så mycket som du kan. Se freeridekalendern för tips på tävlingar.
quiksilverlive.com¨s tävling tog väll slut 16:e januari?
Nja den tog inte slut då, men däremot registreringen till att vara med i tävlingen slutade den 16:e januari så det datumet stämmer.

Tävlingen alltså själva "verkstaden" går av stapeln den 18 februari i Lindvallen. Då juniorer tävlar om sponsorpaket.

sponsor.
MedlemJapaner sa:
Trick du behöver kunna för att bli sponsrad:

Oakley- fs 720
Burton- backflip
Nitro- bs 540
Armada- konvertera till skidor
Bataleon- Nosepress på ett battleship
Nike- crail
Rome- Handplant

Ungefär så ser det ut i dagsläget. Sponsorernas kriterier för olika trick ändras då och då och min lista är väl kanske inte helt uppdaterad. Hoppas den var till lite hjälp iallafall.
Tror att Nike ändrat till Tindy i år men annars verkar listan stämma.

Tillbaka
Topp