st.anton 10-11

st.anton 10-11
sanna1989 sa:
Jag ska göra säsong i St Anton i vinter och har fått tag på en lägenhet 10 minuter från centrum till fots. Perfekt efter en go utekväll. Jag söker lite sköna människor att dela lägenheten med.

Jag är en 21årig tjej från Göteborg som ska ner till alperna för min första säsong. Jag åker ner för skidåkningen men lär även synas med en öl i handen några kvällar i veckan.

Lägenheten är ca 65 kvm stor och har två sovrum med 4 bäddar i varje, fint kök med diskmaskin, 2 toaletter varav en med dusch. Tv, internet, el, vatten och allt sånt ingår i priset.

Lägenheten skall hyras 1 december – 1 maj och kostar då 2700 euro per person för hela perioden. Om jag inte räknat helt galet blir det 18 euro per person per natt.

Det hade vart kul att bli ett skönt gäng i lägenheten med blandat tjejer och killar. Hör av er till min mail om ni är intresserade. Skriv vem ni är och hur många platser ni är intresserade av. Jag är ny här på freeride, så jag vet inte riktigt hur ofta jag kollar här.

Ha det så bra så ses vi i St Anton i vinter!

sanna.1989@hotmail.se
kolla din mejl!

st.anton 10-11
richie_sthlm sa:
Nu är det spikat, blir fan en säsong till i Stanton, om någon har bra tips på boende (förutom Gruber) så är jag pepp på info! :D

//Richie
HAHAH, Richie va äre jag hör baby? ;) Gruber is tha SHIEEAAT! Hur många gånger kom inte du å sov hos oss? ;)

st.anton 10-11
KristineAsblom sa:
gavve89 sa:
Sitter och funderar på funky chicken och platzl... Någon som vet va det ska vara där denna säsongen? Hörde förra säsongen att dom ska bygga om det eller nåt, riva det eller bygga nåt annat..?
Yupp, det är planerna, riva ner det och bygga hotel! MEN iår är sista säsongen de har öppet, vilket betyder att vi får riva hela stället i slutet av säsongen, enligt de som jobbar där iaf! Så, ja funky och platzl är öppna säsongen 10/11 och avslutas med ett rejäääält jävla avskedsparty!
fyfan va nice!
avslutningsfesten där blir ju ett måste! gnäller dom på att man står på bordet den kvällen är jag bara glad över att dom stänger stället :P

st.anton 10-11
Vi är två grymma tjejer a la 20 år som söker boende i Anton för denna säsong.
Har du plats över i din lägenhet vore det epic!

Ifall du jättegärna vill bo med oss, hör av dig till min mail (vickisvw@hotmail.com) så kan vi höras vidare via telefon sen.

Peace

st.anton 10-11
Hallå där!
Nu när boende är fixat inför kommande säsong så är det bara resan ner till St Anton som kvarstår att fixa. Är det någon som har plats för 2 brudar i sin bil? Vi är bosatta i Härnösand, bor ni mer söderut så tar vi oss lätt dit ni befinner er!
Vi åker gärna den 1/12, men någon dag tidigare spelar ingen roll!

Peace!
Veronica & Erika

st.anton 10-11
Tjena!

Kille på 21 år från Göteborg som åker ner för att åka skidor och ha kul :) Planerar att dra ner i mitten/slutet av november för att skaffa jobb! Hade vart grymt chill att ha boende med ngt skönt gäng fixat redan innan man drar ner! Är det någon som har en plats ledig lr sitter i samma sits så får ni gärna hojta till :)

Peaceeee
Gustav

st.anton 10-11
Hejsan!

Är en 19 tjej från Sthlm som ska ner till St Anton själv för att göra min första säsong. Har fixat jobb och boende men har lite jobbtips till de som fortfarande letar ;) Jag va nere i St Anton i oktober och fixade allt då... så hörde runt lite bland folk och de verkar som de är gott om jobb iaf!

Vet lite jobb, allt från att skotta snö till heltid!

Hör av er om ni är taggade !
Sofie

st.anton 10-11
Tre grabbar, alla 22 år, behöver lite tips om boende! Eftersom en kanadasäsong spöade skiten ur vår ekonomi så måste vi jobba på hemmaplan till nyår.

Hur funkar det? Svårt att hitta boende från januari och framåt eller är det bara att dra ner? Är inte speciellt kräsna och kommer ha egen bil.

Tacksam för svar! (vansinnigt avis på er som åker snart...)

st.anton 10-11
Tja!
Jag är precis som alla andra här taggad på en säsong nere i st. Anton. 18-årig kille från Stockholm som åker ner i Januari för att sedan stanna säsongen ut. Letar nu boende. Nån som har en sängplats över som de vill fylla upp? Hör av er i så fall. Annars löser det sig väl där på plats bara man har nåt för första nätterna? Nån som känner till nåt billigt typ vandrarhem i Anton? Har läst i andra trådar att haus Gennewein och haus Gruber ska va billigt o bra, men hitta inget när jag googla. Nån som har kontaktuppgifter dit?

Nån mer med samma plan? Vore najs att boka nåt tillsammans i så fall...

st.anton 10-11
Hallå!

Nu äre såhär att jag har ett boende för 6 personer i bach/st jakob som jag skulle behöva fylla upp med 1 person till! Hittills är vi 5 tjejer från Linköping som är riktigt sugna på en säsong med allt vad det innebär! Även om det kanske känns lite skrämmande med bara brudar så ska du inte vara rädd att hör av dig! Vi tar emot varelser av både hon- och manskön!

Boendet ligger på typ St jakober dorfstrasse 30 och har en (vad vi säsongare skulle kalla) bra hyra. Lägenheten har 3 st sovrum, kök och ett vardagsrum. Fri tillgång till internet och tvättmaskin!

Hör av dig om du känner dig sugen på att veta mer!

st.anton 10-11
Det var inte det gruber jag menade. Det finns visst två olika.

jag åker ner i början på december och kommer bo på ett hotel där jag oxå ska jobba. Är du intresserad av att jobba en del vet jag att dom fortfarande söker personal, då ingår boende !
Är inte det bara för heltidsjobb 6 dagar i veckan? Så mycket hade inte jag tänkt att jobba.

st.anton 10-11
hej igen !

nja de är ett deltidsjobb typ 4h om dagen 5-6 dagar i veckan... man får boende, frukost och ca 900 E i månaden ;) annars kan du kolla med typ Haus dr Otto Müll/Mull eller något. han ville ha någon som kunde hjälpa till att skotta snö och erbjöd ett rum .

Lycka till!

st.anton 10-11
Tack så mycket!
Har mailat dr Otto murr nu. Annars låter 4-5 h om dan överkomligt och 900 e i lön är ju riktigt bra om man får boende också. Var va de nånstans?

st.anton 10-11
jontew91 sa:

jag åker ner i början på december och kommer bo på ett hotel där jag oxå ska jobba. Är du intresserad av att jobba en del vet jag att dom fortfarande söker personal, då ingår boende !
Är inte det bara för heltidsjobb 6 dagar i veckan? Så mycket hade inte jag tänkt att jobba.
Det stämmer att det finns ett nedre gruber, dock annonseras inte detta ut pga. standarden i huset. rätt bra pris dock med en sinnestörd hyresvärd. Jag har frågat en av döttrarna till Herr Gruber om nmr så du kan komma i kontakt med dem.

st.anton 10-11
Vi åker ner den 28 november.

Har någon tips till jobb eller boende möjligheter så bara hör av er!

Hyra in oss på ett rum elr vad som helst, vi är 2 st sköna skåningar när det gäller boendet!

och jobb? Allt är välkommet!

Peace! ses i vinter!

st.anton 10-11
richie_sthlm sa:
jontew91 sa:

Det stämmer att det finns ett nedre gruber, dock annonseras inte detta ut pga. standarden i huset. rätt bra pris dock med en sinnestörd hyresvärd. Jag har frågat en av döttrarna till Herr Gruber om nmr så du kan komma i kontakt med dem.
Ok, tack! Det var väl för att det är billigt som jag hört talas om det. Men sinnestörd hyresvärd låter inte så lockande. Å andra sidan var det bara tänkt som ett tillfälligt boende under första tiden, men ni som varit där får gärna rekommendera andra ställen om ni vet nåt som är bättre.

st.anton 10-11
det har beslutat att inte hyra ut den lägenheten iår, kan bero på att det var hey baberiba där förra året :D vad kommer denna säsong bli utan Haus gruber...

st.anton 10-11
Hejsan alla glada.

En kille från malmö som är 22, drar ner till stanton den 25 nov. Har inget boende eller jobb. Vet ni ngt, hojta till. Vet att dem flesta kommer att leta runt när dem väl e framme, antagligen lika så här. Åker själv, skiter allt sig så bygger jag upp ett tält eller iglo mitt i backen. Annars så hoppas jag att få träffa en hel del gott folk!

Vet inte hur det funkar i stanton med snowkiting, tänkte höra om det är ngt som folk gör där nere? Sysslar med kitesurfning här hemma och tänkte kanske slänga med lite utrustning till snowkiting.

Hör av er om ni behöver en glad o go skåning i eran villa :)

Mvh Johan

st.anton 10-11
Hejsan alla glada.

En kille från malmö som är 22, drar ner till stanton den 25 nov. Har inget boende eller jobb. Vet ni ngt, hojta till. Vet att dem flesta kommer att leta runt när dem väl e framme, antagligen lika så här. Åker själv, skiter allt sig så bygger jag upp ett tält eller iglo mitt i backen. Annars så hoppas jag att få träffa en hel del gott folk!

Vet inte hur det funkar i stanton med snowkiting, tänkte höra om det är ngt som folk gör där nere? Sysslar med kitesurfning här hemma och tänkte kanske slänga med lite utrustning till snowkiting.

Hör av er om ni behöver en glad o go skåning i eran villa :)

Mvh Johan

st.anton 10-11
Någon som känner för att ta sig an en ensam tjej?! Skulle åkt till St anton med 2 polare men dem svek så nu är det bara jag.. Lätt att ha att och göra med, bra på att laga mat, älskar fest!

st.anton 10-11
En fotograf som drar ner och säsongar som letar efter skönisar att plåta ute i snön:) någon som är taggad?
Har en liten buggig flash-sida...kräver några refresh'ar. http://www.marcusronne.com

Vi åker ner i två gäng, jag och 2 till den 24e November och 5 till typ den 26e.

Har bokat stuga första veckan för att hitta nå boende för oss 3 i första gänget via Mailbox eller nå...

st.anton 10-11
Har bestämmt mig för att åka ner i slutet av november. Någon som ska ner mellan 26-29?? Tåg, bil eller flyg?

f.ö någon som är där nere och kan ge uppdatering om vädret... Hörde att de kommande två veckorna skulle suga snömässigt.

Senast ändrad:
st.anton 10-11
Peraaa sa:
Har bestämmt mig för att åka ner i slutet av november. Någon som ska ner mellan 26-29?? Tåg, bil eller flyg?

f.ö någon som är där nere och kan ge uppdatering om vädret... Hörde att de kommande två veckorna skulle suga snömässigt.
Jag och en polare drar ner med tåg från köpenhamn den 28e Nov! Sugen på att hooka?

st.anton 10-11
richie_sthlm sa:
KaptenMarty sa:
Jag ska inte till St. Anton för en gångs skull :D

Tänkte om någon ville veta..
grattis martin, du kommer inte vara saknad ;) men jag kommer över till mayerhofen o shreddar lite i vinter :D
Du är så välkommen så. tänkte nog dra en sväng förbi anton någon gång under säsongen och absolut vara där för funkys avslutningsferre :)

st.anton 10-11
flyger från sthlm till muchen sedan vidare med tåg till st.anton den 29e, det gick på strax under 1000kr med skidor och 2 väskor på flyget. flyger med norweigen för övrigt

Tillbaka
Topp