Sport-conrad

perhv

Medlem
Sport-conrad
Hej!
jag ska beställa från conrad nu, men jag har 2 frågor.

1. är det någon extra fraktkostnad när skidorna väl är i sverige, blir det dyrare för mig som bor i norrland?

2. är bindningarna monterade på skidorna när dom kommer eller måste man göra det själv+ om dom är det, hur ska man göra för att få dom att veta hur man vill ha dom mittmonterade eller hur mna nu vill ha??

tacksam för svar!

Sport-conrad
DEt är bara en frakkostnad.. när du gör beställningen så får du förfrågan om du vill ha dom mittmonterade eller vad du vill ha..
himla trevlig sida det där!

Sport-conrad
Kan passa på att använda denna tråden för att ställa fler frågor, var anger man var bindningen ska monteras i sin beställning? Är ganska osäker på min tyska.
Sen i tabellen ang. fraktkostnaderna står där både "Päckchen" och "Sperrgut", om man beställer ett par skidor, är det bara "Sperrgut" som gäller eller bägge kostnaderna tillkommer?
Måste man ange Schuhgrösse? (Vilket mått ska man använda sig av? Står ett par olika nummer i de flesta pjäxor tycker jag...) Eller kan man skippa att ange det om man är osäker på vilken storlek man kommer använda sig av den kommande säsongen?
Och till sist, vad är "Sohlenlänge"?

Jag tackar så jättemycket på förhand!

Vänlig hälsning
/Johansson

Sport-conrad
Om de nu ska montera dina skidor kommer de att behöva mm måttet av dina pjäxor. Din sko längd hittar du bak på hälen av pjäxorna. en 25.5 har ungefär 297-304 mm beroende på modell.
Sohlenlänge är måttet i mm de vill veta.

Tillbaka
Topp