St. Anton 11/12

St. Anton 11/12
Var fin øl for 0,89eur på Spar i Østerrike i vinter.. bør vel være ca. samme priser overallt i østerrike. Øl på afterski koster vel ca. 4-5eur..

St. Anton 11/12
Hejsan, vi är minst två killar som är riktigt sugna på att åka ner, men när bör man åka? Jag vill vara garanterad jobb och boende.
Jag vill åka någon gång i november senast men min polare vill åka senare, någon som har någon synpunkt?

St. Anton 11/12
Hej, vi är två killar som kommer att åka ner till St Anton i början av november för att söka jobb och stanna hela säsongen. Vi är 20år och kommer från Stockholm. Tänkte höra om några är sugna på att dela boende i början av säsongen eller längre?
hör av er!

St. Anton 11/12
Hej
sigge här, min dotter var i St Anton 2010-2011 som säsongare. Vill bara ge er en varning för att jobba på Kandahar bar.
Hon blev konstant lurad på lön efter det att ägarna hade gjort en massa skumma avdrag på lönen. Sista veckan var baren
stängd och de skulle få bo gratis mot att de städade baren, men när slutlönen skulle betalas så var där ett avdrag på 3500:-
för den sista veckan. Vill ni inte bli lurade så ta INTE jobb på Kandahar Bar

St. Anton 11/12
Tjena Sigge,

Kandahar lurade även mig - fast som DJ. De bad mig spela på avslutningskvällen eftersom ägarinnan som brukar stå bakom skivspelarna ville ha roligt själv och kunna fira. Men när jag kom dit anklagade dem mig för att vara hög och full och inte vara pålitlig, jag (som var spiknykter, spelar aldrig påverkad) och 50talet andra svenskar där skrattade ut dem. I själva verket så ville hon bara stå kvar och DJa själv men hade inte orken att ge mig en ursäkt eller trevligt bemötande.

Blev inte bara snuvvad på betalning för kvällen utan hon gick även till min chef där jag annars jobbar och ljög rätt och slätt om att jag varit helt uppåt väggarna full/hög/påverkad.

Din dotter är för övrigt hur trevlig som helst och skötte sig utmärkt hela säsongen:)!

St. Anton 11/12
Hej tjejer! Jag undrar om ni har hittat något dela resa eller boende med? Jag är väldigt intresserad av att åka ner till St.Anton för att jobba och lära mig åka skidor. Som sagt, som alla säger ska man nog åka ner i början av November. Men det känns lite läskigt att åka ner där själv.

Lite om mig då.
Sofie Sahlén Larsson heter jag och jag är 22 år gammal. Bor i Landskrona, Skåne. Är en glad, social och påltilig tjej som älskar livet, festa och mode.
Skidåkning har alltid intresserat mig, så nu vill jag få tummen ur röven och lära mig haha!

St. Anton 11/12
HAllå där! Jag är en glad tjej från Skåne som är superintresserad av att åka till Alperna, Österrike för att åka skidor 2011/2012. Jag har åkt skidor i hela mitt liv. Jag kommer att åka ner själv och har inget boende. Jag är öppen för för att dela boende med andra osv. Jag ser framemot en säsong med mycket skidåkning!

St. Anton 11/12
Jag och en kompis kommer åka ner, tänkte först dra till Bad Gastein, men efter att ha läst på lite så förstår jag att det kanske inte var det bästa valet; kan någon ge mig lite anledningar till varför man borde välja St Anton? Aldrig varit där i egen person så hur är åkningen, festandet och det sociala livet som bummare i St Anton?

Tack på förhud,

MVH
Erik

St. Anton 11/12
Anekdot sa:
Jag och en kompis kommer åka ner, tänkte först dra till Bad Gastein, men efter att ha läst på lite så förstår jag att det kanske inte var det bästa valet; kan någon ge mig lite anledningar till varför man borde välja St Anton? Aldrig varit där i egen person så hur är åkningen, festandet och det sociala livet som bummare i St Anton?

Tack på förhud,

MVH
Erik
Åkningen är bra! Offpist framförallt! Dock att vara först i liften efter nattens dump är episkt! blir upp åkt snabbt om man inte väljer att hajka som du kan göra i princip överallt.. Pisten är okej men är kräsen!
St antons festande rockar! finns ingen beskrivning om hur bra de är! Enligt mig och förhoppningsvis många andra...
Sociala livet, jaa de är vad man gör de till! kan ju absolut inte klaga hur de var 10/11 säsongen!

Skulle helt klart välja St anton igen även fast jag inte varit i BG

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
Letar boende i St:Anton så tidigt som möjligt på säsongen till 1:a maj, vi är 2 st 23:åriga pöjks från stockholm, eventuellt kommer vi bila ner så samåkning går o ordna.

tyvmbb

//Robert

St. Anton 11/12
St. Anton 11/12
Tjenare allesammans
Vi är två killar på snart 20 år som tänkte dra till St Anton denna säsong. Vi letar precis som många andra boende och om någon har något pågång och behöver utfyllnad får ni gärna höra av er!
Vi har två huvudsakliga syften:
Åka skidor/snowbaord och supa :)

//Hugo och Teo

St. Anton 11/12
Någon som vet något om den nya baren som byggs bredvid spar? Den skall tydligen ligga i den där kosthandeln som låg där.. Men förstår inte varför han inte skall ha kvar konsthandeln? Det var ju alltid as bra tryck där inne! ...EEeeller?

St. Anton 11/12
St. Anton 11/12
Vet inte om jag prickar rätt tråd, men det är en väldigt simpel fråga!

Var är det mest kalas, Bad Gastein eller St. Anton?

Kommer till St. Anton v.9 med mitt bihang, can't wait! :D

St. Anton 11/12
Tjena! Jag är en 19-årig kille från Göteborg som planerar att åka ner till St. Anton i vinter. Har dock i nuläget inga kompisar som vill följa med så det lutar åt att jag åker ner själv. Tänkte höra efter om det är någon som har lust att leta boende tillsammans eller har en plats över. Skicka gärna ett PM i såfall.
Hälsningar
Filip

St. Anton 11/12
Om någon ska någon bo i Pettneu så vet jag två jobb som är lediga. Ena är som kock, andra är som diskare :)
pm för info.

St. Anton 11/12
Jag är sugen på att dra ner till St.Anton i vinter men undrar lite hur det fungerar det här med att säsonga i alperna. Om man åker ner ungefär i mitten av november, hur stora är chanserna att få ett jobb? Jag har ett fast jobb hemma nu som jag inte är jättesugen på att säga upp för att sedan stå där utan någonting. Boende och allt fixas där och samma sak där, är det svårt att få eller kan man räkna med att det löser sig?

St. Anton 11/12
tjena tänkte efter en säsong i St Anton ge några tips :D
1 ÅK FÖR FAN du ångrar det inte speciellt inte om du åker själv, du kommer träffa hur många sköna människor som helst å skaffa bra vänner på nolltid
2 klarade min säsong på 40000 dock from januari men hade ett dyrt boende men ha mer pengar än ni behöver om möjligt så kan ni välja friare bland jobben
3 många som åker ner i mitten av november för att söka jobb får tilll svar "vi söker inte just nu kom tillbaka om några veckor.
4 JOBB FINNS om inte direkt så blir det alltid öppna tjänster allteftersom .
5 Finns en lägenhet över taps 5 man aningen dyrt HELT KLART VÄRT DET kolla upp det :D

jag åkte ner själv 5 januari förra säsongen allt löste sig på 3 dagar, om någon som är i den situationen känner sig osäkra eller oroliga över att åka själv så släng iväg ett PM vetja :D

St Anton är galet det kan alla som varit där vittna om ni kommer ha grymt roligt :D
ÅKÅKÅKÅKÅKÅKÅKÅKÅKÅK!!!!!!

St. Anton 11/12
Skulle behöva lite råd från någon som har säsongat tidigare.. jag kommer ha ett kapital på 15-20.000 i mitten av november, är det helt galet att bege sig till st anton i 2,5 månad och tro att man klarar allt vad gäller säsong: boende, liftkort, mat, fest, resa ner.. vi har också tänkt jobba såklart!

St. Anton 11/12
Frippen sa:
Skulle behöva lite råd från någon som har säsongat tidigare.. jag kommer ha ett kapital på 15-20.000 i mitten av november, är det helt galet att bege sig till st anton i 2,5 månad och tro att man klarar allt vad gäller säsong: boende, liftkort, mat, fest, resa ner.. vi har också tänkt jobba såklart!
För det första så är det rätt så lugnt i november, inge turister = inge jobb.
Backarna öppnar i början av december 3-7 (om jag inte minns helt fel).
Boende kostar mellan 5000-6000sek i månaden. 2 månader x 6000 = 12000sek.
Liftkortet kostar 725euro + 10 eller 15 euro i deposition för "liftkortet i sig". Ca: 7000sek.
Resa kan variera rätt så mkt i pris. Har hittat flyg för 1200sek (enkel) dock måste man räkna med att ta sig från flygplatsen kostar också.

Jobben börjar dyka upp i mitten/slutet av december.

Sen gällande mat, priserna är ungefär som hemma, vissa saker är dyrare vissa är billigare. Men det går ju o leva på gröt, nudlar o ris.

St. Anton 11/12
Hur mycket behöver man jobba för att klara sina utgifter plus minus noll ? (ungefär)

Om det blir så att jag åker ned kommer jag ha en budget på ca 25-30 000 (behöver inte inte nödvändigtvis använda upp allt), tänkte köpa en hel del utrustning på plats, ca 8000-10 000 kanske. Kan det räcka med 20-30h/vecka?

St. Anton 11/12
Jag & 2 tjejer åker ner till Herr Anton i slutet av november & början på december och stannar till mitten/slutet av april.
Vi 3 ska dela på ett jobb som hotellmedarbetare & får boende & sjukförsäkring genom arbetsgivaren, därav sjunker lönen en aning, men vi slipper stora utgifter som hyran av boende annars ger.
Arbetsgivarna (som är svenskar) var mycket inställda på att vi alla ska ha så j*vla kul som möjligt och inte behöva jobba ihjäl oss, få mycket tid till åkning & umgänge.

Om ni ska ta flyget ner, kolla även flyg till grannländer & tåg därifrån, det kan skilja tusenlappar.
Kolla vad som ingår i hemförsäkringen & hur länge den gäller när ni är utomlands.

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
richie_sthlm sa:
Jobben börjar dyka upp i mitten/slutet av december.
Say what? Jag som efter många timmars forskande i olika trådar bestämde mig för att åka i mitten av november då det verkade vettigast för att skaffa boende och jobb.

Menar du att man inte får ut så mycket av att vara där i november? :rolleyes:

Förresten, vet någon hur det ser ut med anställningar av bartenders, görs de anställningarna tidigt på säsongen på plats som med de flesta andra jobben?

St. Anton 11/12
Är 19 år från Sthlm som har haft planer på att dra ner till St Anton den här vintern väldigt länge nu, men eftersom de jag skulle åka med nyligen bangade ur verkar det nu som att jag får dra ner själv istället vilket gör att det hela plötsligt känns mycket större..
Skulle därför gärna hitta någon/några som man kan dela boende med i början eller hela säsongen med. Har planer på att dra ner i mitten av november och hitta jobb på plats, men vore roligare om man slapp komma ner helt själv.

St. Anton 11/12
Hur är det med lönen i St anton? Är det som i Sverige, att man får lön månaden efter? Hur mycket €/h ligger snittlönen på för bummare?

St. Anton 11/12
Tjeeeena alla glada!
19 jordvarv gammal gosse från sthlm, planerat ett tag nu att dra ner till st anton men dessvärre verkar de så att ja åker ensam ner. Ifall någon vill dela boande, har en plats över i en städskrubb eller liknande hör av er! Är väldigt flexibel och hade som många tänkt leta jobb nere i st anton! har en lista på allt man behöver veta i st anton osv som jag hittat :)
Roligare att åka med några/någon en helt själv
Hör av er!
Vänliga hälsningar Anton

Senast ändrad:
St. Anton 11/12
Är en glad, nyfiken och smått förvirrad tjej som är galet sugen på en säsong men behöver någon att dela boende med! Hör av er om ni har plats över! :D

St. Anton 11/12
:lol: så glad blir jag om nån kan inshysa mig för säsongen....har bil och tänkte köra från göteborgstrakten i början av dec. Är dock väldigt flexibel med detta !

åker på feta skidor vitt o brett över hela berget !!

Tillbaka
Topp