St Anton - Haus Maschler!?

Damaja

Medlem
Hej,

Ny på forumet och har en fråga jag hoppas ngn av alla alpinister här på forumet kan svara på.

Funtar på en tripp med familjen till St Anton. De datum som funkar för oss finns bara ett alternativ avseende boende kvar, Haus Maschler.

Det kostar lite och verkar simpelt vilket är helt ok om det inte är sunkigt, men jag hittar inte några recensioner eller betyg någonstans förutom hos researrangören. Där får man heller inte se kommentarer eller kriterier / urval och vid samtal baseras betygen på "deras egna kundundersökningar" vilket inte direkt inger ngt högre förtroende.

Officiell kategori - 2 stjärnor
Arrangörens kategori - 3 stjärnor
Kundernas betyg - 4,4/5 (baserat på 851 omdömen)

Har någon här möjligen besökt detta ställe oc kan ge mig lite förstahandsinfo skulle det vara super! :) Det var ett tag sedan jag var i Alperna så jag är inte helt hemma med hur jag skall betrakta "stjärnsystemet" eller hur standarden är generellt.

Supernice om någon har lite matnyttigt åt mig! :D

Thnx / Damaja

Senast ändrad:
Hej.
Haus Maschler, där bodde jag en vecka i vintras. Som alltid i Österrike, rent o snyggt och vänligt bemötande. Bra läge i byn. Lugnt område. Men ganska enkel standard. Men enligt mina anspråk helt ok.
St Antons boendepriser är ganska höga och vill du bo flashigt är det bara att öppna plånboken.

Senast ändrad:
Tack för svar gubbfan! :)

Så är det iofs överallt, kruxet är som sagt att det bara funkar ett visst datum för oss och detta är det enda som finns just då. Inga problem med lite enklare standard bara det är välskött.

Tack igen för info!

Har någon annan ytterligare input är det bara att fylla på!

Sådärja. Hemma.

Som gubbfan menade, så var det också.

Enkel standard, men rent och prydligt. Trevligt och personligt bemötande från personalen. Mycket god frukost kan tilläggas. Inget flashigt, inget överdådigt, men i helhet en mycket angenäm vistelse. Extra plus för vansinnigt sköna täcken och kuddar, sov som en kung!

Inte blev det heller sämre av att St. Antons bästa restaurang (i mitt tycke) Fuhrmann Stube ligger i princip vägg i vägg! Ok, man får i värsta fall vänta en halvtimme i baren (precis lagom för att downa ett par weißbier)

https://www.tripadvisor.se/Restaura...-St_Anton_am_Arlberg_Tirol_Austrian_Alps.html

Rekommenderas.

Snödjup

Tillbaka
Topp