st.Anton 08/09

soofie

Ny medlem
st.Anton 08/09
jag ska åka ner själv till st.anton den 1 december och göra en säsong. några fler som har dessa planer? skulle vara roligt att lära känna lite fler människor som också ska åka ner! hör av er!

st.Anton 08/09
hellu..:) ja ska också åka ner själv mellan 17-1 dec nån gång där emellan drar ja ner har inte spikat något datum än...kommer ju kännas lite ensamt i början innan man lär känna några:(... skulle vara roligare om man känner igen någon rl typ skrivit lite mail/msn innan.:)

st.Anton 08/09
Ser ut som att det blir St Anton i början på december även för mig, får se om jag åker ensam eller om jag får med mig nån.

st.Anton 08/09
vi är ett gäng på 5 pers som också ska ner.
Ni som vart där innan, vart ska man försöka hitta boende?
Ligger allt centralt? finns de något ställe där de bor mycket bummare generellt sett?

st.Anton 08/09
ar javligt sugen pa en sasong i anton i vinter, men det lutar at att man far aka sjalv.. da man ar i nya zeeland nu och gor en sasong i queenstown och dom andra pallar inte 2 sasonger i rad..
hur ligger det till med jobb och boende och sant dar? tankte dra ner i borjan av december.
taksam for tips osv :)

st.Anton 08/09
Har också planer på säsong i St Anton i vinter, blir dock att åka ner själv isf då alla vänner är uppbokade för andra planer. Om det är någon/några som behöver en extra resekamrat är det bara kontakta.

st.Anton 08/09
Jag och kompis har planerat att åka ner ungefär samtidigt också :) Blir typ min andra säsong i St Anton. Riktigt bra ställe bortsett från att parkerna sög förra säsongen :)

st.Anton 08/09
Nja, men "parken" bestod av ett litet hopp i början och sen ett hopp med 3 olika stora kickar sen vart det lite rails också :/

st.Anton 08/09
Har stora planer på att spendera min första säsong i St. Anton. Det hela beror väll lite på vilka man träffar och hur många man kan få med sig, så det vore juh lite kul om man kunde höras av lite innan - att dra helt själv är aldrig lika kul =)

st.Anton 08/09
Hej vi är 3 killar henrik johan och fredrik som ska dit ner vill du ha ett gäng att resa med så kan du hänga på oss
hör av dig om du är intresserad

st.Anton 08/09
Tjena!

Vi är 4 st killar som drar ner i mitten av November för att säsonga till början av Maj.
Är sjukt intresserade av att dela något större boende om ni har något på G eller tar gärna del av någon information som hjälper till att hitta ett.

Någon som vet vad säsongskort kostar?

Hör gärna av er om ni hittar något! :)

st.Anton 08/09
Vi är med ett gäng killar som åker ner.. dock hur många och i vilka vågor vi kommer vet vi inte än, allt beror ju på pengar med visa.. men 1 december lär jag och tre andra komma ner iaf, Ser ni en Sverige målad folka ( var på em i sommras ) så vet ni att det är vi och fest på gång ;)

totalt lär vi la bli en 7 - 8 st, vet ngn bra boende/priser ?

Mvh

st.Anton 08/09
Eric_W sa:
Ligger allt centralt? finns de något ställe där de bor mycket bummare generellt sett?
Om du är nere i tid kan du leta boende och välja det som du tycker verkar bäst/billigast osv. Men om du är lite sent så är det bara att ta det som finns :)

St.anton är en ganska liten by så det är aldrig mer än att du har ca. 20 min promenad in till centrum, fast det beror ju på om man är nykter eller inte heller :)

Det bor bummare överallt! :)

st.Anton 08/09
baltzarlundgren sa:
Tjena!

Vi är 4 st killar som drar ner i mitten av November för att säsonga till början av Maj.
Är sjukt intresserade av att dela något större boende om ni har något på G eller tar gärna del av någon information som hjälper till att hitta ett.

Någon som vet vad säsongskort kostar?

Hör gärna av er om ni hittar något! :)
Jag har för mig ett säsongskort kostar omkring 6000 kr :)

st.Anton 08/09
Är det före ett satt datum som man får discount på säsongskortet eller det kostar 6000 oavsett?
Och antar att man köper dem där alla andra köper sina kort?

st.Anton 08/09
Baess sa:
Eric_W sa:
Om du är nere i tid kan du leta boende och välja det som du tycker verkar bäst/billigast osv. Men om du är lite sent så är det bara att ta det som finns :)

St.anton är en ganska liten by så det är aldrig mer än att du har ca. 20 min promenad in till centrum, fast det beror ju på om man är nykter eller inte heller :)

Det bor bummare överallt! :)
Du kan ha betydligt mer än 20 minuter in till centrum.. har du mindre än 15-20 minuter ska du va glad..

st.Anton 08/09
06/07 bodde jag precis i början i st jakob.. på ett ställe som heter haus gruber.. det tar typ 20-25 min att gå.. och 07/08 så bodde jag i oberdorf (fick boende med jobbet). tog typ 5-10 min in till stan och 10-15 hem.. oberdorfbacken dödar!

st.Anton 08/09
Ok, en veteran med andra ord :) Om du bor i St.Anton am Arlberg tar det nog inte så mycket mer än 25 min som du säger in till centrum.

Skall du ner i år igen eller?

st.Anton 08/09
många bummare om inte jobbar bor i st jakob... det ligger ihopsatt med stanton, och det tar lite tid att gå dit.. kanske 20 minuter om du går snabbt.. (det går skidbussar dit mellan typ 08 och 17).. många bor där för att det är inte så lätt att hitta billigt bummarboende i centrum.
med centrum menar jag mellan galzigliften och spar..
ska ner som "turist" i en vecka eller två, ses på funky då. lycka till!

st.Anton 08/09
Rasmusswe, du som har lite koll, vad ligger priserna på i St Jakob. Har hittat hos Haus Anita, det kostar typ €600 i månaden, är inte det svinigt dyrt? Tänkte köra på det första veckan/veckorna tills jag hittar något annat.

st.Anton 08/09
hause gruber kostar 16 euro/ natt.. det är ett av de billigaste boendena i hela stanton. där är inte speciellt fräscht men det funkar några nätter. det ligger bland de första husen in i st jakob från stanton. vet ungefär var haus anita ligger och det är en bra bit längre bort. 600euro/månad låter rättså mycket..

mitt tips är att åka ner oi slutet på november och typ ta in på haus gruber några dagar. sen är det bara att leta jobb..

st.Anton 08/09
ok så det ligger långt bort alltså, du har ingen tjing på om boendet är okej?

men jag pallar inte jobba så mycket så jag får boende i jobbet, har ju jobbat här hemma för detta :D . hur mycket måste man jobba i så fall? ok med 30 timmar i veckan men dem drömjobben är väl bara att se i stjärnorna efter.

st.Anton 08/09
ja ha hittat ett boende för 4pers i stanton för hela säsongen,d kostar 200.000:-,seriöst,ngn som e sugen?haha

st.Anton 08/09
Jäklar.. kollade min hotmail och hade typ 25 st nya meddelanden bara från freeride.. Jag tänkte, shit vad det skrivs och här är det ju en livlig diskussion :P

st.Anton 08/09
Dejvy sa:
ok så det ligger långt bort alltså, du har ingen tjing på om boendet är okej?

men jag pallar inte jobba så mycket så jag får boende i jobbet, har ju jobbat här hemma för detta :D . hur mycket måste man jobba i så fall? ok med 30 timmar i veckan men dem drömjobben är väl bara att se i stjärnorna efter.
jag har för mig att boendet är helt okej,, hade polare som bodde där för 2 säsonger sen.. men det är en bit att gå..
det finns många jobb där du jobbar 30h/vecka... det är bara att åka ner i tid och leta.. kan även rekommendera haus gennewein, ligger centralt o kostar typ 16-17 euro/natt hela säsongen.
haus frieden kostar också något sånt i början men höjer priserna innan jul någongång för de ska ha in hotellgäster då..

Tillbaka
Topp