St. Anton eller Sölden?

SethP

Medlem
St. Anton eller Sölden?
Tja. Vart ska man egentligen bege sig alltså? Första eller andra veckan i mars?*
Och vi håller oss till dessa två orterna tills vidare tycker jag.

Sölden känns rätt snösäkert plus att det finns bra fallhöjder (+ 1600 m bara i "hemmabacken"), medan St. Anton "bara" erbjuder ca 1000. Dessutom glaciär(-er) i Sölden. Pisterna ner mot byn ser dock aningen smala ut och jag har dessutom fått intryck av att det mest verkar handla om någon typ av transportvägar under trädgränsen alltså? St Anton verkar däremot vara mera omväxlande? Men är det inte fasligt mycket folk där (i St Anton) om man jämför?

Alla tips och synpunkter mottages tacksamt! :)

Jag har bara varit i Zell am See (och Kaprun) tidigare så jag har inte värst mycket att jämföra med.

Det kommer att bli främst piståkning förresten. Kanske någon form av "prova på" offpist om bra tillfälle ges.

~ mvh

*) Tänkte inte åka i år utan ev nästa vinter.

St. Anton eller Sölden?
Ja, det verkar så i alla fall, av vad jag har sett på videos (YouTube framför allt). Och det var ungefär det jag menade med att St Anton verkar mera omväxlande än Sölden. Men annars då? Skillnader i prisnivåer? Pisternas kvalitet? Och framför allt (kanske) om det är stor skillnad i mängden Liftwaffe-aspiranter och sega-åkare-som-mest-bara-är-i-vägen?

Tillbaka
Topp