St. Anton 11/12

St. Anton 11/12
Det verkar som att en hel del ska dra ner till St Anton i vinter, om ni är intresserade av att dela boende där nere så är vi två 19åriga tjejer från Stockholm intresserade :)

St. Anton 11/12
Då börjar vi allt mer närma oss säsong start ca 5 månader. Drog upp ett event om Stanton på Nordic skibum på FB. gå gärna med och kan bli som en andra central för att få ut info om Boende/jobb och div annan information som önskas. Kommer inom kort att skriva en lite lista om vad tänkas på innan man åker ner osv, på FB under Nordic skibum - Sankt anton 11/12

Nordic Skibum:
http://www.facebook.com/#!/groups/177182049008609
Sankt anton delen
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=198070980240547

//johannes

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
tjena vi är 2 killar i 20års åldern som tänkte åka ner till St Anton i vinter och söker boende!
vi båda har åkt skidor så länge vi kan minnas!

hör av er om ni är intresserade av att dela boende eller vill veta mer om oss!

Mvh/ Fredrik & Victor

St. Anton 11/12
Vi är 3 grabbar (19, 20, 20) som ska med stor sannolikhet ned till St.Anton i vinter. Jag tillbringar hösten i Norge, men lär komma ned i början av december ungefär.

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
Känns väldigt dött just nu! Jag vill så gärna ner i vinter och tillbringa den i Anton(inte på det sättet).
Men om det är någon några i Stockholm som har samma planer som har tänkt åka ner, langa ett PM så kanske vi kan sätta oss på något ölhak och snacka skit så ser man om man passar ihop etc!

St. Anton 11/12
Jag tog studenten för en månad sen och planerar att åka ner till St Anton i december, skulle vara grymt att bo tillsammans med någon/några! Har bara hittat dyrare vandrarhem och liknande, inga lägenheter eller så. Någon som har koll var man ska leta?

St. Anton 11/12
Helen sa:
Jag tog studenten för en månad sen och planerar att åka ner till St Anton i december, skulle vara grymt att bo tillsammans med någon/några! Har bara hittat dyrare vandrarhem och liknande, inga lägenheter eller så. Någon som har koll var man ska leta?
Jag tipsar hårt om att boka rum på "Sepp Gruber" som ligger mitt i stanton för en bra peng, i en eller 2 veckor, och leta jobb och boende när du kommer ner. För det löser sig alltid. och från egen synvinkel hade jag aldrig betalat handpenning på ett boende jag inte har sett med mina egna ögon!

Glöm inte att gå med i Nordic Skibums och Stanton evenemanget!
http://www.facebook.com/#!/groups/177182049008609
//Bandgren

St. Anton 11/12
jag och en polare har boende på G som behövs fyllas ut med 2st till, skicka pm om ni är intresserade eller vill ha mer info!

St. Anton 11/12
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååk allihopa! bästa jag någonsin gjort!

St. Anton 11/12
Hej :)

Jag är sugen på å ta 2 månader i StAnton, men trenger nån och bo med.. Non som har ledig, eller är keen på å finna en plats och bo? :)
Og, vist non har info ang. Jobb hadde jag blitt happy :)

Magnus - 22 - Norge.

Hörs :)

St. Anton 11/12
Hur ser arbetsfronten ut i slutet av december? Vill jobba så länge som möjligt i Norge så planerar att åka ned i mitten/slutet av december. De enda kraven är att jag vill kunna åka så mycket skidor som möjligt, samt att lönen ska täcka upp kostnad för boende och mat.

St. Anton 11/12
Tjena, vi är också 3 grabbar (21,20,20) som ska säsonga i St Anton, vår första säsong. Sticker ner i mitten av November. Vi tänkte söka jobb och boende där nere då, bör inte vara några problem? Kommer bli grymt, ses där!

St. Anton 11/12
Instämmer med föregående talare; ååååååååååååååååååååk! Absolut det bästa man kan göra.
Har tips och kontakter på både jobb och boende om ni är sugna!

St. Anton 11/12
Jag blir så glad och taggad av alla inlägg! Jag har planerat att åka ner med en vän i början på November, just för att vara ute i god tid och lyckas plocka nåt diskarjobb tex

Tar gärna lite tips om både boende och jobb såhär i förhand!

By the way, är det smartast att bara glida ner tidigt och fixa allt på plats, eller tjänar man på att ringa för boende och jobb innan?

Enligt Bandgren så verkar det extremt lätt att få jobb om man åker dit runt den 10e november, så en vecka på vandrarhem i början på november och en jäkla massa jobb sökande som inkluderar boende och/eller mat bör väl göra susen, eller?

/W

St. Anton 11/12
Tänkte också dra ner till St Anton nu när det blir säsong. Någon som vet när man bör vara på plats för att få ett jobb lättast? Har en del att göra innan jag kan åka med plugg osv. Om någon vill dela boende den första tiden hade det varit super!

Många letar boende med andra, men får man inte boende genom sitt jobb? Visst hade det varit trevligt att bo hela säsongen med andra men om man får ett jobb som ger boende, då får man väl ganska låg lön då en stor del av den går till boendet väl? Någon som vet?

Ingen från Malmö som ska åka ner? Är en kille på 19 år som gör sin första säsong. Kommer bli det bästa valet i mitt liv har jag på känn!

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
Åker ni ner mellan 1-10 november har ni goda chanser att få jobb direkt. Tyska-kunskaper är ett stort plus men snacka mycket med de rutinerade säsongarna så kanske de kan ge er tips, och kolla mailbox varje dag (internetcafeet i byn), där kan jobb komma upp på tavlan och ryka på bara några minuter.

Angående boende så kan man alltid börja att bo med andra säsongers och sen flytta när man fått jobb, blir ofta så.

Fan tror denna säsongen kommer bli epic:)

St. Anton 11/12
Tjena,

Vi är två sköna grabbar från Helsingborg, 20 bast, som tänkte bege oss ner mot St Anton i mitten av november månad. För att göra det lite billigare för oss var vi inne på att söka 2-3 andra (oavsett kön, gärna runt 18-24 års åldern) som ev. kunde tänka sig att dela något boende med oss!

Så om det finns någon/några som inte redan är bokade, kontakta mig här på hemsidan via pm eller gästbok så kan vi kanske diskutera vidare alternativ (:

Vi hörs!

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
marux sa:
Åker ni ner mellan 1-10 november har ni goda chanser att få jobb direkt. Tyska-kunskaper är ett stort plus men snacka mycket med de rutinerade säsongarna så kanske de kan ge er tips, och kolla mailbox varje dag (internetcafeet i byn), där kan jobb komma upp på tavlan och ryka på bara några minuter.

Angående boende så kan man alltid börja att bo med andra säsongers och sen flytta när man fått jobb, blir ofta så.

Fan tror denna säsongen kommer bli epic:)
Tror du det blir problem med att hitta jobb om man drar ner i slutet av november? Har lite problem med att dra tidigare pga studier. Kan man kanske hitta ett jobb på förhand på internet någonstans? Vill verkligen säsonga men måste studera tills den 21 november, hoppas dock att det löser sig och är okej.

St. Anton 11/12
kajsamartensson

Vad har du för tips? Please share :)

Det är ju askul att det är så pass många som är påväg ner till St Anton, vi är också påväg, jag och min kille, vi gjorde en säsong i Sälen i vintras vilket va grymt, men åkningen va inte så imponerande kanske ... ;)

Alla ni som vart där tidigare säger ju att det är så superenkelt att både få jobb och boende bara man åker ner i tid. Men vad är det för boende man får då? typ en madrass på golvet i en skrubb, eller ett rum lite utanför så man behöver bil, eller är det faktiskt någonting man kan trivas i?

Fasen va grym vintern kommer bli! Så kul med så mycket vintertaggat folk! :D

St. Anton 11/12
borglund sa:
Jsterling sa:
lovstraand sa:
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååk allihopa! bästa jag någonsin gjort!
Gilla starkt Lovstraands kommentar! :)
Riktigt vass, vart skall du i vinter Johan?
Jag vet inte riktigt! kan mycket möjligt jobb för hela slanten men ser ut som en Japan resa i år! Måste ha mer puder! fast Anton går det åka många gånger till! Du då? Hur blir det för din del?

St. Anton 11/12
Jsterling sa:
borglund sa:
Jsterling sa:
Gilla starkt Lovstraands kommentar! :)
Jag vet inte riktigt! kan mycket möjligt jobb för hela slanten men ser ut som en Japan resa i år! Måste ha mer puder! fast Anton går det åka många gånger till! Du då? Hur blir det för din del?
Skriv i PM? Jag känner inte för att få några jävla mail för att några ströpratar. No offence.

St. Anton 11/12
Perkal sa:
Jsterling sa:
borglund sa:
Skriv i PM? Jag känner inte för att få några jävla mail för att några ströpratar. No offence.
Slappna av kompis.

St. Anton 11/12
borglund sa:
Perkal sa:
Jsterling sa:
Slappna av kompis.
Idioti.

PS. Tack för ännu ett mail-

St. Anton 11/12
Kan bara säga att efter 16 säsonger i St Anton så vet jag att man tjänar bra pengar där, alltid kommit hem med en fin slant. Dock får man räkna med att arbeta 6 kvällar/ v

St. Anton 11/12
Freddofrog sa:
Kan bara säga att efter 16 säsonger i St Anton så vet jag att man tjänar bra pengar där, alltid kommit hem med en fin slant. Dock får man räkna med att arbeta 6 kvällar/ v
Vilka tider jobbar man på dagarna/kvällarna, hur ser en normal vecka ut när man kombinerar jobbet med åkningen? Hur mycket åker du, vilka tider jobbar du osv? Vad tjänar du när du arbetade 6 kvällar/veckan? Antal timmar?

St. Anton 11/12
Noen som vet om boende-muligheter (kontaktpersoner, steder etc)? Send meg gjerne en PM. Vi er 6 eller 7 studenter fra Trondheim som vil nedover til St. Anton i vinter (vi må ikke bo i en leilighet osv.)

Har allerede fått liste fra turistbyrået i St. Anton, men det var ikke en veldig lang liste de hadde.

St. Anton 11/12
Hej!
Är en snart 19 årig tjej, som är väldigt sugen på att säsonga (inprincip vart som). Så om det är någon som råkar ha en plats över i ett boende eller info om jobb så hojta till! Vore kul att veta lite vilka det är som åker, åker ner själv isf!

St. Anton 11/12
Har letat lite i tråden men hittar inte den väldigt väsentliga frågan:

Vad kostar spriten i St. Anton? Låt oss säga en bärs eller 4/6 cl shot. Ungefär som i Sverige?

Även vi kan bli ett gäng på runt tio-femton personer, åker i så fall ner v.8.
Tack på förhand!

St. Anton 11/12
Riktigt billigt! Stor stark går på ca 3 euro (men inte på afterski, dem vill blåsa alla på pengar - drick medhavd bärs! Vi hittade en flaska rött a 1 euro på lokala "ICA", bärs kostar typ ingenting där. En shot ute kommer jag inte ens ihåg vad den kostade men inte i närheten så dyrt som i Svedala.

Men du ska väll dit för att åka skidor;) ?

Tillbaka
Topp