Spontanresa till Alperna, vart?

emiil-h

Medlem
Tjena!

Jag och en kompis tänkte dra en spontanresa någonstans i Alperna nu i mars, troligen från 16e och en vecka framåt. Gärna med mycket sol, en del offpist och kanske lite park.

Tack på förhand!

/Emil

Tja!
Om du söker mkt sol, så tänker jag spontant på Cervinia. Att det dessutom ligger högt, samt att systemet är stort, gör att det allt som oftast finns bra någonstans i systemet.
Offpist eller park har jag dock sämre koll på generellt.

Sitter själv och funderar på en spontanresa just till Cervinia, dra gärna ett PM om ni har vägarna förbi. Min tanke är iofs att flyga ut den 4e mars alt den 11e mars, beroende på tillgänglighet :)

//Johan

wertigo sa:
Tja!
Om du söker mkt sol, så tänker jag spontant på Cervinia. Att det dessutom ligger högt, samt att systemet är stort, gör att det allt som oftast finns bra någonstans i systemet.
Offpist eller park har jag dock sämre koll på generellt.

Sitter själv och funderar på en spontanresa just till Cervinia, dra gärna ett PM om ni har vägarna förbi. Min tanke är iofs att flyga ut den 4e mars alt den 11e mars, beroende på tillgänglighet :)

//Johan
Tack för tipset, ska absolut kolla upp det :)

Drar givetvis ett PM om utifall det blir resemålet!

@emiil-h
Anytime!
Vart där där 3 år sedan, tyckte att åkningen vart rätt blandad, med övervikt på långa och ganska breda backar. Speciellt åket från Kleine Matterhorn, ner till Valtournenche är en riktig ben-dräpare.
2200+ meter fallhöjd och en sammanlagt pist på 18km (!) om jag minns rätt. Efter det upplever man nya nivåer av mjölksyra :)

//Johan

wertigo sa:
@emiil-h
Anytime!
Vart där där 3 år sedan, tyckte att åkningen vart rätt blandad, med övervikt på långa och ganska breda backar. Speciellt åket från Kleine Matterhorn, ner till Valtournenche är en riktig ben-dräpare.
2200+ meter fallhöjd och en sammanlagt pist på 18km (!) om jag minns rätt. Efter det upplever man nya nivåer av mjölksyra :)

//Johan
Låter grymt! Hur är bästa sättet att ta sig från flygplatsen? Är det att hyra bil?

@emiil-h :
Spontant skulle jag säga det, eller att man delar en shuttle-buss med några andra från Turin's flygplats. Taxi är gissningsvis lite svettigt.
Personligen så slog jag till på en resa med STS, avgång nu på lördag från GBG, så jag tänker att man kanske kan huzzla med STS eller någon annan researrangör om de råkar ha några platser över i sin buss?

//Johan

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp