SPY Blizzard goggels!

jonasnordin

Ny medlem
SPY Blizzard goggels!
Kan nån snälla tala om för mig hur man byter lins på dessa goggels, alltså ett par SPY blizzard.. fick dom i julklapp och fick med en extra lins som jag gärna vill kunna använda, ska man bara dra av linsen med våld för att få av den eller finns det nåt snyggt knep? Vill liksom inte paja mina nya goggels!

SPY Blizzard goggels!
det är bara a dra ur linsen ur "ramen".
men ta det lite lungt. pinnarna som haller fast glaset kan bli nötta eller skavda om man gör det för valdsamt.

SPY Blizzard goggels!
Om du kollar i den lilla "instruktionsboken" som medföljer så står det hur du ska göra för att sätta på linsen, inte säker på om det står hur du ska ta av den.(en bild på linsen och siffror på varje "pinne" som håller fast linsen.)

För att ta av linsen så sätter du på glasögonpåsen på ena handen (så att du kan ta på linsen utan att fetta ner den) och greppar tag i övre delen av ramen med andra handen. Sen är det bara att dra överdelen av ramen uppåt medans du håller fast nedre delen av ramen och linsen. Voilá!

Eftersom att blizzards linser är ganska mjuka så är det bland dom enklaste att byta lins på, dock lite svårare om du har en lackad ram som är lite hårdare.

Lycka till!

Tillbaka
Topp