spotify - mp3 format

spotify - mp3 format
Tja, undrar om någon vet om det finns något program som kan göra om spotify låtar till mp3 format så man kan dra över dom till mobilen?

spotify - mp3 format
Jag är rätt säker på att det bryter mot användaravtalet (och eventuellt lagen) att rippa musik på spotify på det sättet...

spotify - mp3 format
Det finns program som spelar av vad än ljudkortet spottar ur sig. Men det får du nog googla dig till.

spotify - mp3 format
Kan inte se hur det har något med piratkopiering att göra egentligen? Ifall nu någon kommer klaga på det, är ju samma princip som att spela in på ett kasettband från radion. Så om någon vill ta den diskussionen efter det här inlägget, be my guest.

Finns flera sätt att rippa musik från spotify, ifall du använder windows kan jag starkt rekommendera Replay Music 3 (eller om det nu kommit någon senare version, det har jag inte koll på). Är riktigt idiotsäkert att få det att fungera. Och du får ut "bra" kvalitet, dvs samma som Spotify när du lyssnar på musik därifrån. Du behöver varken stanna stoppa eller döpa några låtar utan allt går per automatik.

Googla fram programmet och ta hem trial för att testa. Fungerade bra för mig då jag använde windows. :)

Lycka till.

spotify - mp3 format
finns mobiler där man kan använda spotify, sen ska det ju gå att köpa låtar igenom spotify (kanske inte alla dock)

spotify - mp3 format
theseb sa:
Ifall nu någon kommer klaga på det, är ju samma princip som att spela in på ett kasettband från radion.
Vilket är olagligt... Det jag menar är inte att jag försvarar detta, utan att det kan dra freeride.se i dålig dager om sådant diskuteras på deras forum (tyvärr).

spotify - mp3 format
Av: theseb | Idag 20:45 Citera
Kan inte se hur det har något med piratkopiering att göra egentligen? Ifall nu någon kommer klaga på det, är ju samma princip som att spela in på ett kasettband från radion. Så om någon vill ta den diskussionen efter det här inlägget, be my guest.

Finns flera sätt att rippa musik från spotify, ifall du använder windows kan jag starkt rekommendera Replay Music 3 (eller om det nu kommit någon senare version, det har jag inte koll på). Är riktigt idiotsäkert att få det att fungera. Och du får ut "bra" kvalitet, dvs samma som Spotify när du lyssnar på musik därifrån. Du behöver varken stanna stoppa eller döpa några låtar utan allt går per automatik.

Googla fram programmet och ta hem trial för att testa. Fungerade bra för mig då jag använde windows. :)

Lycka till.

Tack för tipset ska prova det nu :)

spotify - mp3 format
Annars finns det program som är kopplade med diverse nerladdningsprogram och laddar ner hela listor.Dock får du inte vara kräsen i kvalitet, men om du lyssnar på spotify i sig så är det väl rätt lungt. Googla dig till det om det låter intressant.

Annars funkar Replaymusic (som theseb sa) lr i princip vilket ljudprogram som helst om du har ett ljudkort funkar med "what-u-hear". Förstår dock inte varför man skulle vela rippa av spotify då det finns så mkt bättre lösningar...

Senast ändrad:
spotify - mp3 format
Hogizz sa:
Annars finns det program som är kopplade med diverse nerladdningsprogram och laddar ner hela listor.Dock får du inte vara kräsen i kvalitet, men om du lyssnar på spotify i sig så är det väl rätt lungt. Googla dig till det om det låter intressant.

Annars funkar Replaymusic (som theseb sa) lr i princip vilket ljudprogram som helst om du har ett ljudkort funkar med "what-u-hear". Förstår dock inte varför man skulle vela rippa av spotify då det finns så mkt bättre lösningar...
+1, kirra pirateapp istället.

spotify - mp3 format
Det är inte olagligt att spela in musik, film etc för privat bruk. Det är t om reglerat i de direktiv om privatkopieringsersättning som är lagstadgade:

http://www.regeringen.se/sb/d/6143/a/55365
http://www.copyswede.se/privatkopiering

Man måste skilja på Piratkopiering och Privatkopiering.. Det är förbjudet att kopiera material som är otillåtet publicerat, däremot är det fullt lagligt att kopiera t ex musik från radion eftersom den publiceras med upphovsmännens tillstånd, detta förutsatt att det är för privat bruk och att man inte offentliggör kopian t ex genom att ladda upp den på sin webserver för publik nedladdning. Du får dock spela kopian i hemmet, i bilen, för dina närmaste vänner etc.

För denna legala kopiering betalar man alltså en privatkopieringsersättning som tas ut på t ex inspelningsmedia (den tidigare "kasettavgiften") och som är till för att till viss del kompensera upphovsmännen för legal kopiering från t ex radio.

Bara en parentes, men det är vanligt med missförstånd när det gäller det här. :)

edit: när det gäller spotify kan det se annorlunda ut om man ingår ett avtal med dem när man registrerar sig men generellt så är det lagligt att göra en kopia för privat bruk av offentliggjort upphovsrättsligt material.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp