St Anton 15/16

AmandaNadell

Ny medlem
St Anton 15/16
Hej! Jag har tänkt att åka ner till St Anton själv i december o tänkte höra lite hur ni tidigare skibumare har gjort med boende o jobb osv. Jag hade tänkt att bara åka ner o knacka dörr men det verkar som om man helst ska fixa det mesta hemifrån?!
Hur har era budgetar sätt ut? Jobb?

Ni som ska åka får gärna höra av er! :)

Senast ändrad:
St Anton 15/16
Hej! jag gjorde en säsong i st. anton 14/15, jag jobbade inte men fick lite jobb erbjudanden där nere så jobb löser sig alltid om du vill. jag hade fixat boende innan jag drog ner och det va riktigt skönt att ha det klart för hela säsongen, så jag skulle nog rekomendera att lösa boende innan du drar ner om du inte vill ha jobb som inkluderar boende. :)
Jag brände ungefär 160K där nere och jag va där 17nov-7april, dock låg min totala hyra på a 37K för hela säsongen.
Har du några frågor är det bara att höra av dig :D jag ska även ner iår igen!

St Anton 15/16
Hej tack för svar!
Hmm jaa jag vill nog jobba lite, tänker typ hotell eller liknande. Hur löste du boende? Vem ska man prata med?

Ah vad kul! St Anton är verkligen bäst! Jag är sjukt taggad :)

St Anton 15/16
Hej tack för svar!
Hmm jaa jag vill nog jobba lite, tänker typ hotell eller liknande. Hur löste du boende? Vem ska man prata med?

Ah vad kul! St Anton är verkligen bäst! Jag är sjukt taggad :)

Senast ändrad:
St Anton 15/16
Jag har faktiskt inte tänkt över vart jag vill. Antar att det inte spelar så stor roll, så länge det är awesome skidåkning, fest och goa människor. Samt inte allt för dyrt boende ;) Har dessutom aldrig varit i St Anton men hört mkt bra om det :D

St Anton 15/16
Jag har varit i val thorens o jag älskade det men har varit i St Anton mer och det äger hehe. Så mysigt där o alla är så trevliga. Mer alpbyigt typ i st Anton :)

St Anton 15/16
Tja! Tänkte göra en säsong i St Anton 15/16... Tänkte åka ner själv, eftersom de är inte så Måns kompisar e på att säsonga. Själv har ja gjort en säsong i Val Thorense i vintras. Så nu behöver jag tips på boende och nån att bo me, hahah;)
Alla förslag är öppna!

St Anton 15/16
Jag ska oxå åka ner själv o letar roomies! :)
Min plan just nu är att boka ett boende för typ två veckor när jag kommer ner o sen knacka dörr för jobb o boende i ett typ :)

St Anton 15/16
Amanda, jag kan nog också tänka mig St Anton. Men tror det bästa är att fixa långsiktigt boende! Svårt att fixa annat därnere! :) Kolla din profil, har skrivit :D

St Anton 15/16
Lannemars sa:
Hej! jag gjorde en säsong i st. anton 14/15, jag jobbade inte men fick lite jobb erbjudanden där nere så jobb löser sig alltid om du vill. jag hade fixat boende innan jag drog ner och det va riktigt skönt att ha det klart för hela säsongen, så jag skulle nog rekomendera att lösa boende innan du drar ner om du inte vill ha jobb som inkluderar boende. :)
Jag brände ungefär 160K där nere och jag va där 17nov-7april, dock låg min totala hyra på a 37K för hela säsongen.
Har du några frågor är det bara att höra av dig :D jag ska även ner iår igen!
Notera att denna damen är St Anton genom tidernas största spritbummare! ;)

St Anton 15/16
Halloj!
Är en tjej på 18 år från Stockholm som också är riktigt sugen på att säsonga i alperna 15/16! Är också inne på St Anton men även Verbier! Tänke nog också åka ned själv så jag letar också efter någon att åka med/roomies, så jag är på om ni behöver någon att åka med!! Har även kompisar som tidigare har säsongat i St Anton och ev har tips på vart man kan hitta boende och jobb i St Anton som jag kan höra lite med! :)

St Anton 15/16
Hej! Jag och min kompis My har tänkt att åka ner till St Anton nu i vinter och letar efter roommates! Vi har kollat på lite lägenheter och delar man en på 4 så går det på ca 25k för hela säsongen vilket verkar helt ok. Om det är någon som känner sig sugen så skriv gärna till mig!! :)

St Anton 15/16
Hallå

Två unga brädåkare på 24 år som är taggade på att säsonga i st anton.
Vi hade la tänkt att dra runt början på december. Någon som vet något gödde ställe att bo på eller som är villig att dela lägenhet med oss?

Viktig fakta om oss;
Vi gillar att dricka öl och ha skoj

Haree

St Anton 15/16
Hejhej,

21åring inne på St Anton, Zermatt eller Engelberg. Har såklart samma frågor som alla andra, jobb och boende.
Om någon har förslag på lösning av dessa problem eller vill leta boende tillsammans, jag är på!

Åker både bräda och skidor, off pist och i pisten.

St Anton 15/16
Hej!

Kille på 19 år från Kalmar som just tagit studenten. Suktar efter frihet och äventyr efter många år i skolan och vill därför testa på en säsong i alperna.

Är ute efter mycket skidåkning, skönt umgänge och fest. Hade även tänkt jobba en del. Funderar på att åka ner tidigt (oktober) för att lättare hitta jobb/boende. Har störst erfarenhet av Österrikiska alperna där St Anton ligger när till hands. Är dock öppen för det mesta. Söker alltså umgänge och folk att dela boende med.

Hör gärna av er om intresse, idéer och tips! Finns det andra forum/trådar att ragga runt på? Facebook?

Glada hälsningar, Eric Sundquist!

St Anton 15/16
Tjena! Är ohyggliga 28 år gammal och söker lite skönt folk som funderar på att dra en säsong i alperna. Jag kan bidra med fantastiska livshistorier från när jag var ung på 1500-talet, en trevlig jävla inställning till livet och lögner om att jag sätter en triple cork. Nu tänker ni "varför åker inte gubben med sina egna vänner", kort svar på det är att alla har gått och blivit lattefarsor och husägare. Val thorens, st Anton, ischgl, det spelar ingen större roll. Har vi lite tips här för en sugen äldre herre? Boende, jobb osv
Mange takk!
Robban

St Anton 15/16
Tjena! Jag har ett boende som har en säng ledig december-1a februari i centrala Anton! Ett fett schysst gäng med as go hyresvärd! Hyran ligger på 700 euro i månaden, men värt det! Man har ski-in och extremt nära till skidbuss!
Skicka pm om intresserad!!

St Anton 15/16
Läget, vi är fyra stycken som ska ner till St Anton i vinter, men vi undrar (som alla andra) hur fixar man smidigast boende där nere? :P

St Anton 15/16
If you are looking for a seasonal or a long term rentals, please send us an email at

info@stantonamarlberg.com and type into the subject field of your mail:

"Seasonal Accommodation"

or

"All Year Accommodation".

We'll email you an extensive list of accommodations upon receiving your inquiry.

St Anton 15/16
Tjena!
Är en go och lättsam tjej på 19 år som tänkte dra ner och göra min första säsong, antagligen i St Anton, och behöver alla tips jag kan få!
Tanken är att jobba lite grann (söker liksom de flesta andra jobb på plats), åka så mycket skidor som möjligt och festaaa! Behöver därför ett boende samt ett gäng sköna roomies. Hör av dig/er om ni har en säng över eller helt enkelt sitter i samma sits som jag!
Ha det gott! :)

St Anton 15/16
Whats up!

Letar efter säng i vilket boende som helst då jag sticker ner själv. Har gjort två säsonger i Val Thorens men tänkte nu prova St Anton då jag hört mycket gott!

22 år, social och lätt att umgås med. Festar och röker en massa.

Har ni nån plats över eller vill leta ihop så bara skriv, peace

St Anton 15/16
Hej!

Jag är en 19 årig tjej som är sjukt taggad på att säsongjobba i alperna! Har inte helt bestämt mig än om vart men lutar framförallt mot St Anton. Tankern är att jobba, åka mycket snowboard och festa! Det skulle vara roligt att åka ett gäng och dela boende! Hör av er om ni är intresserade :)

Min Facebook: https://www.facebook.com/sofie.noren.16

St Anton 15/16
davidhall420 sa:
Whats up!

Letar efter säng i vilket boende som helst då jag sticker ner själv. Har gjort två säsonger i Val Thorens men tänkte nu prova St Anton då jag hört mycket gott!

22 år, social och lätt att umgås med. Festar och röker en massa.

Har ni nån plats över eller vill leta ihop så bara skriv, peace
Hej! Har tänkt att dra ner och säsonga denna vinter. Har ett jobb på gång i Val Thorens men tvekar lite på om det kanske är mer värt att försöka hitta nått i St Anton. Hur tycker du de var att säsonga i Valthorens?:)

St Anton 15/16
Hej!
jag är en 23 årig sak som heter Arvid och är jävligt inställd på att drat till St. Anton och jobba/åka skidor/leka och leva livet. har tänkt att åka ner nov/dec för att leta jobb och en stanna säsongen ut och är behov av roomies att dela denna upplevelse med. Ett när liggande system skulle oxå va coolers att dra till som tex mayrhofen eller nåt sånt.

Är ganska trevlig och tycker om nästan allt folk jag träffar så hör av dig om du behöver en till person o fylla en sängplats eller om du vill leta tillsammans yoo!

St Anton 15/16
Tjenare gott folk! Vill jättegärna ner till St.Anton eller Val Thorens denna säsong. Mest för pudret men också för att festa. Har kikat lite på boende på båda orterna och har hittat lite grann men jag fortsätter leta efter något bättre. Om det är någon som har hittat något bra eller så, hör gärna av dig! //Joel

Senast ändrad:
St Anton 15/16
Heey, kommer ner för min andra säsong 30e nov.. Har en lägenhet vid spar mitt på huvudgatan, finns en ledig plats i lägenheten om någon är intresserad?! PMa mig :D

St Anton 15/16
Hej!

Jag kommer göra en säsong i St Anton i vinter och åker ner i slutet av november/början av december och stannar till slutet av säsongen. Jag är 19 år och kommer från Norrköping. Min prio är skidåkningen, åka riktigt nice puder och allt däremellan men tanken är också att jobba till viss del.

Jag kommer åka ner själv men har ett boende på g i Nasserein så om någon härlig skidälskare är i samma sits och söker någon att åka ner med/bo med är det bara att höra av sig här via pm eller på facebook - https://www.facebook.com/emmie.dejin

/Emmie

St Anton 15/16
Tjena pågar och töser!

Jag är som ni andra också sugen på dra en fin-fin säsong i Alperna, gärna St Anton.
Har du en plats över i något boende? Vill du bolla idéer? Vill du styra ihop något? Jag är på!

Själv är jag en 22årig kille bosatt i Malmö som älskar skidåkning, dricka öl och lära känna nya sköna människor, ganska ordningsam (inte på ett jobbigt sätt), vettig och lätt att ha och göra med.
Jag är hellre ute i backen när liftarna öppnar än att ligga bakfull i stugan fram till eftermiddagen, men tackar sällan nej till en skön utekväll.

Hör av dig så hörs vi!

https://www.facebook.com/johankungsjoquist (nej man kan inte ändra det i efterhand...)

Tillbaka
Topp