Spraya skidor? "lacka om dom"

jibmaster_j

Ny medlem
Har ett par gamla scratch, dom rödgula. vill göra om dom till dom där svarta med oranget. finns ingen snyggare skida. går de o spraya på dom? eller förstörs nåt eller nåt eller nåt? tips kanske om någon redan har gjort det?
vore rätt cleant. "de e najs"
(
BTW för dom som inte sett den)

om du väntar lite mer än 7 minuter så kanske du får ett svar! chilla boy..

Lacka om skidorna, händer inget med dom prestanda mässingt, iaf inte vad jag vet och jag har flera polare som lackat om dom och det funkar kanoners. Ett tips bara, tejpa stålkanterna, inte så kul att åka på sprayade stålkanter.

Köp svart och orange färg o kör!

1642.jpg

www.pimpmyboard.se

där kan du köpa typ en stort jävla klistermärke för skidorna ist.

kan ju spana in mina som jag gjort, finns i mitt fotoalbum.. det du behöver är: vanlig sprayfärg, sedan klarlack och lite fantasi

Hos oss kan du få ett egetdesignat motiv i orange(eller så hittar du nåt på dekalart.se) och så sätter du över en svart folie. Fungerar utmärkt. Håller med om att svart och orange är riktigt najs ;)

kolla tetons forum. Det finns ett par riktigt bra trådar om hur man lackar om skidor.
www.tetongravity.com

Hej

Jag sprayade om mina skidor i somras.

Börja med att slipa skidorna med sandpapper, så sprayen sätter sig. Torka av dammet.

Spraya på det motivet du vill ha. Jag använde graffitifärg, Montana Gold. Billigt och bra. Spraya flera tunna lager. Då blir det snyggast.

Sedan måste du lacka skidorna så sprayen sitter. Det är viktigt att lacken klarar minusgrader och är elastisk eftersom skidorna används i kyla och böjs när man åker. Jag tog en båtlack.

Börja fixa med skidorna långt innan du ska börja åka. Framförallt lackningen tar lång tid.

Lycka till!

Tillbaka
Topp