st.anton 10-11

st.anton 10-11
Joffen sa:
Halli hallå alla glada!

Fan va nice med så många som är taggade inför en säsong i St:anton.
Jag och tre polare drar ner för våran första säsong i St:anton :)

Någon som vet några schyssta lägenheter för fyra personer som inte är kräsna och behöver inte allt för mycket space? :)

Ses i snön!
/Josef
Loftet hos Otto Scheider i St Jakob är stället för er. Vi bodde 4st där, med dass i garderob duschkabin i sovrummet. Men med mycket kärlek o öl funkar det svinbra, ca 16e/natt, vilket är billigt. Städning o nya lakan varje månad är fresh också!

ärtor

st.anton 10-11
Hej jag ska ner till st anton sesongen 10/11 med 4 andra polare. Men vi har inte hittat nogot boende finns det nogra tips vart man kan kolla? Vi skulle vilja ha ett ganska billigt litet som alla bara kan trycka in sig i.

st.anton 10-11
Fan det här låter ju asgött! Trodde bara det var jag som var så taggad inför säsongen.

Tänkte vara nere November-April men har just nu ingen att åka med eftersom de jag skulle åkt med ska starta skateshop och någon ska till USA osv. Har inte fixat boende eller jobb än men haft lite polare som varit där 2-3 säsonger i rad nu så de har en del bra tips. Hade tänkt jobba lite där nere som sagt men har sparat en del cash här hemma nu så det fixar sig!

Letar efter någon att bo med, öppen för alla förslag. Bil ner är ett +. Först säsongen också för mig så!

Slänger med lite info om mig:

En jävligt go skåning på 19 bast som älskar att åka på alla sorters brädor. Festglad, hjälpsam och jävligt enkel att handskas med. Tar allt lite som det kommer, gillar inte att planera för mycket men till en viss gräns. Kan laga mat, städa om det behövs och lira en del gitarr vilket några tycker är trevligt.

Om det låter intressant och ni är på att dela boende eller vad som helst så bara hör av er! I\'m all yours!

Pejjs

st.anton 10-11
Ingen av er bummare som ska köra uppvärmning på Bali innan? Vi är ett gäng på runt 7-8st anton-bummare 09/10 som drar till bali i september o chillar.

st.anton 10-11
Hallå!

Vi är två killar som tänkte göra vår första säsong i alperna. Vi är båda 19 år gamla, vi gillar att åka skidor/snowboard, festa och bara ha de gött. Vi planerar att vara där från 1/12-1/5 alltså typ hela säsongen.
Vi håller på att ragga lägenheter för fullt och har lite på G, därför undrar vi det är två till som skulle kunna tänka sig bo med oss, tjejer som killar.

Hade vart kul att åka dit med två randoms, lära känna lite nytt folk!

om ni är intresserade så hör bara av er till mig på anderzofsweden@gmail.com

Hade gött!

st.anton 10-11
Hei!

Er det noen som er hypp på sted å bo i vinter?

Jeg har endelig klart å få booka en 4 manns leilighet i St Jacob for hele sesongen.
For øyeblikket er vi to stykk som bor der, meg og en annen nordmann. Så det er plass til to til!

Leiligheten er av det billige slaget, og pris per hode er 2450 euro for hele sesongen.
Skal ikke legge skjul på at det kan bli trangt, men det er sånn det skal være:)

Hvis det er av intr så send meg en mail på forumet eller på Viktor.Johansson@gmail.com så kan jeg sende avgårde litt informasjon og bilder.

Viktor

Senast ändrad:
st.anton 10-11
Vi är ett gäng på fyra fem stycken som har tänkt göra en säsong i St Anton eller Chamonix i vinter :) vi är mellan 19 och 20 år och ingen av oss har tidigare gjort en skidsäsong. Har kollat runt lite efter boende men insett att vi nog inte har en aning om var vi skall leta. Vi vill heller inte göra en chansning och dra ner utan och leta på plats.

Någon som har tips på hur man skall göra och var man ska leta? Vi har som sagt inte en aning:P

Eller är det rent av någon som skulle kunna tänka sig att hyra ut till oss?

st.anton 10-11
Hallå eller! Har nyligen bestämt mig efter många om och men om att jag ska dra och göra en säsong i St Anton. Detta blir den förste för mig, så är ganska oerfaren när det gäller allt detta! Men jag är ute efter boende och hade givetvis tänkt jobba där nere..! Så söker någon/några att dra dit med och dela boende med!

Lite om mig själv då.. Nicholas heter jag är 21 år, knegar hemma i Göteborg.. Jag är impulsiv och förbannat rolig att supa med. Jag tar allt som det kommer typ, kör på känsla.. Men är väldigt lättsam och social. Älskar att festa och åker bräda.. Vad jag skulle kunna bidra med skulle väl vara att jag är kung på att diska, mindre bra på att laga mat kanske.. Värt att tillägga är väl att jag kan tvätta också! :)

Såå som sagt det hade vart sjukt bra om jag kom i kontakt med lite gött folk så man kan dela boende söka jobb osv.

Hade tänkt mig åka ner runt nov-dec! Stannar mer än gärna hela säsongen..

Hoppas vi hörs o ses!!

st.anton 10-11
lilldogen sa:
Loftet hos Otto Scheider i St Jakob är stället för er. Vi bodde 4st där, med dass i garderob duschkabin i sovrummet. Men med mycket kärlek o öl funkar det svinbra, ca 16e/natt, vilket är billigt. Städning o nya lakan varje månad är fresh också!

ärtor
Kan man få tag på Otto Scheider på något sätt ifrån sverige? Har sökt på google utan någon lycka :(

st.anton 10-11
Joffen sa:
Halli hallå alla glada!

Fan va nice med så många som är taggade inför en säsong i St:anton.
Jag och tre polare drar ner för våran första säsong i St:anton :)

Någon som vet några schyssta lägenheter för fyra personer som inte är kräsna och behöver inte allt för mycket space? :)

Ses i snön!
/Josef
Hittar du inte loftet hos Otto Schneider så är Haus Hans i Pettan ditt! Var nere förra säsongen och spenderade halva där! Ni får ett helt hus för er själva, 5 rum, kan väl trycka in upp mot 20 bummare om man gillar närhet och möss! Är bara att traska in, dörren står öppen mittemot banken i pettneu, Hälsa Fritz (ägaren) från mig!

st.anton 10-11
borglund sa:
Hallå!

Vi är två killar som tänkte göra vår första säsong i alperna. Vi är båda 19 år gamla, vi gillar att åka skidor/snowboard, festa och bara ha de gött. Vi planerar att vara där från 1/12-1/5 alltså typ hela säsongen.
Vi håller på att ragga lägenheter för fullt och har lite på G, därför undrar vi det är två till som skulle kunna tänka sig bo med oss, tjejer som killar.

Hade gött!
Tjena Borglund! Jag och en vän till mig är 20 år och vi har ungefär samma planer ser jag. Vi är intresserade av boende :) langar iväg ett mejl till dig nu.

st.anton 10-11
andeers sa:
borglund sa:
Hallå!

Hade gött!
Tjena Borglund! Jag och en vän till mig är 20 år och vi har ungefär samma planer ser jag. Vi är intresserade av boende :) langar iväg ett mejl till dig nu.
Hallå här är en till som är sugen på snö! 20 år i januari och en jävel på att laga mat! Jobbar som snickare annars här hemma. Är en social person som är lugn o sansad. Borglund du får ett mail av mig med!

st.anton 10-11
Whoop Whoop!

Ensam tjej söker ;-) schyssta roomies/resekompisar!
Tänkte sticka ner i slutet av november, och hade ju varit gött om man kunde snacka ihop sig med ngn/ngra innan och kanske försöka hitta ngt schysst boende tillsammans :)

st.anton 10-11
ElisabethCarlholm sa:
Whoop Whoop!

Ensam tjej söker ;-) schyssta roomies/resekompisar!
Tänkte sticka ner i slutet av november, och hade ju varit gött om man kunde snacka ihop sig med ngn/ngra innan och kanske försöka hitta ngt schysst boende tillsammans :)
Du är nog välkommen att dela med oss, skicka ett mail till Borglund!

st.anton 10-11
Jag har fixat boende i Pettnue. Vad säger folk om detta place? Något som har tidigare erfarenheter?

Lär träffa många av er i vinter!!

st.anton 10-11
Hej! Är en tjej på 19 år som älskar att åka skidor och är sugen på att göra en första säsong i alperna! :D Har ingen koll på hur man fixar boende eller jobb. Tar tacksamt emot tips och delar gärna boende med några trevliga personer! Mvh Bonnie

st.anton 10-11
missbrilliott sa:
Hej! Är en tjej på 19 år som älskar att åka skidor och är sugen på att göra en första säsong i alperna! :D Har ingen koll på hur man fixar boende eller jobb. Tar tacksamt emot tips och delar gärna boende med några trevliga personer! Mvh Bonnie
Clyde ska inte med eller? Nä, men det bästa sättet är nog att läsa igenom trådarna som handlar om ST.Anton så lär du hitta någon att dela boende med, för att hitta jobb krävs det lite mer dock, men du kan läsa i trådarna om det med.

st.anton 10-11
Perkal sa:
missbrilliott sa:
Clyde ska inte med eller? Nä, men det bästa sättet är nog att läsa igenom trådarna som handlar om ST.Anton så lär du hitta någon att dela boende med, för att hitta jobb krävs det lite mer dock, men du kan läsa i trådarna om det med.
Nope, this one's solo

Senast ändrad:
st.anton 10-11
Gjorde säsong i St Anton förra vintern.
Min uppfattning e att det bodde folk typ överallt, de flesta chalets och hauses hade nåt källarrum med toa, dusch och kokplatta som de hyrde ut till bummare. Så tips e att ringa runt, eller knacka dörr om ni bara åker ner. Hyran ligger på ca 20€/natt oavsett vart man hamnar (med undantag för pettan och andra hålor österut i dalen).
Ni som bara åker ner men har svårt att hitta billiga boende för den första tiden, pruta! Hela St Anton är underbebott och att hitta boende för 20€/natt i närheten av centrum är inga problem. Maila alla, om ni inte fyller lägenheten så låser de ofta bara ett av sovrummen och ni kan bo där i alla fall.

Här finns också mycket nyttig läsning: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=55780&p=1

Alla får nånstans att bo tillslut, även om det kan innebära en hel del ångest i början av december innan allt ordnar till sig (been there, done that) ;)

st.anton 10-11
Kazle sa:
Gjorde säsong i St Anton förra vintern.
Min uppfattning e att det bodde folk typ överallt, de flesta chalets och hauses hade nåt källarrum med toa, dusch och kokplatta som de hyrde ut till bummare. Så tips e att ringa runt, eller knacka dörr om ni bara åker ner. Hyran ligger på ca 20€/natt oavsett vart man hamnar (med undantag för pettan och andra hålor österut i dalen).
Ni som bara åker ner men har svårt att hitta billiga boende för den första tiden, pruta! Hela St Anton är underbebott och att hitta boende för 20€/natt i närheten av centrum är inga problem. Maila alla, om ni inte fyller lägenheten så låser de ofta bara ett av sovrummen och ni kan bo där i alla fall.

Här finns också mycket nyttig läsning: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=55780&p=1

Alla får nånstans att bo tillslut, även om det kan innebära en hel del ångest i början av december innan allt ordnar till sig (been there, done that) ;)
20 E/natten per skalle eller per lägenhet?

st.anton 10-11
Tjeenare!

Nu är det så att jag och min vän har fått en lägenhet där nere.
Det som återstår är bara att skriva på kontraktet och betala deposition.
Problemet är att vi bara är två, och behöver två stycken till för att ha råd att ha lägenheten.

Depositionen skall vara betalt inom en vecka, så tveka INTE till att höra av er. Stället ligger mitt i centrum med gångavstånd till liften!

Vi båda två är 19 år gamla och skall göra vår första säsong.
Skriv gärna en liten kort beskrivning om er själva med, alltid trevligt!

Mail: MartinGillmen@gmail.com

Hörs!!

st.anton 10-11
Tjenixen Antonare

Jag har ett gäng bestående av mig själv på 22 år, min flickvän 25 år och våran kompis 25 år. Jag och vår kompis Maria tar en bil ner i mitten eller mer slutet av november. Har förmodligen plats för en reskompis och eventuellt en som kan stå ut med att bo med oss säsongen ut dessutom. Har ej ordnat boende än. Men är på G! :)

Det här blir vår första säsong i St Anton. Men jag och min flickvän gjorde en säsong i sälen förra säsongen, så vi är inga rookies. Vi är ett glatt gäng som kommer leta liftnära boende och har för avsikt att inte jobba allt för mycket. För oss kommer skidåkningen att vara allra viktigast tillsammans med den sköna stämning som man bara kan få som säsongare tillsammans med andra säsongare :D

Vi kommer inte att festa varenda dag i veckan och vi gillar alla att ha lite ordning på hemmet. Förutom det så kan vi vara ganska flummiga och letar efter en likasinnad. Kön spelar ingen roll. Maria gillar snygga brandmän om det nu finns någon som passar den profilen. Samt att jag skulle inte ha något emot att finna en prylgalen jämlike som dyrkar det vita pudret lika mycket som mig själv ;)

Vi ses i Anton allihopa :D Pepp pepp!

st.anton 10-11
powderpower sa:
Kazle sa:
Hyran ligger på ca 20€/natt oavsett vart man hamnar...
...Hela St Anton är underbebott och att hitta boende för 20€/natt i närheten av centrum är inga problem.
20 E/natten per skalle eller per lägenhet?
Per skalle, sjukt dyrt om man mäter med här hemma. Men oxå sjukt värt de få extra eurosarna för att inte bo halvmil från Anton.

Senast ändrad:
st.anton 10-11
Defecto sa:
Tjenixen Antonare

Jag har ett gäng bestående av mig själv på 22 år, min flickvän 25 år och våran kompis 25 år. Jag och vår kompis Maria tar en bil ner i mitten eller mer slutet av november. Har förmodligen plats för en reskompis och eventuellt en som kan stå ut med att bo med oss säsongen ut dessutom. Har ej ordnat boende än. Men är på G! :)

Det här blir vår första säsong i St Anton. Men jag och min flickvän gjorde en säsong i sälen förra säsongen, så vi är inga rookies. Vi är ett glatt gäng som kommer leta liftnära boende och har för avsikt att inte jobba allt för mycket. För oss kommer skidåkningen att vara allra viktigast tillsammans med den sköna stämning som man bara kan få som säsongare tillsammans med andra säsongare :D

Vi kommer inte att festa varenda dag i veckan och vi gillar alla att ha lite ordning på hemmet. Förutom det så kan vi vara ganska flummiga och letar efter en likasinnad. Kön spelar ingen roll. Maria gillar snygga brandmän om det nu finns någon som passar den profilen. Samt att jag skulle inte ha något emot att finna en prylgalen jämlike som dyrkar det vita pudret lika mycket som mig själv ;)

Vi ses i Anton allihopa :D Pepp pepp!
Ska ni inte skjuta upp det tills nästa år då?
Iofs använder jag fortfarande den grova handuken, har nog inte åldern inne för ett sånt gäng som er. Haha.

st.anton 10-11
Tjaaaaaaaaa!

Snö, nu ja tack!
Jag bor i Oslo just nu för å samla ihop lite cash... kommer inte å dra förrens januari någongång, och stannar förhoppningsvis säsongen ut. Liiiiite osäker om de blir Anton en så länge, va där förra året några åk dagar, TOTAL dimma och skadad axel, så inte jätte bra minnen ;) Men fullt med sköna folk, och det gillar vi :)

Men va säger ni, är det st anton som gäller?
Och är de någon som drar lite senare som man kanske kan hooka med?

Fred!

Ps. Ingen som hänger i Oslo? Bra pengar och säkert massa sköna säsongare som hänger runt, men kom hit nyligen.. tips vart alla coola katter hänger?

st.anton 10-11
lillianm sa:
Tjaaaaaaaaa!

Snö, nu ja tack!
Jag bor i Oslo just nu för å samla ihop lite cash... kommer inte å dra förrens januari någongång, och stannar förhoppningsvis säsongen ut. Liiiiite osäker om de blir Anton en så länge, va där förra året några åk dagar, TOTAL dimma och skadad axel, så inte jätte bra minnen ;) Men fullt med sköna folk, och det gillar vi :)

Men va säger ni, är det st anton som gäller?
Och är de någon som drar lite senare som man kanske kan hooka med?

Fred!

Ps. Ingen som hänger i Oslo? Bra pengar och säkert massa sköna säsongare som hänger runt, men kom hit nyligen.. tips vart alla coola katter hänger?
Själv sitter man i lägenheten nere i Vika/Akerbrygge och taggar för ny säsong i St. Anton med hjälp av sån här läsning och puderfilm. :) Känner nog närmare 10 gamla sketna bummare här i Oslo! Så visst finns vi. :)

st.anton 10-11
Tjena
Jag och några kompisar va nere i helsköna st. Anton förra säsongen och det lutar lite åt att det blir det igen för mig å en polare.
Till er som är 3-4 pers kan jag rekomendera att ni hör av er till en tjej som heter Vanessa. Hon äger en lägenhet som ligger några steg utanför byn (ca 3min och grymt nära till backen). Helt ok lägenhet dock lite dyr men de var det värt då läget var kanon. Hör av er om detta låter intressant så kan jag försöka gräva fram hennes nummer.
Så ses vi kanske i Anton kommande säsong.

st.anton 10-11
Tjena!

Vi är ett gäng från Göteborg på ca 10 polare som ska ner nu 10/11...
Ska bo med min PV är tanken och vi letar fortfarande boende.
Är det någon som vet någon bra lägenhet för två så är jag glad för alla tips jag kan få! Kanske inte finns så många men kan iaf se vad man hittar! :)
Ha de gött!

It`s gonna be awesome!!

/ Emelie

st.anton 10-11
Hallå!

Är en kille på 19 år som bor i Helsingborg och ska ner till St Anton nu till vintern. Söker både folk att åka ner med och dela boende med! Är öppen för alla förslag. Har en del polare som är intresserade men eftersom de tvekar ställer jag in mig på att åka själv!

Har varit i St Anton 1 gång förut men aldrig säsongat där, verkar vara grymt ös ifall :)
Hör av er om ni är i en liknande situation!

waalde_@hotmail.com

st.anton 10-11
Tjenare!

Är en kille på 19 år ifrån Skövde som är grymt sugen på säsong nere i St Anton.
Har en polare som är sugen också men verkar som han får jobb i Tandådalen så blir nog att jag åker själv.

Letar nu lite folk att få kontakt med som man sedan kanske kan dela boende med!
Hör av er om någon är sugen på detta.

lannemyr@live.se

st.anton 10-11
Jag och en polare åker ner till St Anton som guider för Lion Alpin / Hojmark. Det kommer bara vara vi 2, så om ni ser någon gå förbi i helblå uniform är det bara att haffa tag i oss! =)

st.anton 10-11
Najs det låter att jobba med laggen på fötterna aelgen :)

Har precis betalat första halvan av boendet för mig och tjejen. Ska bo i Nasserein med gångavstånd till liften. Får se vad man grejar för jobb där nere. Hoppas på något som man tjänar okej på så man kan åka desto mera.

Längtar ju inte liiiite efter snön nu! :D

st.anton 10-11
Defecto: jodå det är rätt soft ;) Jobbade förra året i Canazei som lion guide och älskade det.
Tror faktiskt att våran lägenhet ligger i närheten av där eran ligger. Får styra upp lite fester i sånt fall ;)

Tillbaka
Topp