St Anton, Hjälp?!

St Anton, Hjälp?!
Jag har bestämt mig för att säsonga, förmodligen blir det St Anton.
Nu när det är bestämt kommer nästa problem - när ska man åka ner???! Jag satte runt 20 november som ett bra datum, men när jag sedan pratade med min syster som säsongade i bad gastein för några år sedan, verkade hon tycka detta var alldeles för tidigt.Enligt henne började inte säsongen på allvar förrens vid nyår. Jag vill ju inte lulla runt i en och en halv månad i väntan på att säsongen ska börja! Hur pass sent kan man åka ner, och ändå få jobb, boende SNÖ osv???

Tacksam för hjääälp! :-)

St Anton, Hjälp?!
Vi åker ner 21 november och som jag fattat det gäller de att vara nere i början av december för de är då allt drar igång.. Här på freeride verkar de dock som folk åker ner hela november och även senare än de.. Jag tror inte du kommer ha tråkigt i en månad lär vara gott om säsongare!:)

St Anton, Hjälp?!
Vi är tre grabbar som sticker ner den 16 november och har hört flera som ska åka tidigare än det också, så är nog en hel del nere vid den tiden ändå :)

St Anton, Hjälp?!
Tja

Att åka ner runt det 20 november låter lagom tycker jag, öppningshelgen för systemet brukar ligga precis i månadsskiftet, så att komma ner lite tidigare innebär att det är lätt att fixa boende och jobb. Förra säsongen var jag nere den 10 november, det var lite i tidigaste laget, ingen snö i byn, väldigt lite på berget och sömnigt som fan i byn, tog till ca 20e innan det hände nåt! Dessutom är det jävligt gött på försäsongen, förutom öppningshelgen är det väldigt folktomt i hela systemet fram till jul, så att "lulla runt en och en halv månad" är inte riktigt aktuellt, allt det där lullandet blir ju istället grym skidåkning :)

Hoppas det blir en grym säsong, är lite avundsjuk att jag inte ska dit igen.

St Anton, Hjälp?!
Jag å 2 kompisar drar som det ser ut nu ner den 1 november så de kommer defenitivt finnas lite folk i stan vid den 20de iaf 3 pers^^. Kommer bli grym säsong...

St Anton, Hjälp?!
Hej hej!

Under mina säsonger i Anton brukade jag sticka ner någon gång runt mitten av november och det tyckter jag är en bra tid att sticka ner, slutet av november och december brukar vara fruktansvärt kul månader...

Men, en säsong stack jag ner den 3:dje oktober och det får jag allt säga var \"något tidigt\".. Sömnigt \"på riktigt\" i byn.. Enda positiva jag kan komma på när jag stack ner så tidigt var att jag blev väldigt vältränad innan säsongen startade.. Enda man kunde göra på dagarna var ju att vara ute och springa och cykla mountainbike så det blev ganska många turer upp till Galzig och liknande..

Men man ska passa sig för vissa saker.. Jag lyckades med konststycket att ramla i Rosanna (bäcken som rinner..) på cykeln...Inget att rekommendera, djävligt kallt.. och Rosanna är djupare än man tror på sina ställen...

Ha en bra säsong i St:Anton!
Henrik

St Anton, Hjälp?!
När bör man vara i by om man inte har jobb eller boende för att det ska lösa sig, varit där en säsong tidigare men då var allt löst innan, om man kommer dit vid 15 november, är det lugnt med boende o jobb då om man inte är allt för kräsen?

St Anton, Hjälp?!
Förra året åkte jag och en kompis från Sverige 27:e. Vi kom ner precis lagom. Kom ner dagen liftarna öppnade. Träffade tre killar från Skåne som var väldigt bittra, de hade varit där i 3 veckor, betalat för ett kasst boende, inte kunnat åka och inte fått några jobb. Både jag och min kompis fick jobb 2 dagar senare.

Att åka ner före liftarna öppnar tycker jag verkar som slöseri. Det springer runt en j-vla massa säsongare och viftar med sina cv:n överallt och för vissa går det ändå inte bra. Kan man lite tyska eller är lite framåt så finns alltid jobb. Jag bytte jobb i februari och hade inga problem att hitta nytt då heller, så jag påstår att jobb alltid finns där.

I år ska jag till ngn ny ort har jag tänkt mig, men dit kommer jag inte heller sticka före liftarna öppnar, om jag nu inte hittar jobb i förväg som kräver det.

Att sitta där nere i förtid kommer bara kosta er en massa pengar. Spara dem istället till dagarna då man i alla fall kan få åka något.

Tillbaka
Topp