St.Anton 16/17 roomies och boende

AmandaNilsson

Ny medlem
Tjenixen!

Jag heter Amanda, är 19 år och kommer från Kalmar. Är sjukt sugen på en säsong i st.Anton men har tyvärr inga lika skidgalna nära vänner här i Småland som är sugna på att åka. Tänkte åka själv, men hade ju självklart varit mycket roligare att dra med ett härligt gäng. Jag vill ju självklart åka MYCKET skidor, jobba lite kanske och ha sjukt kul med allt vad det innebär. Tänkte åka ner ganska tidigt på säsongen för att få större chans att hitta ett najs boende och ett bra jobb.

Är du/ni sugna på att hänga på så höra mer än gärna av er här på freeride eller på fb. Eller om du sitter inne på bra info om st.Anton så är det hjärtligt välkommet också. Alltid roligt att lära känna nya, spelar ingen roll om du är tjej eller kille och bor gärna med flera stycken. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

/Amanda

https://www.facebook.com/amanda.nilsson.1291

Tjena! Jag och min polare letar också boende och buddies i St Anton i vinter! Har du kommit någonvart med boende än?
//Simon

Söker också boende! Åker ned i december, har skåpbil med 3 platser om någon vill åka med :)

Tjena! Också taggad på St Anton (eller nåt), antagligen ensam så hänger gärna på lite folk härifrån!

Tjena,

När det gäller boende ska man kontakta turistbyrån i St Anton. Skriv bara Season accommodation i ämne och skicka ett mail till info@stantonamarlberg.com. Dom skickar sedan en lång lista med boende. Normalt pris för boende per dag är 15-35 euro/per person.

Alternativet är att kolla på: http://booking.stantonamarlberg.com...stomHeader=true&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Den största och bästa St Anton FB-gruppen är https://www.facebook.com/groups/sanktanton/

Ses i St Anton 16/17 :)

Senast ändrad:
Halloj!

Utöver de facebookgrupper som redan länkats är St Anton Jobs och St Anton Crew - Holla at me!! bra grupper. Där lägger locals upp jobb och boende annonser till och från.

Om man inte lyckas fixa något hemifrån så är det inte fel att åka upp dit i månadsskiftet, nov/dec, och söka boende/jobb där. Har du tur med jobbet kan du få boendet inkluderat (väääärt!!!). Boka B&B i nån vecka i början (ex. haus sepp gruber, där jag bodde i början) och så löser man resten på plats. Funkade för mig likväl för många andra. Så bara för att man inte lyckas boka allt hemifrån så ska man inte deppa ihop och skita i att åka!!

Länkade en lista med säsongsboenden. Notera att det finns betydligt fler som inte finns på listan.

Hoppas ni alla får en toppen säsong!! Var där i vintras, var grymt!!!

Edit: Gick ingen vidare att ladda upp listan.. Gör bara som Sebastian ovan sa så får man listan.

Senast ändrad:
Tjo!
Jag och min polare ska ta en paus från studierna och har spanat in St Anton. Vi hade tänkt att åka ner i mitten av Januari till mitten av Mars. Första prio för oss är att pumpa puder men också festa och ha det gött! Så nu har vi tagit tummen ur röven och söker efter boende. Om ni har tips eller själva söker rumskamrater så skicka gärna ett PM.
Tack och bock, ses i St Anton!

tja! är en kille på 21 som är sugen på att dra ner:D men har tyvärr ingen att åka med:/
är en skön kille som inte är svår och är van vid att bo med andra och skulle också vilja stanna hela säsongen:) och såklart tycker jag om att åka både skidor och snowborad!!

vill ni veta mer så har de bara att hojta!! :)

Hej! Har du hittat boende? jag och min flickvän letar efter roomies och har 2 boenden på G, en 3manna lägenhet och en 4manna. Så finns platser och så fort vi får tillräckligt med folk tänkte vi boka då de börjar ta på boenden :)

Tillbaka
Topp