St Anton 08/09?

St Anton 08/09?
Som Newstream en gång påpekade:

Viktigast av allt i packningen är silvertejpen. Lägg den överst, så kan ni plocka fram den precis innan ni åker. Tejpa sen fast er i sängen så att ni inte kommer iväg.

Ta sen fram en skidatlas och välj ny ort. Ge det en vecka. Åk till den nyfunna orten.

Eller vafan, gör inte det. Åk till Anton bara. Ge pöbeln den plats den behöver. Det är ju faktiskt bättre att samla skiten på ett ställe, ala klassisk soptippteori.

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Som första skibumställe tyckte jag st, anton var riktigt bra. Det är mycket skibums, lätt att få jobb, helt ok åkning. riktigt bra puder om man bara vet vart man ska ta vägen, vilket man lär sig ganska snabbt.

Ok att man kan bli jäkligt trött på turisterna, men gillar man att festa så finns de ju alltid möjlighet till de.

St Anton 08/09?
Ja det blir St.anton till vinter! dock osäkert hur många polare som hakar på men blir iaf några st. Hade ni mailat angående boendet?? inga svar än? Har ni funderat nåt på var i St.anton området ni vill bo??? i centrum med fet hyra och nära till backen och festligheterna, eller lite utanför typ i st.jakob eller Pettnua men betydligt lägre hyra fast en bit att gå om kvällen (går skidbussar så d e inga problem) ???

St Anton 08/09?
Jag har mejlat ett antal boenden, men bara fått svar från två. Det ena verkade vara ngt slags slott; inredd källare, massa rum, trädgård, garage, ett par balkonger och diverse plattskärms-apparater :-P inget jag tackar nej till bara sådär, men på köpet fick man även en säsongshyra på 180 000; inget min ekonomi håller för!!!
Ett annat var redan taget.

Vi vill väl helst bo så centralt som möjligt (såklart), men om vi inte fixar boende mitt i smeten,så är vi väl inte så kinkiga med att bo en bit utanför, bara det inte är vid världens ände så att säga!
Vi letar roomies!! (smygreklam. :-) )
Ngn mer i tråden som vill ha bo-kompisar, eller ngn som har ett par platser över i befintlig lya?!?

St Anton 08/09?
tja, vi e två polare som snackar om att ta en säsong i st anton nu 08/09. Och vi letar boende. vi har tänkt å åka ner nån gång i dec och stanna till mars.

Vi e två killar på 22 å 23år, vi åker båda bräda, och har vart i alperna tidigare men inte någon säsong. jag har vart i BG några gånger och i Saalbach- och gillar det grym mycket.

Så om ni vill ha med två balla, social killar så finns vi.

hade bra
mail och msn: niklas.ljungblad@hotmail.com

St Anton 08/09?
ElisabethOJohanna sa:
Jag har mejlat ett antal boenden, men bara fått svar från två. Det ena verkade vara ngt slags slott; inredd källare, massa rum, trädgård, garage, ett par balkonger och diverse plattskärms-apparater :-P inget jag tackar nej till bara sådär, men på köpet fick man även en säsongshyra på 180 000; inget min ekonomi håller för!!!
Ett annat var redan taget.
Tänkte bara kolla hur många bäddar det var? För vi betalade 12000 Euro för hela säsongen och vi var 5 st som delade på de.. Det blev 22500 per person.. Så 180 000 dela på hur många? Kan ju bli hyfsat bra ändå?

St Anton 08/09?
Är ni tjejer fortfarande sugna säsong 08/09 så hör av er. jag ska ner med 3 polare och köra stenhård säsong med mycket åkning, festande och fömodligen en hel del jobb. Vi åker ner i mitten av november, take care! simma lugnt

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Jag och en polare ska ner (2 killar , 89or). Vi åker 2 veckor in i December nån gång runt 15-16 dec. Ska bo hos Anita i 15 dagar och sen får vi se hur det blir.

Men vad man har läst så ska det vara enkelt att få jobb där nere. Hoppas jag att det är för behöver verkligen jobb då jag inte har pengar för en hel säsong. Så blir väl till att gå runt några dagar och leta jobb.

St Anton 08/09?
vi är tre grabbar från karlskrona som ska ner till st anton i vinter. tänkte troligtvis dra någon gång i slutet av november. det är kanske intressant att bo i st jakob eller pettneu om det finns något bra.
men är det bäst att boka hotell de 3 fösta dagarna eller något och sen räkna med att hitta något annat bra? eller hur gör alla? ;D

St Anton 08/09?
Jag drar ner själv i slutet nov eller början dec. Är det ett måste att fixa jobb och boende innan man drar ner eller är det något som kan lösas där nere?

St Anton 08/09?
Aalex sa:
Jag drar ner själv i slutet nov eller början dec. Är det ett måste att fixa jobb och boende innan man drar ner eller är det något som kan lösas där nere?
Om du är nere runt den tid som du säger så är det inga problem att fixa boende och jobb :)

Tillbaka
Topp