St Anton 06/07

millaaa

Ny medlem
St Anton 06/07
hej alla! jag har tänkt att åka ner till St Anton i nov för att spendera resten av säsongen bland kyla och snö..någon som har liknande planer? om det är någon som har bra tips så får ni gärna dela me er! //Milla

St Anton 06/07
tjena milla, jag har liknande planer........ska ned till badgastein runt samma tid. har väl inga tips för det kommer bli min första säsong,men men tror iaf att man får det j*vligt kul vart man än åker till vintern..ciao/fredrik

St Anton 06/07
Tjabba Milla!!!

Jag har också planer på att en säsongs vistelse i Alperna är välldigt öppen för förslag just nu!! Spelar egentligen ingen roll vart de bär av men...
För jag letar efter någon att åka ner med och bo med!!

om intresse finns kan du ju alltid höra av dig!!

kalle

St Anton 06/07
tjenare millllaaa!

Jag ska ner till alperna i vinter, lutar starkt åt st anton/lech, lite tidigt o bestäma nått säkert men vore ju kul o dra ner me nån/nåra....

ha det! david

St Anton 06/07
Hej Millaaa!

Jag är inne på samma spår.. St anton är så jäkla lockande! Åker du ensam? Isåfall kanske vi kan göra sällskap =)

Hör av dej, 0735-06 36 67 eller via gästboken!

/ Annica

St Anton 06/07
hej!!
det är samma med mig, en säsong i st anton. Hur går det för dig med planerna och så? Boende och rean och sånt?? Hör av dig!
//Erika

St Anton 06/07
Hej hej
Vi är 3 glada som drar ner i slutet av November till Anton. Längtar redan trotts värmen här hemma.

Se till att vara där i början av december och gå till Cybar där man kan dels se jobb annonser som finn soch dessutom köpa ett helt häfta med lediga jobb där alla (nästan) söker efter folk. Svenskar ha gott ryckte i anton så det är bara att le o tindra med ögonen så går det alltid bra=)
Vi ses där=)
/Sophie

Senast ändrad:
St Anton 06/07
Vad Sophie säger är att ni ska gå till Mailbox i St.anton.... Hon blandar ihop Chamonix och St.anton. Annars stämmer allt bra. Vi två plus en till åker ner, hör av er om ni vill veta nåt mer annars ses vi därnere i puderparadiset:)

St Anton 06/07
Hej alla.. jag och en polare ska ner till alperna.. inte 100% vart än men roligare om man e flera personer.. det är bara att höra av sig om ni har nå alternativ eller liknande..
blomqvist_@msn.com eller gästbok

/Jonas

St Anton 06/07
Hej!
Skriver här verkar som de ä folk som säsongat i anton tidigare.
Kirrar ni boende nere pà plats eller är det gjort hemma i Sverige redan?

/ Sugen, men oinformerad

St Anton 06/07
Tja! Verkar va många som ska till st anton. Vi e 2 gotlänningar som tänkte fly ön i vinter för att dra ner. e de nån som har lite tips eller vill dela boende m.m så e de ba o höra av sig.
När bör man vara där nere för att få tag på jobb?

Ha de gött tja tja!

St Anton 06/07
Tja! Jag tänkte mig att jag ska dra ner till österrike i vinter. Det verkar onekligen som att alla funderar på St Anton eller Bad Gastein. Vilket är bäst?
Jag tänkte åka ner i mitten på december, är det för sent? Någon som har hittat nåt soft boende redan eller är det nåt man får tag på den gudförgätna dag man kommer ner?
Vi hörs!!
/Victor

St Anton 06/07
vet att det är många som redan vart nere i stanton och säsongat..vill ni inte dela med er av boende och jobbtips för att ni inte vill ha konkurrens???

St Anton 06/07
Finns redan trådar där det står allt om hur man skaffar jobb och boende i anton.

Maila till turistbyrån och be dom skicka en lista med säsongsboenden. Sen får ni ringa ner och snacka med uthyrarna.
Annars går det att åka ner och fixa boende på plats. Läskigare men bättre eftersom ni inte behöver chansa och binda er på nåt sätt.

Jobb är nog svårt att fixa hemifrån. Gå till mailbox ofta och fråga alla säsongare ni träffar om jobb.

Jag kom dit 13 december förra året och då var det kört att skaffa jobb. Första vågen med säsongare kommer i mitten-slutet av november och snor alla jobb. Sen blir det mer jobb runt jul-nyår igen.

Tillbaka
Topp